Gå till innehåll

Plasma lampa


DSB

Rekommenderade inlägg

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag såg bilder på RC på en annan variant som säljs i USA. Plasman var då direkt avskriven för min del tills dom fixar spektrumet/färgen. Det såg ut som en sunkig bygghalogen när den stod bredvid en 20k Mh.

Nu kan bilder ljuga lite när det kommer till sånt som färger men jag tyckte att de såg gulare ut än det jag hade på växtkaren då jag körde sött.

Jag skulle vara väldigt nyfiken på att själv se en plasma LIVE så man kan göra en egen bedömmning.

När produktionen får fart och utveklingen kommer igång så blir dethär säkerligen en ypperlig ersättare för Mh.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Plasma made in UK

Är det någon som ser var det hemska gula ljuset finns?

(150.000 lumen/1375W är väl för vägbelysning.)

http://www.nlites.co.uk/sulphur-plasma-light.htm

Plasma made in USA

Är det någon som ser var dethemska gula ljuset finns?

http://www.straylightoptical.com/product-details.jsf?productId=2

http://www.squidoo.com/luximplasmalightbulb

(15.000lumen/277W är ju perfekt för korallodling. Kolla PLASMA spektrat;det är både Full&continuos).

(HQI är DIScontinuos =skit

Är det någon som vet var i naturen det lyser 20.000K/actinic/420nm?

BACK TO NATURE LIGHT

Ändrat av thore kjellberg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube klippet såg betydligt bättre ut än det jag sett innan, så varför inte men det är fortfarande lite för dyrt för mig.

Sen att ha det "naturligt" är inte nåt prio utan att få det snyggt enligt min personliga preferens som råkar vara 460nm...

Antingen sitter man på en stubbe eller en snyggt snickrad stol, smaken är som baken;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Om man skulle börja skissa på en plasma DIY, finns det delar att få tag på som vanlig konsument eller är det för tidigt? (Vet inte ens vad jag ska börja googla efter...)

Jodå de finns, satt å tittade på internet igår och hittade ett flertal lampor med alla delar som behövs låg på runt 1500-2500 lite beroende på kvalité och vars ifrån man beställde, e riktigt sugen på att pröva !!

Kan skicka länkarna när jag kommer hem från jobbet

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Luxim STA-40 ser ju ut att gå att hitta färdig DIY-kit för på nätet för överkomliga pengar.

Och ljuset ser ju inte illa ut (STA-040, lampa typ 1 och 2):

post-2082-14468921017601_thumb.jpg

Fast för de blåskadade kan nog behövas en rejäl blåkälla som t ex ett batteri av Cree Royal Blue LEDar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...