Gå till innehåll

Tips på ställen att köpa sjukt billiga Cree leds


Reuben

Rekommenderade inlägg

[Edit] slog mig just att det kanske inte är tillåtet med "reklam" för sidor som denna... Är det fallet så ta gärna bort den[/edit]

Tjena,

Tänkte bara tipsa om www.ledgroupbuy.com,

Det som man gör är att man lägger en beställning och när de kommit upp i tillräckligt stor beställning så skickar dom iväg en riktigt stor order för superpriser så man slipper mellanhänderna.

Köpte precis 42st XP-E Royal Blue Leds för $132 (köpte lite annat där och totala frakten är på $18 så den e billig med :)).

Bild på hur det fungerar, processen tar två till sex veckor beroende på när du beställer och hur snabbt allt går.

lgb-process.jpg

Ändrat av Reuben
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

WOW, det verkar himla billigt...

Det kommer ju definitivt att sprida sig till mer armaturer etc.

Om man bara kunde hitta någon som vill sätta ihop några stycken armaturer per dag :)

Visserligen tillkommer lite tull och moms.. men iaf. finns liknande priser i EU?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena, det håller på samlas en sådan nu, det är den hemsidan som sköter sambeställningen, sen om man vill göra det ytterliggare inom en grupp så går det väl bra det med men med tanke på hur lite frakten går på så tjänar man antagligen inte på det om inte man är flera stycken som bor väldigt nära varandra.

Nästa order läggs : 11:59pm PST March 5th (amerikanska tider) så skall man få varorna som kommer från den beställningen bör man lägga en order innan det :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du skall leta efter drivare som ger minst 700 mA (vissa av cree går att driva med 1000 mA) och där framdrivningsspänningen går någonstans mellan 10 och 36 Volt (min ger minsta antalet du kan ha i serie (10 V ca 4 st 3 wattare) och högsta drivspänningen ger maximala antalet (36 V ger 10 - 11 st 3 wattare) Meanwell har och de jag nämner i min tråd har.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Meanwell drivers'en på 1050mA, tror ni man kan köra med den med XP-E 1000mA Ledsen om man kyler dom väl? Självklart påverkar det livstiden men finns det några som gjort tester på detta för att kunna beräkna ungefär hur mycket det påverkar?

Sen, hur stor skillnad är det mellan att köra @ 700mA eller 1000mA?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Meanwell drivers'en på 1050mA, tror ni man kan köra med den med XP-E 1000mA Ledsen om man kyler dom väl? Självklart påverkar det livstiden men finns det några som gjort tester på detta för att kunna beräkna ungefär hur mycket det påverkar?

Sen, hur stor skillnad är det mellan att köra @ 700mA eller 1000mA?

Givetvis kan du köra 1050 mA drivern till xp-e LEDsen.. Inga problem , det är den drivern som man får med i många kit från rapidled.. Lagge tex kör med dessa driver till dom vita cree i hans ramp.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Meanwell drivers'en på 1050mA, tror ni man kan köra med den med XP-E 1000mA Ledsen om man kyler dom väl? Självklart påverkar det livstiden men finns det några som gjort tester på detta för att kunna beräkna ungefär hur mycket det påverkar?

Sen, hur stor skillnad är det mellan att köra @ 700mA eller 1000mA?

Enligt Crees pdf för XP-E så ser sambandet mellan drivström och ljusflöde (lumen) ut så här:

post-2082-14468921395642_thumb.jpg

Jag får det till ungefär 29% mer ljusflöde för de vita vid 1000 mA jämfört med 700 mA.

Ändrat av Claes_A
XP-E!!!!!!!!
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis kan du köra 1050 mA drivern till xp-e LEDsen.. Inga problem , det är den drivern som man får med i många kit från rapidled.. Lagge tex kör med dessa driver till dom vita cree i hans ramp.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rapidled säljer endast den som inte är dimmbar ihop med XP-G Leds. XP-G Serien tar upp till 1500mA medans XP-E är för MAX 1000mA enligt Cree...

Dock funderar man hur mycket 5% egentligen gör. Men om lagge kör det så ;).

O tack så mycket claes :)

EDIT: Kollade mer noga på Lagges bygge och vad jag ser så kör han endast vita XP-G på 1050mA drivern (dvs han kör dom 30% under vad de klarar)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men mannes är väl en av dom dimmbara? Jga undviker helst dessa då det blir fler sladdar och uttag som behövs för projektet :). (och mer som kan sluta fungera) Men menar du att man kan dimma lite smått med dom andra med, det låter ju skit bra isf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som du sett så kör jag med två olika drivers då de vita är en nyare variant som tål mer "kräm". Mina är inga dimbara, anledningen till att jag inte valde dem är att jag kör utan någon dator och kommer sätta på och stänga av dem gruppvis så småningom. :)

Hej,

Jo det är så jag har tänkt göra, men jag kommer bara köra blåa leds som komplimang till att börja med till mina MH lampor. Sedan i framtiden kommer jag bygga in vita i systemet. Men då ledsen klarar 1000mA känns det som att det är dumt att nöja sig att få ut 700mA ur dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...