petrol Postat 25 december 2010 Postat 25 december 2010 Har du affär? Vad ska du med alla fraggar till?
Edward Postat 25 december 2010 Postat 25 december 2010 Har du affär? Vad ska du med alla fraggar till?Bra att ha?
maxan Postat 26 december 2010 Postat 26 december 2010 Har du affär? Vad ska du med alla fraggar till?som han skrev tidigare i tråden.. sålde förut privat men p.g.a. dåliga erfarenheter säljer han nu fraggarna via butik/er.
Ouscazz Postat 26 december 2010 Postat 26 december 2010 Alldeles.... alldeles.... fantastiskt vackert, vilka underbara färger. Och, vilken exemplarisk ordning i fraggtanken.Ett litet tips.. skaffa dig ett cirkulärt polariseringsfilter till din kamera så slipper du reflektionerna i vattenytan.
hansson_1985 Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 mycket snyggt.. gillar hur du har fått till din ls..
ballsam Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Nä nu är det dax för en uppdatering minsann. Några nya inköp gjorda eller planerade? /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk
mekl Postat 30 mars 2011 Författare Postat 30 mars 2011 Lite nya bilder.Har inte hänt så där jättemycket.Lite mindre ommöbleringar i karet.Har faktiskt minskat cirkulationen lite då vissa koraller som stod nära pumparna började forma sig lite konstigt.Har köpt en mussla, imperator, hökfisk, goby (randalli) o ett par räkor A. bellelus som är riktigt roliga typer.Behöver fixa lite mer sandvändare o lite sniglar sedan skall belysningen byggas om under vår/sommar.Skall också göra mig av med några koraller som jag har flera ex av och som inte får plats längre./Mattias
mekl Postat 2 april 2011 Författare Postat 2 april 2011 Tog lite fler bilder idag när jag bytte vatten./Mattias
PBM: Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 Ser ut att vara ett av dom finaste kar jag sett på länge, måste kolla igenom tråden jag också.Vill gärna se en färsk helbild på karet
mekl Postat 3 april 2011 Författare Postat 3 april 2011 Kul att ni verkar gilla det.Som det syns lite på bilderna har sanden farit lite hit och dit pga cirkulationen. Nu har jag byggt om cirkulationen lite och ska bara fixa tillbaka sanden lite varsamt. Sedan skall jag försöka ta lite ny helbilder./Mattias
mekl Postat 3 april 2011 Författare Postat 3 april 2011 Kan ju lägga upp några bilder på karantänkaret så länge.Det är på 40 liter, en returpump på 1000l/h, en Koralia 1 på en OM, doppvärmare, 3x18W stenålderslysrör (T8).När jag köper något korall el. fisk tar jag 40 liter från huvudkaret och startar upp det.Karantäntiden är väldigt olika beroende på vad jag köpt. Koraller får stå till jag är så säker som möjligt på att de är ok. Fisk går tills de äter bra vilket kan ta 3-4 dagar till 3 veckor.Några bilder men korallerna ser lite roliga ut i 4000K..../Mattias
Stensson Postat 3 april 2011 Postat 3 april 2011 Karet ser hur stort ut som helst ju :-)Vad har du för mått på det?
mekl Postat 3 april 2011 Författare Postat 3 april 2011 Det är för att korallerna och fiskarna är så små Karet är 90x30x25 cm och det blir ju kanske närmare 60 liter då.../Mattias
pkarl Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 En annan har ju haft turen att få se karet "in real life" och måste bara säga att det var helt makalöst snyggt. Det jag dock undrar över Mattias, är om du kan redogöra för vilka typer av spårämnen du tillsätter och dosering. Jag har för mig att du skrev någonstans att du använde dig av Fauna marins produkter, eller har jag fel?//Patrik
Rekommenderade inlägg