Gå till innehåll

Nico 630L 3 sidor- OptiWhite


niki68

Rekommenderade inlägg

  • Svar 364
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kunde du inte ha skaffat en träskiva eller något och snickrat till den och lagt på ställningen? Tänkte att det hade varit billigare, eller är det någon speciell anleding till att du hellre har det öppet?

Bänken är färdigt köpt den kommer klara akvarium,jag var orolig för karet att skulle spricka (pga håll genomförning) jag tror att den skulle klara sig med 12mm men jag vill inte chansa !

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar att det tar tid med min akvarium. Skadan är nu anmäld vi få se hur mycket tid tar, nu har det gått en vecka.

Mitt teknik löpper fram bara...men akvarium som är viktigast kommer blir sist färdigt.

Har kommit idag min osmos Tunze + silicat filter och 1x ghl dosering 4 pump, 6 salifert tester och lite koral mat cyclop - eeze.

Nu jag väntar på de sista paketer innan jag kan starta karet (en från USA o Tyskland).

Led - armaturer blir sist , behöver mera cash !

post-5479-14468923698715_thumb.jpg

post-5479-14468923698869_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Vilket bygge!

Ser att även du gillar A Reef in the Sky minst lika mycket som jag!

Skall följa bygget med spänning. Hoppas allt går bra med reklamationen av karet!

*det stämmer ,tack !

*akvarium kommer blir klart nästa vecka,Benny kommer laga den innan vi får någon svar. Jag kan inte vänta så länge det tar minst 3 månader att få svar från de.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*nu har jag hela GHL paketet 3ex mega set på plats, lampa kommer snart och sen det gäller bara levande..!

1 x GHL profilux mega-setProfiLux 3 eX Megapack (PL-0831)

1 Stück GHL Kalibrierlösung pH9,0, 50ml (PL-0076)

1 Stück GHL PH - Elektrode BNC, 3m Kabel (PL-0071)

1 Stück GHL PAB - Kabel 2m (PL-0683)

1 Stück GHL Leitwert - Elektrode, Platin (PL-0055)

1 Stück GHL Kalibrierlösung pH7,0, 50ml (PL-0075)

1 Stück GHL Kalibrierlösung Leitwert 50mS/cm, 50ml (PL-0073)

1 Stück NoName USB-RS232-Converter (USB zu seriell) incl.

Profilux/Treiber-CD

1 Stück GHL ProfiLux 3 (III) ex Aquariencomputer (PL-701)

1 Stück GHL digitale Schaltsteckdosenleiste, 6 Kanäle, 2300W PAB

(PL-0659)

1 x GHL Dosing pump Dosing pump utan controller - 4 pumps

1 x Grundeinheit Niveausensorhalter (PL-0078)

Niveausensor, optisch (PL-0082)

Niveausensor, Schwimmer (PL-0077)

Niveausensoraufnahme Schwimmer (PL-0080)

Verteiler für 2 Niveausensoren (PL-0081)

2 x Verbindungskabel ProfiLux <-> Tunze L1/3 (PL-0087

2 x Verbindungskabel ProfiLux <-> Tunze L2/4 (PL-0088

2 x Y-Verteiler, Kabel 1m (PL-0096)

aqua bee Universal Kreiselpumpe UP 1000 --till min osmolator.

1 x ProfiLux Touch (PL-0790)

1 x Redox-Elektrode, BNC, 3m Kabel (PL-0093)

1 x Kalibrierlösung Redox 220mV, 50ml (PL-0072)

1 x Sander Ozonisator CERTIZON C 200

Sander Silikonschlauch 4/6, ozonfest 3m

Aqua Medic Medic Ozone Booster + Füllung

1l Füllung für silikat Aqua Medic Medic Ozone Booster

God fortsättning och gott nytt år !

post-5479-14468924020116_thumb.jpg

post-5479-14468924020292_thumb.jpg

post-5479-14468924020483_thumb.jpg

post-5479-14468924020649_thumb.jpg

post-5479-14468924020815_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns även slangklämmor i plast.

*köpte några från USA men passar inte , jag ville köpa plast slangklömmor men hittade inte i Stockholm.

* vet inte vilken storlek är bra till 20- 25- 32mm.

*jag ska försöka hitta några innan jag starta karet kanske Stefan har rätt den åker ur man måste gardera sig.

*kan inte hitta några kopplingar eller adapter till backventilen är köpt från USA och silikon slang som är på bild kostade mycket pengar på Triton ( några gick sönder också ).

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*köpte några från USA men passar inte , jag ville köpa plast slangklömmor men hittar inte här i Stockholm.

* vet inte vilken storlek är bra till 20- 25- 32mm.

*jag ska försöka hitta några innan jag starta karet kanske Stefan har rätt den åker ur man måste gardera sig.

*kan inte hitta några kopplingar eller adapter till backventilen är köpt från USA och silikon slang som är på bilden kostade mycket pengar på Triton ( några gick sönder också ).

hittade lite olika storlekar här efter lite googlande

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hallå!

Jag tror inte att dom där slangklämmorna sitter bättre en buntband. dom bygger ju på samma prinsip.

Om Nicola har frågat christer på offerter om småsaker som slangklämmor och sen inte svarat så kan jag hålla med christer. Han måste ju få betalt för sin tid me. Tittar på vad Nicola har köpt så är det inte några billiga saker direkt. självklart ska man titta runt på vart man får den bästa varan till bästa priset på ett bra sätt. tror att handlare i sverige har mycket svårt att konkurera med utlandet.

Man JAG tycker inte att en sån här diskution ska äga rum i den här tråden.. PM är ett bättre sätt!

MVH Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hallå!

Jag tror inte att dom där slangklämmorna sitter bättre en buntband. dom bygger ju på samma prinsip.

Om Nicola har frågat christer på offerter om småsaker som slangklämmor och sen inte svarat så kan jag hålla med christer. Han måste ju få betalt för sin tid me. Tittar på vad Nicola har köpt så är det inte några billiga saker direkt. självklart ska man titta runt på vart man får den bästa varan till bästa priset på ett bra sätt. tror att handlare i sverige har mycket svårt att konkurera med utlandet.

Man JAG tycker inte att en sån här diskution ska äga rum i den här tråden.. PM är ett bättre sätt!

MVH Johan

Fördelen är ju att man kan klämma ihop dem på ett bättre sätt med hjälp av en tång, Men som du säger ett buntband av lite större storlek kan man trycka ihop rätt bra också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...