Dimorb Postat 27 juni 2011 Författare Dela Postat 27 juni 2011 Blev förresten inga nya scolymior. Något jag ångrar när jag i efterhand fick se foto på vad som erbjöds. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 juli 2011 Författare Dela Postat 27 juli 2011 Drar upp lite nya bilder då jag bytte vatten och fotade lite uppifrån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 juli 2011 Författare Dela Postat 27 juli 2011 Passar på att fråga om någon kan tänkas veta vad det är som saknas min tracyphyllia.Skillnaden är slående. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 juli 2011 Dela Postat 27 juli 2011 inte en aning men så cool den har blivit! helt vit! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 27 juli 2011 Dela Postat 27 juli 2011 riktigt fina bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 27 juli 2011 Dela Postat 27 juli 2011 Snyggt. Härliga färger på alla ricordeorna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 27 juli 2011 Författare Dela Postat 27 juli 2011 Den har blivit vit med gult centra. Men jag gillade den mer innan och tror den trivdes bättre då.Fint att ni gillar bilderna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 juli 2011 Dela Postat 28 juli 2011 Korallen är blekt. Brukar orsakas av plötslig ändring av vattenvärdena. I naturen oftast temperatur. (varmt) Men i akvarium kan det vara lågt kH eller Ca eller ändring av salthalt. Byte av MH- lampor kan också vara orsaken. Handmatar man den bör den få full färg igen på två tre månader. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 juli 2011 Författare Dela Postat 28 juli 2011 Alla de faktorerna har ju spelat in rejält nu under sommaren.. temp inte minst. Skall börja mata den lite på kvällarna så får vi se om det vänder för den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 28 juli 2011 Dela Postat 28 juli 2011 ett tips på mat till din trachyphyllia är artemia. jag matar min med 5-6 artemior 1-2ggr/veckan och den gillar det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 juli 2011 Författare Dela Postat 28 juli 2011 Kan tänka mig det Den skall få lite av varje faktiskt tänker mig både fryst och pulver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 28 juli 2011 Dela Postat 28 juli 2011 Härliga färger på dina Ricor, fina bilder också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 28 juli 2011 Dela Postat 28 juli 2011 Där ligger några kronor bakom alla dessa ricordeor. Tjusigt värre! /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 juli 2011 Författare Dela Postat 28 juli 2011 Tack tack. Några kroner ligger det men skall väl försöka dela på det mesta sen när jag har flyttat över det och då blir det ju inte så dyrt längre. Dubbelt så mycket koraller för samma pris Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 31 juli 2011 Författare Dela Postat 31 juli 2011 Stig.. om förändringarna säg t.ex. temperatur avtar tror du då korallen kommer att få tillbaka färgen av sig själv eller man måste mata upp den för att det skall funka? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 31 juli 2011 Dela Postat 31 juli 2011 Jag tror det är säkrast att mata den. Nu är den ju inte fotosyntetisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 1 augusti 2011 Författare Dela Postat 1 augusti 2011 Då får vi førsøka bættra oss på den biten.Måste korallerna har færg/zooanteller før att kunna funkar och livnæra sig genom fotosyntes? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 1 augusti 2011 Dela Postat 1 augusti 2011 Zooxanteller är nödvändigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 augusti 2011 Författare Dela Postat 28 augusti 2011 Stor euphyllia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 28 augusti 2011 Dela Postat 28 augusti 2011 Fin euphyllia håller på o skapar en lika stor till i mitt nya kar Hur har det gått med Trachyphyllian? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 28 augusti 2011 Dela Postat 28 augusti 2011 http://se.reeflex.net/tiere/379_Pholidichthys_leucotaenia.htmHeter firren och är väldigt trevlig fisk så länge man håller den med invånare som inte går in i dess mun heheHar 2st som är runt 20cm. har färgat om väldigt olika varan som är kul.Hick! 34cm! Jag har nämligen en sån liten krake under mina stenar som bygger gångar. Han i butiken sa den blev 15cm, vilket jag tyckte var lagom mått. Den är ju inte stor nu iheller direkt, kanske 10cm, men blev lite nervös nu över mina små chromis framtid och mina andra små gobys och clownfiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 28 augusti 2011 Dela Postat 28 augusti 2011 Det är en Montipora. Är osäker om den såldes som M. danae eller någon version av superman.Basen har tappat sin färg men polyperna har blivit större och mer framträdande.Hej Andra, fina koraller ! är själv inne på ricordeor o lite andra spser, fast har inte lika stor variation än Förresten jag tror din hoffmeisteri är en cyphastrea polyperna på montipora brukar inte bli så stora o platta i mitten.Hade du en Ricordea som var orange med grön/turkos kant som denna ?(fick för mig att jag läste det någonstans)MvhSunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 29 augusti 2011 Författare Dela Postat 29 augusti 2011 Hej Sunny. Den ricordean som jag har med turkoskant är mycket mer distinkt. Det är bara en rad av bubblor som är turkos hos mig och resterande är orange. Den du har ser intressant ut. Fraggar?Ricke, trachyphyllian ser ut som den gjort den sista tiden. Det vill säga ljusare och blekare. Har inte haft tid att mata upp den. Skall överlämna det åt nästa ägare.Tedd, tror det skall funka ändå bara man håller den mätt och glad. Jag har flera mindre fiskar och räkor men den har inte rört något alls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 29 augusti 2011 Dela Postat 29 augusti 2011 Jaha trevligt, tyvvär så är bilden lånad, så jag har inga sådanna själv, men är ute efter liknande har du bild på dina ? Mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 16 oktober 2011 Dela Postat 16 oktober 2011 hur går det?något nytt i karet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.