Gå till innehåll

Cyclop eeze i räkmix till kallvattenssmörbult


Ola Svensson

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag är en "nybörjare" på marina akvarier men har forskat på sandstubb ett drygt decennium och då pumpar vi upp vatten direkt från havet och har ett ständigt flöde. Jag brukar mata dem med hackade blåmusslor och sandräkor. I naturen äter de främst Corophium - ett litet kräftdjur som betar på biofilmen. Nu ska jag hålla dem året runt i recirkulerande vatten.

Basen i min mix tänkte jag skulle vara kokta räkor och musslor (färskt duger inte - smittrisk) samt lite ärtor (magarna i Corophium lär vara fyllda av grönt), men jag ser att många tar en alg istället. Kan ni rekommendera något samt var man skaffar det? Jag hade tänkt att köra i lite Cyclop eeze i räkmixen. Hur mycket bör man ta tycker ni? Bör man ha några vitaminer? Någon ni rekommenderar.

Med vänliga hälsningar,

Ola

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Basen i min mix tänkte jag skulle vara kokta räkor och musslor (färskt duger inte - smittrisk) samt lite ärtor (magarna i Corophium lär vara fyllda av grönt), men jag ser att många tar en alg istället. Kan ni rekommendera något samt var man skaffar det? Jag hade tänkt att köra i lite Cyclop eeze i räkmixen. Hur mycket bör man ta tycker ni? Bör man ha några vitaminer? Någon ni rekommenderar.

Med vänliga hälsningar,

Ola

Bioted Marin i Kungsbacka plockar in Selcoprodukter, kan nog vara så att någon av dessa skulle kunna passa för att vitaminberika din räkmix.

http://www.inve.com/INVE-Aquaculture/English/Products/page.aspx/1022

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...