Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Kunde du inte ha skaffat en träskiva eller något och snickrat till den och lagt på ställningen? Tänkte att det hade varit billigare, eller är det någon speciell anleding till att du hellre har det öppet?

• Svar 364
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat (ändrat)
Kunde du inte ha skaffat en träskiva eller något och snickrat till den och lagt på ställningen? Tänkte att det hade varit billigare, eller är det någon speciell anleding till att du hellre har det öppet?

Bänken är färdigt köpt den kommer klara akvarium,jag var orolig för karet att skulle spricka (pga håll genomförning) jag tror att den skulle klara sig med 12mm men jag vill inte chansa !

Ändrat av niki68
Postat

Det verkar att det tar tid med min akvarium. Skadan är nu anmäld vi få se hur mycket tid tar, nu har det gått en vecka.

Mitt teknik löpper fram bara...men akvarium som är viktigast kommer blir sist färdigt.

Har kommit idag min osmos Tunze + silicat filter och 1x ghl dosering 4 pump, 6 salifert tester och lite koral mat cyclop - eeze.

Nu jag väntar på de sista paketer innan jag kan starta karet (en från USA o Tyskland).

Led - armaturer blir sist , behöver mera cash !

post-5479-14468923698715_thumb.jpg

post-5479-14468923698869_thumb.jpg

• 3 veckor senare...
Postat

Jag är mycket positiv kommer starta mitt zeovit snart, blir inte lätt det vet jag, en stor utmaning för mig.

Har köpt en KZ Zeovit reaktor S easy lift magnetic.Några förslag innan jag startar den ?

post-5479-14468923925906_thumb.jpg

Postat

En bra idé om du startar en helt ny burk med endast sten i så tycker jag du ska köra en zeovit kickstart för att få igång burken ordentligt.

Postat

Vilket bygge!

Ser att även du gillar A Reef in the Sky minst lika mycket som jag!

Skall följa bygget med spänning. Hoppas allt går bra med reklamationen av karet!

Postat
Vilket bygge!

Ser att även du gillar A Reef in the Sky minst lika mycket som jag!

Skall följa bygget med spänning. Hoppas allt går bra med reklamationen av karet!

*det stämmer ,tack !

*akvarium kommer blir klart nästa vecka,Benny kommer laga den innan vi får någon svar. Jag kan inte vänta så länge det tar minst 3 månader att få svar från de.

Postat

*nu har jag hela GHL paketet 3ex mega set på plats, lampa kommer snart och sen det gäller bara levande..!

1 x GHL profilux mega-setProfiLux 3 eX Megapack (PL-0831)

1 Stück GHL Kalibrierlösung pH9,0, 50ml (PL-0076)

1 Stück GHL PH - Elektrode BNC, 3m Kabel (PL-0071)

1 Stück GHL PAB - Kabel 2m (PL-0683)

1 Stück GHL Leitwert - Elektrode, Platin (PL-0055)

1 Stück GHL Kalibrierlösung pH7,0, 50ml (PL-0075)

1 Stück GHL Kalibrierlösung Leitwert 50mS/cm, 50ml (PL-0073)

1 Stück NoName USB-RS232-Converter (USB zu seriell) incl.

Profilux/Treiber-CD

1 Stück GHL ProfiLux 3 (III) ex Aquariencomputer (PL-701)

1 Stück GHL digitale Schaltsteckdosenleiste, 6 Kanäle, 2300W PAB

(PL-0659)

1 x GHL Dosing pump Dosing pump utan controller - 4 pumps

1 x Grundeinheit Niveausensorhalter (PL-0078)

Niveausensor, optisch (PL-0082)

Niveausensor, Schwimmer (PL-0077)

Niveausensoraufnahme Schwimmer (PL-0080)

Verteiler für 2 Niveausensoren (PL-0081)

2 x Verbindungskabel ProfiLux <-> Tunze L1/3 (PL-0087

2 x Verbindungskabel ProfiLux <-> Tunze L2/4 (PL-0088

2 x Y-Verteiler, Kabel 1m (PL-0096)

aqua bee Universal Kreiselpumpe UP 1000 --till min osmolator.

