Ricke Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Ser ju bra ut hoppas du blir nöjd nu med korallerna Citera
Dimorb Postat 7 augusti 2010 Författare Postat 7 augusti 2010 En del saker fick ner på botten. Tror inte det gör så mycket för ricordeorna har blivit ljusare ju längre de har stått högt upp så lite bottentid gör dem säkert bara gott.Fick flytta runt fungiorna också så nu ser man dem faktiskt lite bättre. Citera
Dimorb Postat 7 augusti 2010 Författare Postat 7 augusti 2010 Hej Ricke.Jag är mer än nöjd. Delade Caulestrean i 3 ungefär lika stora delar. En del av de mindre huvudena i botten var lite skrapade men de ser ut att klara sig fin fint. Så nu fick jag 3 helt plötsligt. Dock inget att klaga på. Fick fast euphyllian också utan att dela den. Men det krävde halva karet. Citera
Dimorb Postat 11 augusti 2010 Författare Postat 11 augusti 2010 Mitt i tråkigheterna med sps:er som tappar färg så finns det i alla fall några koraller som trivs i vattnet. Citera
Dimorb Postat 13 augusti 2010 Författare Postat 13 augusti 2010 Nya bilder på en utav de nya ricordea yuma som numera sitter lågt ner i akvariet i mitten. Citera
Ted Camenius Postat 13 augusti 2010 Postat 13 augusti 2010 Döläckra! krävs det mycket blåljus för att få fram färgerna? Citera
Dimorb Postat 13 augusti 2010 Författare Postat 13 augusti 2010 Hej Ted.Nej jag har två stycken blåa rör från geisemann tror jag det är. Kommer inte riktigt ihåg vilka det är men enligt tillverkare och försäljare skall de växla mellan ett rätt brett intervall så man får både vitt och blått. Sen har jag aqualights 150 watts lampor i armaturen och de är ju i och för sig lite blå i sin ton.Tyvärr får jag inte fram färgen på korall ordentligt. Den vita fraggstenen och sen att korallen är riktigt turkosblå gör att kameran får spelet. Citera
Dimorb Postat 14 augusti 2010 Författare Postat 14 augusti 2010 Tänkte jag skulle ta och kolla lite på lampor och rör idag.. gå över dem och göra rent. Återkommer med mer exakt info om vad det är jag har.mvh Andre Citera
jacob.forssman Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Hej, Riktigt läckert akvarium!!! Vad är det för korall som figurerar på bild i inlägg 2010-08-11? Riktigt läcker!!!mvh, Jacob Citera
Dimorb Postat 14 oktober 2010 Författare Postat 14 oktober 2010 Hejsan Jacob.Det är en caulestrea curvata. Tror jag har delat upp den nu så jag har 4 kolonier och de gör sitt till att få det lite mer färgrikt.mvh Andre Citera
Dimorb Postat 30 oktober 2010 Författare Postat 30 oktober 2010 Tack tack..Det finns det antal av dem nu och efter lite tabbar så är det väl egentligen bara ricordeorna och så lps:erna som ser bra ut. Citera
Reuben Postat 30 oktober 2010 Postat 30 oktober 2010 Wow riktigt snyggt! Galna färger!Edit: du borde göra något åt din signatur, den är sjukt lång, blir ganska mycket skrollande i dina trådar om du lämnar den sådär då den är längre än medelposten Citera
Dimorb Postat 30 oktober 2010 Författare Postat 30 oktober 2010 Det är ok färg på lps:erna och på ricordeorna men samtliga mina sps:er ser numera ut som skit Acroporor färglösa eller vävnadsdöd.Montiporor tappat färg och vissa känsligare döende.Seriatoporor, Poccilioporor och Stylophoror alla färglösa och grå.Skall ge dem några veckor och blir det inte bättre så blir det kanske en annan inriktning på karet helt och hållet. Korallerna är dock inte huvudproblemet nu utan då är det värre med de nya kirurgerna som inte får vara ifred.Vet om att min signatur är lång men har jag inte länkarna till de gamla karen där så hittar jag dem inte lätt när jag behöver bläddra tillbaka och påminna mig själv om saker man bör och inte bör göra med sitt saltkar. Citera
Nordin Postat 30 oktober 2010 Postat 30 oktober 2010 Det är ok färg på lps:erna och på ricordeorna men samtliga mina sps:er ser numera ut som skit Acroporor färglösa eller vävnadsdöd.Montiporor tappat färg och vissa känsligare döende.Seriatoporor, Poccilioporor och Stylophoror alla färglösa och grå.Skall ge dem några veckor och blir det inte bättre så blir det kanske en annan inriktning på karet helt och hållet. Korallerna är dock inte huvudproblemet nu utan då är det värre med de nya kirurgerna som inte får vara ifred.Vet om att min signatur är lång men har jag inte länkarna till de gamla karen där så hittar jag dem inte lätt när jag behöver bläddra tillbaka och påminna mig själv om saker man bör och inte bör göra med sitt saltkar. Jag störs inte av din signatur, kör med högsta upplösningen på min skärm 1920*1280 + lite ctrl+bakåt scrollat Citera
Dimorb Postat 30 oktober 2010 Författare Postat 30 oktober 2010 1280*1024 har jag och det funkar ok.Har du någon tråd uppe? Citera
Nordin Postat 30 oktober 2010 Postat 30 oktober 2010 1280*1024 har jag och det funkar ok.Har du någon tråd uppe?Vet inte riktigt om du menar mig där men, ja jag kikar ju in i din tråd Citera
Dimorb Postat 31 oktober 2010 Författare Postat 31 oktober 2010 Jo jag tänkte på dig. Men jag funderade mer på om du hade en tråd som handlade om ditt akvarium. Citera
Nordin Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 Jo jag tänkte på dig. Men jag funderade mer på om du hade en tråd som handlade om ditt akvarium. Javisst det har jag, har 2st trådar. En tråd om mitt nuvarande 220L som kommer bli sump till mitt 540L som jag håller på att starta upp, finns en tråd om det med Citera
stigigemla Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 Detta symptom fick jag när jag provade red sea salt. TM pro reef och det var glömt efter två säckar. (motsvarar 1200 liter på mina 2200liter). Citera
Edward Postat 31 oktober 2010 Postat 31 oktober 2010 Det är ok färg på lps:erna och på ricordeorna men samtliga mina sps:er ser numera ut som skit Acroporor färglösa eller vävnadsdöd.Montiporor tappat färg och vissa känsligare döende.Seriatoporor, Poccilioporor och Stylophoror alla färglösa och grå.Skall ge dem några veckor och blir det inte bättre så blir det kanske en annan inriktning på karet helt och hållet. Korallerna är dock inte huvudproblemet nu utan då är det värre med de nya kirurgerna som inte får vara ifred.Vet om att min signatur är lång men har jag inte länkarna till de gamla karen där så hittar jag dem inte lätt när jag behöver bläddra tillbaka och påminna mig själv om saker man bör och inte bör göra med sitt saltkar. Låter nästan som Kalium brist? Citera
Dimorb Postat 31 oktober 2010 Författare Postat 31 oktober 2010 Jo har funderat på det men samtidigt om alla andra värden förbrukas i normalt och man inte har någon nämnvärd mängd blåfärgade sps:er så bör ju inte kalium droppa supermycket på kort tid. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.