a.nilson Postat 14 juni 2011 Författare Postat 14 juni 2011 även kallad "porrbelysning" hehehe Citera
PBM: Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 AndersHur är det med din Led belysning Sol White, kan du styra dom två vita var för sig, tänkta bara för i Sol Blue så kan man styra dom båda blåa var för sig. Citera
a.nilson Postat 15 juni 2011 Författare Postat 15 juni 2011 har bara tittat lite som hastigast o då fanns det 2 vita att ställa o 1 blå. dock inget jag testat ännu då den går i auto. Citera
a.nilson Postat 22 juni 2011 Författare Postat 22 juni 2011 Om allt går enligt plan så kommer bläckfisken nästa fredag! Har bara lite mindre justeringar att höra innan dess. Citera
Edward Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Kanske har missat det men, vad blir det för bläckfisk? och hur ska du säkra burken så den inte rymmer? Citera
a.nilson Postat 22 juni 2011 Författare Postat 22 juni 2011 Blir en octopus o bilder kommer upp sen om hur det är säkrat. (om det nu funkat) Citera
Lasse Postat 22 juni 2011 Postat 22 juni 2011 Ett lite tips om du skall ha en bläckfisk. De är fena på att rymma men om du runt kanten på akvariet (förutsätter att du har en övre ram) fäster en sådan där turfmatta som man har exempelvis i dörrar. Typ plast som liknar konstgräs. De flesta bläckfiskar hatar att lägga sina armar på ett sådant underlag och man kan faktiskt ofta ha dem när det är normala förutsättningar utan täckglas. Men blir de stressade eller skrämda så kan de överbrygga obehaget och rymma.MVH Lasse Citera
a.nilson Postat 22 juni 2011 Författare Postat 22 juni 2011 Ett lite tips om du skall ha en bläckfisk. De är fena på att rymma men om du runt kanten på akvariet (förutsätter att du har en övre ram) fäster en sådan där turfmatta som man har exempelvis i dörrar. Typ plast som liknar konstgräs. De flesta bläckfiskar hatar att lägga sina armar på ett sådant underlag och man kan faktiskt ofta ha dem när det är normala förutsättningar utan täckglas. Men blir de stressade eller skrämda så kan de överbrygga obehaget och rymma. MVH LasseDetta är precis vad som är gjort. :)Dock haft lite problem med att hitta en bra lösning på att säkra avrinningen. Som jag tänkt o skaffat delar till är: 3 stag som limmas på insidan av kammaren o ovan dom vilar sen en 8mm tjock glasskiva med samma "dörrmatta" som ramen på karets ovansida fått. Returören kommer jag göra om i morgon till nåt liknande strilrör. Citera
a.nilson Postat 25 juni 2011 Författare Postat 25 juni 2011 Stod o räknade synliga borstmaskar precis.... 101st!!!!! Storlekar mellan 2-15cm. Känns som det är ett måste med nåt som äter borstmask i karet. Citera
PBM: Postat 26 juni 2011 Postat 26 juni 2011 Ska bli jäkla roligt o se när bläckfisken väl har kommit i karet. Citera
Laggeman Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 Stod o räknade synliga borstmaskar precis.... 101st!!!!! Storlekar mellan 2-15cm. Känns som det är ett måste med nåt som äter borstmask i karet.Någon gylta kanske kan vara något? Citera
Slanten Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 Fredag kväll kommer den hit!!Vad spännande med en bläckfisk! Hoppas den anpassar sig bra. Hur stor är den när du får den? Var köper du den? Citera
olis Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 Kallt me bläckfisk! Kan du ha vilka fiskar o djur du vill tillsammans med den eller? Mvh Ola Citera
a.nilson Postat 27 juni 2011 Författare Postat 27 juni 2011 Någon gylta kanske kan vara något?ska se om jag kan hitta nån lämplig efter det att bläckfisken kommit. vill ju inte ha för stor gylta ju. Citera
a.nilson Postat 27 juni 2011 Författare Postat 27 juni 2011 Vad spännande med en bläckfisk! Hoppas den anpassar sig bra. Hur stor är den när du får den? Var köper du den?hoppas jag med. kan ärligt säga att jag inte den blekaste om hur stor en är. har beställt den via Håkanstorp zoo. Citera
a.nilson Postat 27 juni 2011 Författare Postat 27 juni 2011 Kallt me bläckfisk! Kan du ha vilka fiskar o djur du vill tillsammans med den eller? Mvh Olatvivlar på att det går att ha vad som med den, men testa kan man ju (om inte annat måste ju den ha mat). just nu går där en kjesare o inte har en aning om vad som kommer att bli hans/hennes "rumskamrat". Citera
a.nilson Postat 28 juni 2011 Författare Postat 28 juni 2011 imorgon ska jag försöka lägga upp några bilder på hur det är "bläckfisk-säkrat". nästan allt klart. Citera
a.nilson Postat 2 juli 2011 Författare Postat 2 juli 2011 Kom tyvärr ingen bläckfisk igår. Förhoppningsvis kommer den om 1-2veckor. Citera
a.nilson Postat 2 juli 2011 Författare Postat 2 juli 2011 tråkigt :/ Men den som väntar på något gott...Väntar ALLTID förlänge. Eller hur är det man säger?Som tur är så hinner jag kontrollera så att allt funkar som det ska. Citera
Slanten Postat 2 juli 2011 Postat 2 juli 2011 Det är ju bra att du får dubbelkolla och trippelkolla allt nu, men vi stackare som bara väntar på en rapport och bilder på den nya krabaten, vi lider... Citera
a.nilson Postat 2 juli 2011 Författare Postat 2 juli 2011 Det är ju bra att du får dubbelkolla och trippelkolla allt nu, men vi stackare som bara väntar på en rapport och bilder på den nya krabaten, vi lider... Jag har längtat o planerat detta sen november, så gissa vem som längtar mest. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.