_Manne_ Postat 29 augusti 2010 Postat 29 augusti 2010 Du som hittat den, kan du lägga upp en länk? Jag hittar den inte under Belysning, som borde vara det självklara valet, tycker jag. under NYHETER en bit nermvh manne Citera
wrang Postat 29 augusti 2010 Postat 29 augusti 2010 INFINITY VISION PLASMA Armatur + 4x24W T5 260W INFINITY VISION ESSENCE PLASMA ARMATUR Citera
danne031 Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Det här med 'några kronor', någon som vet hur många?På hög till full styrka slår ju plasman MH på fingrarna så det skriker om det, fast jag tycker snarare det blev 'fes-gult' när dimrad, inte alls blåtonig. Citera
thore kjellberg Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 (ändrat) SVAVELPLASMA 270W-32700 lm1100 PAR (utan reflektor)5500-6000 Kingen uv-ljusingen ir-ljus(denna information har jag fått genom att googla) Ändrat 19 september 2010 av thore kjellberg Citera
thore kjellberg Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 År det någon som har egna erfarenheter med Plasma ljuset?Enligt you tube så är ljuset starkt och kritvitt. Citera
NiXoN Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Jag såg bilder på RC på en annan variant som säljs i USA. Plasman var då direkt avskriven för min del tills dom fixar spektrumet/färgen. Det såg ut som en sunkig bygghalogen när den stod bredvid en 20k Mh.Nu kan bilder ljuga lite när det kommer till sånt som färger men jag tyckte att de såg gulare ut än det jag hade på växtkaren då jag körde sött.Jag skulle vara väldigt nyfiken på att själv se en plasma LIVE så man kan göra en egen bedömmning. När produktionen får fart och utveklingen kommer igång så blir dethär säkerligen en ypperlig ersättare för Mh.//NiXoN Citera
Reuben Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Står att Bioted har den en plasma-armatur i drift i butiken nu för den som är intresserad och bor nära Citera
Hedlurd Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 de stämmer att spektrat blir gulare än MHmen när man ser den för sig själv är det inte störande gult. i min mening. Citera
thore kjellberg Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Se även:http://www.nlites.co.uk/sulphur-plasma-light.htm Citera
thore kjellberg Postat 24 oktober 2010 Postat 24 oktober 2010 Står att Bioted har den en plasma-armatur i drift i butiken nu för den som är intresserad och bor nära den är såld enl. tedb....? Citera
thore kjellberg Postat 25 oktober 2010 Postat 25 oktober 2010 (ändrat) Plasma made in UKÄr det någon som ser var det hemska gula ljuset finns?(150.000 lumen/1375W är väl för vägbelysning.)http://www.nlites.co.uk/sulphur-plasma-light.htm Plasma made in USAÄr det någon som ser var dethemska gula ljuset finns?http://www.straylightoptical.com/product-details.jsf?productId=2 http://www.squidoo.com/luximplasmalightbulb(15.000lumen/277W är ju perfekt för korallodling. Kolla PLASMA spektrat;det är både Full&continuos).(HQI är DIScontinuos =skitÄr det någon som vet var i naturen det lyser 20.000K/actinic/420nm?BACK TO NATURE LIGHT Ändrat 25 oktober 2010 av thore kjellberg Citera
Laggeman Postat 25 oktober 2010 Postat 25 oktober 2010 Lyser o lyser, men på 10 meters djup så är allt blått iaf.Bild tagen på mellan 10 och 15 meters djup i Thailand:Ännu en bild från Thailand, tagen på mellan 7-10 meters djup: Citera
thore kjellberg Postat 25 oktober 2010 Postat 25 oktober 2010 Jimmy,ser ut som "dentist blue" vilket är långt i från 20.000K/actinic/420nm Citera
NiXoN Postat 25 oktober 2010 Postat 25 oktober 2010 Youtube klippet såg betydligt bättre ut än det jag sett innan, så varför inte men det är fortfarande lite för dyrt för mig.Sen att ha det "naturligt" är inte nåt prio utan att få det snyggt enligt min personliga preferens som råkar vara 460nm...Antingen sitter man på en stubbe eller en snyggt snickrad stol, smaken är som baken;)//NiXoN Citera
thore kjellberg Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Värme utvecklingen är inte stor jag har laggt handen mot skyddsglaset medans lampan varit igång hela dagen. Va lagom varmt inte brännande på något vis.RobinAnvänder du plasma belysning över ditt akvarium?Om så är fallet;skicka pics pls.Vad är det för mätningar du har utfört? Citera
Nordin Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Verkar va urläckert med plasma, tubade lite och hittade några filmer, synd bara att dom ska kosta en förmögenhetSent from my iPhone4 using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Mm.. Men bra med lite konkurrerande alternativ på lysmarknaden. Kanske drar ner priset på LED lite. Citera
mr cheezy Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 RobinAnvänder du plasma belysning över ditt akvarium?Om så är fallet;skicka pics pls.Vad är det för mätningar du har utfört?nej jag använder led, mätningarna va par mätningar där vi jämförde plasman mh och t5 hos Ted. Citera
wrang Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Kolla den diy plasma lampanJag såg på reefcentral i en tråd Citera
Claes_A Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 Om man skulle börja skissa på en plasma DIY, finns det delar att få tag på som vanlig konsument eller är det för tidigt? (Vet inte ens vad jag ska börja googla efter...) Citera
Nordin Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 Om man skulle börja skissa på en plasma DIY, finns det delar att få tag på som vanlig konsument eller är det för tidigt? (Vet inte ens vad jag ska börja googla efter...)Jodå de finns, satt å tittade på internet igår och hittade ett flertal lampor med alla delar som behövs låg på runt 1500-2500 lite beroende på kvalité och vars ifrån man beställde, e riktigt sugen på att pröva !!Kan skicka länkarna när jag kommer hem från jobbetSent from my iPhone4 using Tapatalk Citera
wrang Postat 3 januari 2011 Postat 3 januari 2011 http://glassbox-design.com/2009/aqua-illumination-luxim-plasma-light-emitter-impresses-with-spread/The emitter being used is a Luxim STA-40 series, currently tested with a Lumenarc reflector. Citera
Claes_A Postat 6 januari 2011 Postat 6 januari 2011 Luxim STA-40 ser ju ut att gå att hitta färdig DIY-kit för på nätet för överkomliga pengar.Och ljuset ser ju inte illa ut (STA-040, lampa typ 1 och 2):Fast för de blåskadade kan nog behövas en rejäl blåkälla som t ex ett batteri av Cree Royal Blue LEDar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.