Guest Mickius Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 loopmannen: Måste ju skylla på nått Citera
Norberg Postat 26 augusti 2011 Författare Postat 26 augusti 2011 Nix Peter jag har bara mitt 240 liters!Det räcker gott, fast just nu har det varit lite hopväxt så det behövdes rensas ur lite! Citera
Benighted Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 Sjukt fin Zoanthus du hade där Norberg, kul att höra att det flyter på bra hos dig! Citera
adddo Postat 27 augusti 2011 Postat 27 augusti 2011 Sjujuukt tråkig tråd.. bilder på karet kanske kan rädda den? Citera
Norberg Postat 27 augusti 2011 Författare Postat 27 augusti 2011 (ändrat) Haha bra försök Adddo! Det kommer framöver, när trådalgerna från förra bilden gett med sig lite! ;-)Edit: Tänker vänta lite med bilder då karet har fått lite för lite kärlek under sommaren och att jag håller på att banta ner korallbeståndet lite! Ändrat 27 augusti 2011 av Norberg Citera
Norberg Postat 28 augusti 2011 Författare Postat 28 augusti 2011 Ingen helbild men ett litet plåster på såret för dig adddo!Mina clowner leker ju regelbundet och sånt är ju kul!Och anemoner är alltid fascinerande! Citera
salar Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Visa hela karet borde inte vara några problem med dom bilderna Tommy. Patrik Citera
adddo Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Kul Tommy Ska bli spännande o se helbilder sen. Citera
Norberg Postat 4 september 2011 Författare Postat 4 september 2011 Kul tycker jag att en av honorna jag har väljer att färga om till hane. Citera
adddo Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 Kul! Tog 1,5 år för en av mina att morpha när jag hade såna om jag minns rätt. Citera
pwin Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 Roligt att du lyckas så bra med dessa svåra Anthias. Citera
Guest Mickius Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 Oooo så fränt Ska nog skaffa mig ett stim med senare sen! Citera
kimett Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 Trevligt att få en bild på detta med :-) Citera
freddi36 Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 snyggt, sjukt fina ju och zooanthusen, jag tycker inte alls att den där "rosa" färgen är tjejig. snarare riktigt kaxig med dom gröna munnarna! Citera
Norberg Postat 4 september 2011 Författare Postat 4 september 2011 Visst är det kul med Anthias, måste nog erkänna att det alltid finns plats för några trevliga små arter av Anthias till i mitt kar. Citera
Edward Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 Riktigt häftigt! lever alla tuka fortfarande? Citera
Norberg Postat 4 september 2011 Författare Postat 4 september 2011 Nej tyvärr inte Jesper. Jag fick alla att äta riktigt bra och nästan alla byggde på hull men så hände något med några av dem som jag inte förstod.De fick som kramp och hade svårt att simma och bara la av. Mycket tråkigt när man fått dem invanda på foder. Citera
Edward Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 Nej tyvärr inte Jesper. Jag fick alla att äta riktigt bra och nästan alla byggde på hull men så hände något med några av dem som jag inte förstod.De fick som kramp och hade svårt att simma och bara la av. Mycket tråkigt när man fått dem invanda på foder.Tråkigt, Hade samma bekymmer själv dom käkade allt foder jag la i efter ett par dagar och la på sig, men sen försvann dom tyvärr en efter en. Riktigt fin fisk men verkar vara svårt att hålla levande en längre tid. Citera
Norberg Postat 5 september 2011 Författare Postat 5 september 2011 Hur länge dröjde det för dig innan de började droppa av?För mig tog det 3 månader innan den första gick åt ,har jag för mig. Minnet sviktar lite! Citera
Norberg Postat 10 september 2011 Författare Postat 10 september 2011 Tyckte det bubblade dåligt i skummaren!Hittade över 90 sniglar som satt fast i nålhjulsimpellern, antar att de var ganska yra!! Citera
Edward Postat 10 september 2011 Postat 10 september 2011 Första försvann redan efter en månad, Men det kan ha varit pga något annat för resterande klarade sig i ungefär 7-8 mån innan dom började droppa av en efter en. Citera
adddo Postat 10 september 2011 Postat 10 september 2011 Tommy.. Lite frågor.Vad har du för fiskar i burken och hur många? Har för mig att denna är högt belastad va? Jag har själv beställt nytt kar i ungefär samma storlek och planerar att belasta det relativt hårt med hjälp av överdimensionerad skummare. Har för mig att du hade en BK300 förut, kör du med den jätten i detta? Gör du något mer "utöver det vanliga" för att motverka belastningen?Du kanske har skrivit om detta tidigare i tråden men eftersom det är så snålt med helbilder så kan du ju bjuda på en sammanfattning här kanske? Citera
Norberg Postat 10 september 2011 Författare Postat 10 september 2011 Innan ville jag inte fota då jag tyckte det var som det var, nu när jag tänkte fota går det inte... Har bytt rör och det ser ut att fattas vissa våglängder som behövs för fotot ska bli bra. Korallerna ser jättefina ut och reagerar mycket bra på det nya ljuset, men bilderna blir inge bra...Jag satte in hälften av varje av KZ Sperblau och KZ Fidji purple (tror jag de heter). Får se vad jag ska göra för att kunna fota, återkommer om det. Har någon nån förklaring så blir jag glad... Men jag antar som sagt att det fattas vissa våglängder.Fisk i burken undrar du, lite mindre än förut tyvärr. Har haft ett gäng som har dött, varav en del carpet surfing. Magnifikorna var inte snälla mot varandra. Jo jag kör med storskummaren fortfarande, tycker det funkar bra. Särskilt när alla Tukorna levde och jag matade på lite mer. Annars kör jag biopellets ca 1,5 dl, kol och fosfatremover samt ca 15 % vattenbyte i veckan. Men matar jag inte rejält blir det inte bra i karet.Nu har jag 21 fiskar av följande arter:C. hemicyanea (leker)P. tukaP. disparP. kauderni (leker)A. percula (leker)Ch. rostratusS. splendidusD. excisus (en pipefish)S. fasciatus Citera
Norberg Postat 8 oktober 2011 Författare Postat 8 oktober 2011 Har ju fått några nya anthias, Segelfens anthias (Rabaulichtys suzukii) och tänkte jag skulle lägga upp en bild på färgen den får när den flashar! Nu går det toksnabbt så bildkvaliteen är inte den bästa men lite att kika på i alla fall. Den blir verkligen ljusrosa med 3 röda fält, ljusblåa fenor utom bukfenorna som är mörkt blodröda (syns inte så bra på bilden). Normalfärg jämfört med en P. dispar som är mörkt tegelröd med orange bakkropp och vit mage. Det är samma fisk på bilderna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.