1 x ProfiLux Touch (PL-0790)

1 x Redox-Elektrode, BNC, 3m Kabel (PL-0093)

1 x Kalibrierlösung Redox 220mV, 50ml (PL-0072)

1 x Sander Ozonisator CERTIZON C 200

Sander Silikonschlauch 4/6, ozonfest 3m

Aqua Medic Medic Ozone Booster + Füllung

1l Füllung für silikat Aqua Medic Medic Ozone Booster

God fortsättning och gott nytt år !

post-5479-14468924020116_thumb.jpg

post-5479-14468924020292_thumb.jpg

post-5479-14468924020483_thumb.jpg

post-5479-14468924020649_thumb.jpg

post-5479-14468924020815_thumb.jpg

Postat

Blev aldrig spräcka på mitt akvarium den kom som oskadad skick denna gången.Den hade under hel bottenplatta frigoliten.

Jag hoppas inom kort starta den, tänkte att några bilder iaf kunde vara kul .........!

post-5479-14468924101596_thumb.jpg

post-5479-14468924101784_thumb.jpg

post-5479-14468924101967_thumb.jpg

post-5479-14468924102148_thumb.jpg

post-5479-14468924102322_thumb.jpg

post-5479-1446892410251_thumb.jpg

Postat

Snyggt bygge! Tycker att du har gjort helt rätt när det gäller backventilen. Riktiga slangklämmor kommer att rosta sönder och förgifta vattnet. Mycket trevligt bygge iallafall. Lycka till!

Postat

hej Nicola riktiga släng klämmor i rostfritt använder du ,och dom förgiftar inte karet , vattnet ska vara i karet inte på golvet , ett enkelt tips är att du drar i den kopplingen du har satt ihop , då upptäcker du hur enkelt den åker isär , mvh stefan

Postat

Har för min att rostfritt rostar också.. Rostfritt är bara rosttrögt. Du får leta efter titanslangklämmor om du ska ha det i saltvatten...tror ej att det finns att köpa.. Jag skulle satsa på dom i plast som Edward säger!

Postat (ändrat)
Det finns även slangklämmor i plast.

*köpte några från USA men passar inte , jag ville köpa plast slangklömmor men hittade inte i Stockholm.

* vet inte vilken storlek är bra till 20- 25- 32mm.

*jag ska försöka hitta några innan jag starta karet kanske Stefan har rätt den åker ur man måste gardera sig.

*kan inte hitta några kopplingar eller adapter till backventilen är köpt från USA och silikon slang som är på bild kostade mycket pengar på Triton ( några gick sönder också ).

Ändrat av niki68
Postat
*köpte några från USA men passar inte , jag ville köpa plast slangklömmor men hittar inte här i Stockholm.

* vet inte vilken storlek är bra till 20- 25- 32mm.

*jag ska försöka hitta några innan jag starta karet kanske Stefan har rätt den åker ur man måste gardera sig.

*kan inte hitta några kopplingar eller adapter till backventilen är köpt från USA och silikon slang som är på bilden kostade mycket pengar på Triton ( några gick sönder också ).

hittade lite olika storlekar här efter lite googlande

Postat
hittade lite olika storlekar här efter lite googlande

*köpte några från USA men passar inte ....,tyvärr de är för små.

post-5479-1446892410674_thumb.jpg

Postat

hallå!

Jag tror inte att dom där slangklämmorna sitter bättre en buntband. dom bygger ju på samma prinsip.

Om Nicola har frågat christer på offerter om småsaker som slangklämmor och sen inte svarat så kan jag hålla med christer. Han måste ju få betalt för sin tid me. Tittar på vad Nicola har köpt så är det inte några billiga saker direkt. självklart ska man titta runt på vart man får den bästa varan till bästa priset på ett bra sätt. tror att handlare i sverige har mycket svårt att konkurera med utlandet.

Man JAG tycker inte att en sån här diskution ska äga rum i den här tråden.. PM är ett bättre sätt!

MVH Johan

Postat
hallå!

Jag tror inte att dom där slangklämmorna sitter bättre en buntband. dom bygger ju på samma prinsip.

Om Nicola har frågat christer på offerter om småsaker som slangklämmor och sen inte svarat så kan jag hålla med christer. Han måste ju få betalt för sin tid me. Tittar på vad Nicola har köpt så är det inte några billiga saker direkt. självklart ska man titta runt på vart man får den bästa varan till bästa priset på ett bra sätt. tror att handlare i sverige har mycket svårt att konkurera med utlandet.

Man JAG tycker inte att en sån här diskution ska äga rum i den här tråden.. PM är ett bättre sätt!

MVH Johan

Fördelen är ju att man kan klämma ihop dem på ett bättre sätt med hjälp av en tång, Men som du säger ett buntband av lite större storlek kan man trycka ihop rätt bra också.

• Skapa Ny...