_Manne_ Postat 17 augusti 2011 Postat 17 augusti 2011 Skulle det bli nikon Markus så har jag två obektiv som du kan prova här . Sigmas 50 resp 105 macron. Mvh Manne ---- Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 17 augusti 2011 Postat 17 augusti 2011 Av dom skulle jag nog ändå säga D5100:n (som är current och inte d5000 om du inte ska köpa begagnat) som enligt mig (och många tester) är något bättre. Men det beror på vad man skall plåta och vad man är ute efter samt om man har tillgång till någon utrustning som passar någon av kamerorna sedan tidigare. Kanske har du möjlighet att få låna grejer som passar en av kamerorna.Om du är helt nybörjare skulle jag ändå råda dig till att köpa ett paket med en s.k. kitglugg eftersom du trots allt får en hel del för pengarna och har möjlighet att börja prova lite. En Nikon d5100 med 18-105mm VR kitglugg får man för en bit under 8k. Vilket är okej. Citera
snickarn Postat 17 augusti 2011 Författare Postat 17 augusti 2011 fick en bra deal på eos 550 d med det kitobjektivet kunde fått det med ett 18 135 men kommer nog att prova lite med detta först av er här på guiden så låter det som att nikon vore bättre men men. tiden var knapp idag fanns inte tid att kolla av här igen innan köpet får hoppas man kan få lite glädje av denna !tusen tack för tipsen iallafallmvh Citera
snickarn Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 packade upp kameran sent igår kväll såg det inte fanns med något minnes kort .vilket det skulle gjort men som tur var hade jag ett i en videokamera som får tjänstgöra så länge nu sover pojken och jag har fått testa min eos här kommer första testbilderna Citera
Yodelking Postat 18 augusti 2011 Postat 18 augusti 2011 Vad är det för fisk på bild 1? riktigt fin med den röda nosen. Jag har också 550, och är väldigt nöjd med den. Citera
snickarn Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 Vad är det för fisk på bild 1? riktigt fin med den röda nosen. Jag har också 550, och är väldigt nöjd med den.det är en Neosynchiropus Ocellatus röd scooterblenny ,riktigt trevlig liten krabat Citera
freddi36 Postat 18 augusti 2011 Postat 18 augusti 2011 har läst hela tråden nu riktigt fint kar du har! jag beundrar din fina knappsammling Citera
Fredrik.g Postat 18 augusti 2011 Postat 18 augusti 2011 Hallå Markus,Riktigt fina bilder och koraller. Den nya röda är riktigt läcker. Hoppas på lite fler bilder ikväll, gärna på dina fina knappar Citera
snickarn Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 den nya röda har jag haft länge men med mobilkameran såg den grå ut! den är bara framme då och då du såg nog inte den då du var här Citera
snickarn Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 eller du menar denna fredrik för den är riktigt nice Citera
snickarn Postat 18 augusti 2011 Författare Postat 18 augusti 2011 har läst hela tråden nu riktigt fint kar du har! jag beundrar din fina knappsammling tackar tackar lite lagom läsning. knappar kan man ju inte få för många av! Citera
snickarn Postat 18 september 2011 Författare Postat 18 september 2011 har dålig tillväxt på mina montipora ska koppla bort skummarn en vecka och se om det hjälper Citera
_Manne_ Postat 18 september 2011 Postat 18 september 2011 har dålig tillväxt på mina montipora ska koppla bort skummarn en vecka och se om det hjälperKolla ditt fosfat också.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 18 september 2011 Författare Postat 18 september 2011 Kolla ditt fosfat också.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalkja ska köra en testa allt kväll imorgon . Citera
snickarn Postat 20 september 2011 Författare Postat 20 september 2011 nitraten var lite låg justerade upp den en aning kör med vodka nu så det är lätt hänt får se om jag kanske blir tvungen att lägga ner tillfälligt då vi snart står inför en stor renovering och tillbyggnad på ett hus undrar vad man kan få för detta om det är lönt eller man kanske skulle försöka förvara det levande någonstans Citera
_Manne_ Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Får man gratulera till ett större inköp av boende då ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 21 september 2011 Författare Postat 21 september 2011 ja om några hundra arbetstimmar så är det ett större boende . hoppas bara detta bygget flyter smidigare än led bygget! Citera
_Manne_ Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Då får man ändå gratulera till köpet! Låter som du får lite småpyssel på helgerna!Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 4 oktober 2011 Författare Postat 4 oktober 2011 dosering av salpeter har gjort susen för montiporerna .fortfarande lite trångt på botten trots att jag sålt bort en del koraller Citera
snickarn Postat 4 oktober 2011 Författare Postat 4 oktober 2011 fixade en poormans styrning till den andra tunze streamern . en digital timer för 50 spänn från claes olsson .med ett knapptryck så går den igång slumpmässigt var timme ungefär och går ca 20 minuter. blir lite slumpmässigt flöde får se om det blir bra Citera
snickarn Postat 5 oktober 2011 Författare Postat 5 oktober 2011 min nya pump styrning funkar bra blir lite extra skjuts i vattnet då och då Citera
stigigemla Postat 6 oktober 2011 Postat 6 oktober 2011 Haken är bara att har du blennider i karet har de ovanan att krypa in i avstängda pumpar...Och när pumpen startar blir det fiskfärs. Citera
Laggeman Postat 6 oktober 2011 Postat 6 oktober 2011 För att inte tala om alla till- och frånslag som säkerligen minskar livslängden på pumpen. Snygg bild, den senaste! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.