Gå till innehåll

Akvariebygge


matsgd

Rekommenderade inlägg

Kan mera om saltvatten och kan avgöra om dina mått blir bra. Ägaren till akvarielagret lider av storhetsvansinne och tror att han är kung i Sverige och behandlar alla som undersåtar. Men han är bra på att bygga stora akvarium.

Läs Nordiska ciklidsälskapet hemsida XXL så förstår ni skämtet

Ändrat av hästnos
missförstånd
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan mera om saltvatten och kan avgöra om dina mått blir bra. Ägaren till akvarielagret lider av storhetsvansinne och tror att han är kung i Sverige och behandlar alla som undersåtar. Men han är bra på att bygga stora akvarium.

Vad baserar du detta på? Tycker det är ojuste att hoppa på någon personligen! I alla fall utan någon som helst förklaring. Sen att kunna avgöra om måtten är bra tror jag de på akvarielagret klarar bra. Tänk på vad du skriver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skärp er nu för h-vete. Vad har en avatar med någonting att göra? Hästnos om du har direkt erfarenhet av måttbeställda akvarier från Akvarielagret så kan du berätta det sakligt och faktabaserat. Dina åsikter om ägaren eller en eventuell schism kan du lämna utanför detta.

Matsgd; du kan kolla maglofsters tråd (tror jag det var), han beställde en stor kub från Akvarielagret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Finns det någon här som har erfarenhet av måttbeställda akvarier från Akvarielagret? Bra, dåliga, snyggt gjorda, fult gjorda, prisvärda, etc.?

Mats

Alla mina 6 kar är måttbeställda från Akvarielagret. Skulle det bli ett 7e kar så blir det ett från Akvarielagret, snygga och värda varenda krona:nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde min "burk" från Akvarielagret, 2500 x 700 x 600.

Platsbyggdes och genomfördes riktigt proffsigt.

Fick bra tips och råd när jag förklarade vad jag var ute efter och det vart perfekt.

Bra priser och framför allt ett bra utbud, kunnig personal, klart värt pengarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan mera om saltvatten och kan avgöra om dina mått blir bra. Ägaren till akvarielagret lider av storhetsvansinne och tror att han är kung i Sverige och behandlar alla som undersåtar. Men han är bra på att bygga stora akvarium.

Ps jag blir inte sur .... man ska alltid säga vad man tycker

Triton har Allan som bygger akvarium

korallrevet vet jag inte

Akvarieleasing köper dom flesta av mig men har flera olika när det inte passar med oss, ibland gör dom själva

Akvarielagret har Sture en riktig Pittbull passar inte bland folk

men jag gillar honom och gör skitmånga burkar (ca 1000 st per år) sedan köper vi in ungefär lika många från Polen per år

Globefish hade Björne men han tycker fiske är roligare och har slutat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt kar är från akvarielagret och jag är nöjd, dom hade bäst pris när jag frågade runt just då, det enda man kan klaga på är att det inte var så snyggt slipade kanter men det kanske man måste specialbeställa? Fast alla kan ju inte ha kantslipning som Elos har :)

Och dom var givmilda med silikon också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt kar är från akvarielagret och jag är nöjd, dom hade bäst pris när jag frågade runt just då, det enda man kan klaga på är att det inte var så snyggt slipade kanter men det kanske man måste specialbeställa? Fast alla kan ju inte ha kantslipning som Elos har :)

Och dom var givmilda med silikon också.

Kantslipning ..... du har rätt

vi slipar i en enkel slipmaskin som gör att man kan ta i glasskivorna

ingen frågar o ingen svarar hur slipningen är

falsettslipning är en ganska stor maskin

ska fundera på att köpa en sådan-respekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kantslipning ..... du har rätt

vi slipar i en enkel slipmaskin som gör att man kan ta i glasskivorna

ingen frågar o ingen svarar hur slipningen är

falsettslipning är en ganska stor maskin

ska fundera på att köpa en sådan-respekt

Falsett? ok jag är INTE perfekt med orden , men du menade nog fasett?

Sedan tror jag man pratar om "maskinslipade" kanter.

Det är framtiden och vill vi här i sverige börja ta hobbyn till en högre nivå, då måste vi börja jobba med att få ner priser på slipningar, få tystare och genomtänkta sumpar etc. etc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Falsett? ok jag är INTE perfekt med orden , men du menade nog fasett?

Sedan tror jag man pratar om "maskinslipade" kanter.

Det är framtiden och vill vi här i sverige börja ta hobbyn till en högre nivå, då måste vi börja jobba med att få ner priser på slipningar, få tystare och genomtänkta sumpar etc. etc.

Nu skojar du

denna slipning kommer att kosta mer än folk vill betala

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...