wrang Postat 2 november 2011 Författare Dela Postat 2 november 2011 Trevligt att råkas wrang,,,,fick du med dig en M,setosa?Det samma !Japp det blev en M. Setosa med mig hem men även 2st små räkor A. Thor. Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 november 2011 Författare Dela Postat 3 november 2011 Lite bilder sidanuppifrånframifrånräkor Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
herrGreen Postat 20 november 2011 Dela Postat 20 november 2011 Är det en liten tubanemon du har gömd där bakom stenen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 november 2011 Författare Dela Postat 21 november 2011 Är det en liten tubanemon du har gömd där bakom stenen?Jo det är en cylinderros. Men inte gömd har den på ena sidan så man ser den bra därifrån. Trivs grymt bra i karet. Matar den med reef pastaSent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 december 2011 Författare Dela Postat 4 december 2011 Ny korall i karet Kommer nog bli kanon i min mörkare del i akvariet, börjar redan "blomma" ut....Tack så mycket Reuben!Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 december 2011 Författare Dela Postat 4 december 2011 Den visar sin uppskattning med maten från DD reefpaste Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 4 december 2011 Dela Postat 4 december 2011 Den visar uppskattning för det mesta, hur matar du med reef-pasten? Matar du små bollar eller blandar du ut det med vatten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 december 2011 Författare Dela Postat 4 december 2011 Skulle testa men jag körde med ett moln utav vatten å reefpasta. Man såg verkligen att de lockades ut utav maten. Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 december 2011 Författare Dela Postat 4 december 2011 Kvälls bild i karetKl 23:22Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard81 Postat 5 december 2011 Dela Postat 5 december 2011 Läcker! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 december 2011 Författare Dela Postat 18 december 2011 Funderar om man skall köra igång Zeovit-metoden igen i karet 3dl sten å en reaktor Har hittat 70mm Transparent rör i källarenDet här med Biopellets ger ingen synbar effekt längre i karet eller mätvärden... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 18 december 2011 Dela Postat 18 december 2011 Wrang jag slängde själv ut mina pellets för ett tag sen och gick tillbaka till Zeovit, tror Daniel O har gjort samma sak... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 18 december 2011 Dela Postat 18 december 2011 Det här med Biopellets ger ingen synbar effekt längre i karet eller mätvärden...Betyder det att näringsvärdena stiger?Jag har också funderat på att slänga ut mina biopellets Gen 1 och istället bara köra ättika. Känns lite som tårta på tårta att köra Biopellets + ättika som jag gör i dagsläget. Och Gen 1-pelletsen verkar inte brytas ner i någon större grad i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 december 2011 Författare Dela Postat 18 december 2011 Wrang jag slängde själv ut mina pellets för ett tag sen och gick tillbaka till Zeovit, tror Daniel O har gjort samma sak...Okey blir att bygga en smidig reaktor som passar i sumpen. Har ju lite mer sps nu i karet å vill ha in lite bling bling färger igen. Betyder det att näringsvärdena stiger?Jag har också funderat på att slänga ut mina biopellets Gen 1 och istället bara köra ättika. Känns lite som tårta på tårta att köra Biopellets + ättika som jag gör i dagsläget. Och Gen 1-pelletsen verkar inte brytas ner i någon större grad i alla fall.Nja jag vet ej men har inte sett nån skillnad å händer det inget så kan jag lika gärna sluta med det. Men jag kör med nått jag vet att det funkar så därför blir det zeovit igen om ingen annan säger nått annat....Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 18 december 2011 Dela Postat 18 december 2011 Okey blir att bygga en smidig reaktor som passar i sumpen. Har ju lite mer sps nu i karet å vill ha in lite bling bling färger igen. Nja jag vet ej men har inte sett nån skillnad å händer det inget så kan jag lika gärna sluta med det. Men jag kör med nått jag vet att det funkar så därför blir det zeovit igen om ingen annan säger nått annat....Sent from my iPhone 4S using TapatalkTycker du gör rätt, känns inte som det är många som är så nöjda med biopellets i längden som inte kör fish only eller endast mjukisar. Ger du dig på en nya Auto-zeovit reaktor eller kör du skaka dagligen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 december 2011 Författare Dela Postat 18 december 2011 Ska se om jag kan få till en auto reaktor så småningom innan skaka för hand. 3dl sten blir mycket i ett 70mm rör å risk att allt bara sättet sig i taket på röret om man trycker upp det med en intern pump som skakare men tror det funkar....Men kanske på/av/på/av så stenen trillar ner å så sätt att mulmen lossnarLite få droppar blir det med 110 liter vatten Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 december 2011 Författare Dela Postat 18 december 2011 (ändrat) Brukar inte mäta men nu fick jag ett ryck Ca 440Mg 1400Po4 0No3 0Kh 7.4Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Ändrat 18 december 2011 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 12 mars 2012 Dela Postat 12 mars 2012 Inte dags för en uppdatering snart ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 mars 2012 Författare Dela Postat 15 mars 2012 Okey dagens bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 15 mars 2012 Dela Postat 15 mars 2012 Tubastrean ser fin ut, setosan är verkligen inte dum den heller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 mars 2012 Författare Dela Postat 15 mars 2012 Mera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 mars 2012 Författare Dela Postat 15 mars 2012 Montipora sentosa. Trivs kanon å har fraggat på moderkolonin utan problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 15 mars 2012 Dela Postat 15 mars 2012 Härligt! alltid kul när man får rariteter att trivas ordentligt hur fort växer den i forhållande till andra sorters montipora? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kulin Postat 15 mars 2012 Dela Postat 15 mars 2012 Växer din setosa snabbt? Jag har en liten rosa setosa som knappt rört sig på 2 månader ;( först nu jag ser en extremt liten tillväxt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 mars 2012 Författare Dela Postat 15 mars 2012 Får nog säga att den växer på bra under lampan trotts att jag ej är en aktiv akvarist mer tid för familjen och huset När jag köpte denna i Januari så var den mer rund i formen å en skada på toppen men detta har växt igen å mer taggiga nya "armar"Medans min Hysterix ville inte alls vara med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.