Dimorb Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 Tack tack.. Ska försökta få ihop lite fler och bättre bilder när de är ordentligt utslagna.De är inte så gamla i akvariet så än så är de lite blyga.Fick ditt pm också.. svarar inom kort. Citera
Dimorb Postat 15 januari 2012 Författare Postat 15 januari 2012 De var ju för j**** svårt att få till bra bilder på dessa. Citera
Dimorb Postat 16 januari 2012 Författare Postat 16 januari 2012 Försöker igen men nu får det nog vara sista gången på dessa för de var svårare än vad jag tänkt mig när jag började att fota Citera
Dimorb Postat 4 februari 2012 Författare Postat 4 februari 2012 Nu har jag försökt igen med en inte fullt så komplicerad kamera.. (min gamla digitalkamera) Citera
Hanssanden Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Så fina bilder Mvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Dimorb Postat 4 februari 2012 Författare Postat 4 februari 2012 Tack Hans.Försöker få så bra färgåtergivning som möjligt på bilderna men med alla de blå och actinicrören jag har blir det som en omöjlighet. Man ser t.ex. det oranga på acanthasteorna men inte att det varierar i olika nyanser från rött till ljus gult.. Citera
Freddi Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Fina bilder, vad är det för en firre som kommit med på 12:e bilden??Det ser nästan ut som om den gröna och bå färgen har lite överhand på bilderna.Har du testat att minska nån av dessa färgerna i något bilbehandlingsprogram??Jag tycker också det är svårt att göra korallerna rättvisa på bild!! Citera
Dimorb Postat 4 februari 2012 Författare Postat 4 februari 2012 Hej Freddi.Det är en utfärgad Pholidichthys leucotaenia.Jag har försökt labba lite med windows picture manager för att få fram färgerna ordentligt men det blir alltid lite missvisande. Det blåa skall vara lilablått med isfärgat vitt men då blir det något fel på det röda och gröna och så vidare i alla evigheter.Ibland önskar man att man hade haft en ordentlig kamera och kunde fotat rakt uppifrån bara rakt av. Citera
Dimorb Postat 4 februari 2012 Författare Postat 4 februari 2012 Ja de är fina Kommer snart fler också.. Citera
nike83 Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Ja de är fina Kommer snart fler också..jasså? vad har du tänkt dig skaffa för några dårå? Citera
Dimorb Postat 5 februari 2012 Författare Postat 5 februari 2012 Har beställt ytterligare 2 men får fler alternativ under veckan.De som dyker upp är en röd multicolor med lila strimmor och blå/silver stänkt i samt en apple red med enstaka blå streck. För att vara exakt kolla nästa inlägg Citera
Dimorb Postat 5 februari 2012 Författare Postat 5 februari 2012 Sen får vi se vad mer som dyker upp.. har en del lobophyllia poison candy (3 st) samt en hög med nya acans också på G. Citera
Dimorb Postat 8 februari 2012 Författare Postat 8 februari 2012 Hej igen. Missade ditt inlägg. Korallerna kommer från Tyskland där det finns en hel uppsjö av handlare med mycket fint Citera
Dimorb Postat 8 februari 2012 Författare Postat 8 februari 2012 Några till..Skall snart göra en bilddokumentation av vad som finns i akvariet. I alla fall av korallerna.Har också startat en odlingsburk till ricordeorna eftersom lps:erna konkurrerade ut dem när de var i det stora. Återkommer med mer info om den när det kommer igång mer. Citera
Dimorb Postat 8 februari 2012 Författare Postat 8 februari 2012 Jag tycker det är trist att jag inte kan få fram färgerna ordentligt Acanthastrean ovan (de först två bilderna) är t.ex. gul ytterst, rosa/röd i en ring innanför och så är centrum av kroppen kraftigt orange med 4 till 6 neongröna streck. Citera
Dimorb Postat 8 februari 2012 Författare Postat 8 februari 2012 Håller på att samla ihop en lista på arterna i akvariet och kunna få en översikt till framöver. Blir rätt tydligt att man kanske har för mycket av en del som är detsamma. Är det någon som vill byta från listan så hör gärna av er via pm.Listan:1x Plerogyra sinuosa, grön, 25-30 cm utslagen.1x Plerogyra sinuosa, vit, 20 cm utslagen.6x Euphyllia paradivisa, neongrön med blå/lila toppar, 15-30 cm utslagen.15x Caulestrea curvata, neongrön, polyper/koloni 5-100.3x Zoanthus sp, "watermelon" röd med lila centrum och neongula tentakler.2x Alveopora, beige/vit, 5 cm ihopdragen, 15 cm utslagen.1x Euphyllia ancora, guldgul, 15-20 cm utslagen.2x Duncanopsammia axifuga, grön/vit, förgrenade polyper cirka 10-15.2x Duncanopsammia axifuga, grön/vit, koloniväxande polyper cirka 30-45.2x Cynarina lacrymalis, grön och röd.3x scolymia australis, multicolors & bleeding apple, 12x Acanthastrea sp/lordhowensis, mestadels multicolor 3-4 färger, 5*6 cm.1x Goniastrea sp, neongrön med gula kanter runt polyperna, 6*6 cm.1x Palythoa sp, gröna, polyper 10-15.1x Rhodactis inchoata, neongrön med lila tentakler, 1 skiva.1x Actinodiscus sp, röd, 2 skivor.1x Euphyllia glabrescens, neongrön.1x Euphyllia yaeyamaensis, grön.1x Symphyllia, rosa.1x Nemenzophyllia turbida, gråvit.1x Trachyphyllia radiata, rosa/röd med mintgrönt centrum. Citera
turboadde Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Hejsan.Har du nånsin prövat att fragga någon scolymia?Och grattis om jag tror det är rätt person, den såg fin ut Citera
Dimorb Postat 13 februari 2012 Författare Postat 13 februari 2012 Det är rätt person Jag har gjort det en gång tidigare men då var det en dubbelpolyp så korallen var redan frisk och på rätt så naturlig väg på gång med sin egen delning. Har aldrig delat någon rakt itu men om jag kan få tag på rätt verktyg så har jag inga problem med att försöka.mvh Andre. Citera
Dimorb Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 Lite bilder på vad som kom i akvariet idag.Naturligtvis inte jag som har fotat (har inte den begåvningen) men de visar i alla fall korallerna. Citera
blackizzz Postat 21 februari 2012 Postat 21 februari 2012 Ett ord med medföljande tecken: Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera
Dimorb Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 Ja det är fina grejjor.. Skall väl låta korallerna gå in sig lite och sen får vi se vad som finns kvar att fota när jag väl kommer så långt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.