Gå till innehåll

Norbergs


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 310
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Intressant med LED list. Jag har funderat på att skaffa någon led för att ha som kvällsbelysning som lyser fram till en stund efter att man har lagt sig men den ska ju inte vara för stark heller utan bara så där lagom. Hur mycket har du? Egen byggt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är som ni säger alltid häftigt med färger, kanske därför som jag blivit så förtjust i zoanthus!

Jonas jag har 5 st blåa LED lister från Claes Olhsson. De ryms precis inne i 80w rampen. De är lite för starka för att ge nattbelysning, men de går säkert att dimma ner dem om man vill.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser väldigt fint ut. Grunnar mkt på vad jag ska ha för bakgrund på nästa, å svart är verkligen schysst. Du nämnde att du hade väldigt hög belastning i karet.. ser inte ut att vara så förfärligt mkt fisk på bilden. Vad har du för uppsättning? /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar mina anthias mycket, därav att jag tycker att jag har en hög belastning!

De dagar jag matar som mest går det nog i följande i karet:

- 1 riven rå tigerräka (stjärt)

- 1/4 dels riven rå pilgrimsmussla

- 3-4 kuber mysis

- 3-4 kuber cyclops

- plus lite pellets och flingor

Jo det är nog lite mer fisk än som synns däri! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, inte är det för tunnisar inte att mata på det viset!

Jag tycker generellt att de flesta matar sina fiskar för lite för att man är rädd om vattenkvaliten. Men nu kanske jag sticker ut hakan när jag skriver så.

Jag tycker jag matar mina fiskar rätt så friskt, en kub på ca 3x3x3 + pellets, samt nå algblad, algbladen får dom varannan dag, de andra varje dag:)

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar PatriksS

Daniel det låter bra! :)

I Sollefteå såg jag det första riktiga saltkaret med stora kejsare i. Tror de var runt -86. En kille som bodde i ett hyreshus hade ett riktigt läckert kar med bara stora kejsare. Då var det många som körde trådalgskar! Han hade ett med all inredning täckt med ca 10 cm långa trådalger som kejsarna simmade ut och in mellan. Det var faktiskt riktigt läckert när det böljade.

Hur hamnade jag i Sollefteå undrar du då! Är från Ö-vik så det var rätt nära att åka och fika och kolla på hans kar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar PatriksS

Daniel det låter bra! :)

I Sollefteå såg jag det första riktiga saltkaret med stora kejsare i. Tror de var runt -86. En kille som bodde i ett hyreshus hade ett riktigt läckert kar med bara stora kejsare. Då var det många som körde trådalgskar! Han hade ett med all inredning täckt med ca 10 cm långa trådalger som kejsarna simmade ut och in mellan. Det var faktiskt riktigt läckert när det böljade.

Hur hamnade jag i Sollefteå undrar du då! Är från Ö-vik så det var rätt nära att åka och fika och kolla på hans kar!

Häftigt, synd bara att du migrerat söderut, de e alldeles för tunnt med saltisar här uppe, jag å Ted-m här på forumet har ju länge pratar om att dra igång något forum för akvarie intresserade västernorrlänningar, först å främst inriktning på saltvatten, du råkar inte komma ihåg namnet på han som hade karet med kejsare?:)

// Daniel

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt, synd bara att du migrerat söderut, de e alldeles för tunnt med saltisar här uppe, jag å Ted-m här på forumet har ju länge pratar om att dra igång något forum för akvarie intresserade västernorrlänningar, först å främst inriktning på saltvatten, du råkar inte komma ihåg namnet på han som hade karet med kejsare?:)

// Daniel

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Lite OT men är det inte bättre att starta en Västernorrläningstråd här på SG än att dra hela lasset med ett helt forum? Det finns andra trådar med lokal anknytning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De känns som att det blir lättsammare med ett nytt forum istället för att länka till nått annat forum vidare till någon annan tråd, men självklart skulle de nog oxå fungera saken är bara den att själva annonserings biten blir lite svår då Västernorrland är rätt stort:)

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på killen, det var ju ett tag sen.

Jag håller nog med Sillen att det är onödigt att dra igång nya forum med lokal anknytning. Det skulle vara så få som skulle vara inne i ett forum från västernorrland om temat är saltvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ju SVG syd här som fungerar även om det kanske är litet glest mellan träffarna. Men namn har i alla fall fått ansikten och vi träffas en del informellt. Jag tycker att tråden har ett stort värde kanske framför allt socialt. Andra ärenden tas ju upp i andra trådar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...