stigigemla Postat 8 april 2011 Postat 8 april 2011 Töm boxen helt med en hävert så ser du var det läcker. Citera
snickarn Postat 8 april 2011 Författare Postat 8 april 2011 Töm boxen helt med en hävert så ser du var det läcker.ja ska börja med det , men packningen till överrinningen sitter otroligtdåligt så jag vågar inte stöta till den med risk att det störtläcker ut på parketteninnan jag säkrat upp med en större sump extra kar att snabbt sätta över allt levande i och om jag det är i botten det läcker så kommer jag inte komma åt att silicona om längst ner om jag inte kan få tag i elfogspruta med förlängare till pipen beroende på hur mycket det läckermen försöka duger får man hoppas Citera
_Manne_ Postat 8 april 2011 Postat 8 april 2011 Ha en undersåte som kan hjälpa dig nu när så pass mycket ska göras..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 8 april 2011 Författare Postat 8 april 2011 Ha en undersåte som kan hjälpa dig nu när så pass mycket ska göras..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk ja robban här från guiden har hjältemodigt ställt sina händer till hjäp Citera
snickarn Postat 8 april 2011 Författare Postat 8 april 2011 det blir med en tår i ögat kollade igenom mina trådar nu och så här mycket har det förändrats på ett drygtbara att hoppas på att det blir ännu bättre numin uppochnervända glasstrut är enaningens grönare nu Citera
kalleT Postat 10 april 2011 Postat 10 april 2011 Hur går det för dig Marcus?Tänkte försökt komma till dig veckan men jag kom inte loss och helgen har varit vigd åt familjeaktiviteter. ( dock lite tid till karet idag, snart uppdaterat i "min" tråd)./Kalle Citera
snickarn Postat 12 april 2011 Författare Postat 12 april 2011 lite positivt uttryckt så har jag gjort ett 225 liters vattenbyte och laggt om ls i en ny oordnad stenhög på bottenkorallerna ligger kvar i extrakaret och väntar på flytt tillbaka in i den nystädade kuben Citera
snickarn Postat 14 april 2011 Författare Postat 14 april 2011 lite småhektisk dag/vecka har börjat flytta över koraller men det är stört omöjligt att lägga tillbaka dom lika tätt igen.så det har varit lite folk här idag och hjälpt mig med bördan har sålt av ca 15 fraggar och en del större koraller idag, men mer ska bort så var inte blyga Citera
snickarn Postat 15 april 2011 Författare Postat 15 april 2011 kiselalgerna har gjort intåg i karet finns en del på bottenglaset ett uppstartsproblem får man hoppas Citera
snickarn Postat 15 april 2011 Författare Postat 15 april 2011 http://www.microbelift.com/products/home-aquarium/bacterial-products/special-blend/köpte detta hos bioted och det luktar faktiskt som en rutten röv milt uttryckt Citera
mattep Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 Hej Markus,Vill bara hälsa att det var en ren fröjd att hjälpa dig med din fraggbörda!Både jag och min bror är mycket nöjda med de fraggar vi fick med oss hem. Ring innan du ska till Varberg nästa gång jag har en ganska rejäl knapp som jag kan dela med mig ett par polyper av. Tänkte inte på det förut men den är riktigt fin och du hade inte den varianten av knapp i din knappsamling än... vad jag såg i alla fall! Citera
snickarn Postat 15 april 2011 Författare Postat 15 april 2011 Hej Markus,Vill bara hälsa att det var en ren fröjd att hjälpa dig med din fraggbörda!Både jag och min bror är mycket nöjda med de fraggar vi fick med oss hem. Ring innan du ska till Varberg nästa gång jag har en ganska rejäl knapp som jag kan dela med mig ett par polyper av. Tänkte inte på det förut men den är riktigt fin och du hade inte den varianten av knapp i din knappsamling än... vad jag såg i alla fall!nu blev jag glad, knappar kan man ju inte få för mycket av Citera
