Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Det kommer bli kanon det här! väntar med spänning på bilderna efter aquascapingen är klar, du har ju en del att leva upp till med tanke på hur din förra burk såg ut;)

mvh/Thomas

Postat

Har legat lite på latsidan angående scapingen, haft så mycket annat att pyssla med så tiden inte riktigt funnits till, men burken har varit igång en vecka nu och allt verkar gå fin fint! var iväg och mötte upp Shreek här på svg i fredags och fick med mig hans Moorish Idol hem. Min achilles tyckte verkligen inte om sin nya kamrat till en början men nu verkar det fungera bra. Moorishen började äta redan igår både pellets och nori direkt ur handen. Conspicen verkar verkligen trivas i sitt nya hem och äter på riktigt ordentligt :) det är kul när det går bra!

bjuder på ett par halvtaskiga bilder.

post-3690-14468923448896_thumb.jpg

post-3690-14468923449091_thumb.jpg

post-3690-14468923449285_thumb.jpg

Postat

Det är vad man kan kalla fisk! Fina godbitar du har där! I första bilden ser det nästan ut som man har klistrat in fiskarna på bilden som om de svävar i inget..... Klart vatten kan man lugnt säga.

Postat

Vilka fiskar du har, jag är grymt imponerad, och i n t e det minsta avundsjuk;) Hur länge har du haft din achilles? Det där är ingen lätt fisk.

Postat (ändrat)

Tror det här karet kommer att bli något i värdsklass :)

Förresten ifall du undrar så kommer din moorish från TMC, kan vara kul att veta.

Synd att du bor så långt borta, det här är en burk man verkligen hade velat kika på.

Mvh

Sunny

Ändrat av Sunny
Postat
Tror det här karet kommer att bli något i värdsklass :)

Förresten ifall du undrar så kommer din moorish från TMC, kan vara kul att vet.

Synd att du bor så långt borta, det här är en burk man verkligen hade velat kika på.

Mvh

Sunny

Tack! okej alltid kul att veta :)

Postat
Måste bara kolla om optiwhite glaset var värt priset???

Här finns en fin grön flakis till dig om du fortfarande vill ha den.

jag tycker det var värt priset om man vill få fram färgerna ordentligt, så mycket dyrare var den inte heller utan ca 500kr mer om jag inte minns helt fel. Klart jag vill ha flakisen :) ska bara se när man har vägarna förbi.

Postat

Otroligt vackra fiskar du har Jesper-Tummen upphoppas Moorishen klarar sig, jag saknar verkligen min, väldigt vacker fisk som är rolig att titta på.

Hur går det med scapingen?

mvh/Thomas

Postat

Tackar! hittills har det gått bra med moorishen men den smakar vissa koraller, varit mycket jobb nu senaste veckan så scapingen har stått mer eller mindre still.

• 3 veckor senare...
Postat

Har nog tyvärr råkat ut för det värsta bakslaget under mina år som akvarist.

har ett gigantiskt utbrott av cyano i burken som jag försöker bli av med. Sen det värsta av allt så har nästan hela mitt fiskbestånd dött utav vita prick.

Tror hela utbrottet började med min achilles som har spridit det hela vidare så det som dött i nuläget är en blueface, achilles, 2 anthias och såklart min conspic :'(

bangaiierna verkar vara spårlöst borta så det är stor risk att dom också har strukit med. Imperatorn ser väldigt härjad ut och har nog inte heller sålångt kvar men min ghosten ser lite härjad ut men den verkar må bra i övrigt så den klarar sig nog. Moorishen har jag inte sett några symptom på alls utan den är som vanligt och äter ordentligt.

Ibland är det verkligen inte roligt att vara akvarist när något sådant här händer. Men det är väl bara göra det bästa av situationen och bryta ihop och försöka sakta men säkert jobba sig upp tillbaka.

Postat

Jo det är verkligen inte roligt. Man får sig en rejäl funderare om det verkligen är värt att fortsätta men när man är såpass nere i akvarieträsket så är det alldeles för svårt att ge upp helt :) kanske kommer att bara satsa på någon enstaka stor fisk till sen satsa på ett stort stim istället :) så det ger ju även en möjlighet till förändring av burken. Men klart det är ju väldigt mycket pengar som går åt skogen.

Postat

Tråkigt att läsa Jesper. Jag lider med dig och har mer eller mindre gått samma väg. Men som du själv säger så är det bara att bryta ihop och komma igen. Det tar tid och kostar... men när man lyckas blir det nästan ännu roligare :)

Keep fighting

Postat

Nej!!

Riktigt tråkigt att du förlorat dina fantastiskt fina fiskar.

Tyvärr är byte eller omstart av ett av ett fungerande akvarium är alltid en stor risk.

Hoppas att det löser sig snabbt med cyanon!

• Skapa Ny...