snickarn Postat 17 april 2011 Författare Postat 17 april 2011 nu börjar det bli fullt igen bara röda montiporan en del polyper kvar att plantera har även en 25 cm eupyllia och en pavona som ingen ville ha så dom får oxå hoppa ner ikväll eller imorgon synd att bara slänga Citera
snickarn Postat 18 april 2011 Författare Postat 18 april 2011 fick hem ett paket från drakfisken med en ny tunze silence 1073.050 och en del annat beställde det i fredag eller om det var i torsdags . hans måste ha suttit vid datorn när jag la beställningen.snabbaste service jag varit med om:smiley20: Citera
_Manne_ Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 fick hem ett paket från drakfisken med en ny tunze silence 1073.050 och en del annat beställde det i fredag eller om det var i torsdags . hans måste ha suttit vid datorn när jag la beställningen.snabbaste service jag varit med om:smiley20:Funkade perfekt även för mig när jag beställde min pump.. Tyst o fint går det.Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 18 april 2011 Postat 18 april 2011 Han är rätt säker den där Hans!!Går nog inte lika smidigt med en vertex ramp.. Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
snickarn Postat 20 april 2011 Författare Postat 20 april 2011 när man är pappaledig blir det konstiga tider. fixade in det sista med osmolator ocg fick igång nya returpumpen 00.01 igår nattnu får jag titta på ytvattnet för att kontrollera om returen är igång .det som väsnas mest nu är ett litet porl från ytavrinningen som kanske går att bygga bort,klart godkänt enligt mig Citera
Dykaren Postat 23 april 2011 Postat 23 april 2011 Går nog inte lika smidigt med en vertex ramp.. Tar du dig upp till Växjö så kan du i alla fall känna och klämma på en Vertex ramp nu... fina grejer. Citera
snickarn Postat 26 april 2011 Författare Postat 26 april 2011 sista korallerna räkorna och eremiterna flyttade in ikväll nu finns det plats till fler ricordeor knappar och annat gott Citera
snickarn Postat 28 april 2011 Författare Postat 28 april 2011 filfisken utförde sin uppgift med bravur .tyvärr gick den bort tidigare idag av okänd anledning kanske av flytt och stress eller av svajande vattenvärdemontiporerna ser inte heller ut som finaste korallerna på revet .den röda flakväxande har tappat 40% av vävnaden och två grenväxande har indragna polyper det konstigaste är nog ändå att på 3 dm2 på slimelinen klarade sig koraller kalkalger och en del zooanthusar tre dygn utan vatten (förutom fukt från blöta handdukar som jag klädde in bakgrunden medhar bara haft möjlighet att kollaca 370kh 7,5temp 29 !! satt extra fläkt kylaren ska igång efter helgensalt 025 Citera
snickarn Postat 7 maj 2011 Författare Postat 7 maj 2011 pappaledigt är modellen åkte ner till saltkaret i torsdags och köpte salt korallenzucht och grotec a b c och amino tillsatser för ballingblandningar har en ghl 4a förslag på recept ? Citera
snickarn Postat 7 maj 2011 Författare Postat 7 maj 2011 till er som undrar hur det gick med den lila hystrixen så är den tillbaka i lila nu igen efter flytt och inkörningsperiod och som en bonus så har min blåaktiga Stylophora pistillata ?eller vad det nu är manne bla har en likadan i sitt 600 liters.den har gått och blitt vit alltså helt vit både vävnad och polyper .trodde först att den inte mådde bra och var på väg att tyna bort men den växer och mår brahar naturligtvis ingen kamera hemma men jag ska se om det inte går att ta ett med videokameran Citera
snickarn Postat 8 maj 2011 Författare Postat 8 maj 2011 hittade en gammal kamera med spräckt display och snett objektiv blev en del roliga effekter men mest skit tyvärr . får bli att önska sig en systemkameraett foto på en vit korall blev det Citera
snickarn Postat 10 maj 2011 Författare Postat 10 maj 2011 då finns det både montipora koraller med taskig färg och cyano trist trist trist Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.