Gå till innehåll

Nico 630L 3 sidor- OptiWhite


niki68

Rekommenderade inlägg

Jag har redan börjat sälja min Deltec gamla 200L och kommer att planera mitt nya kar på ca.630L.

Har bara 7-8 månader bakom min saltvattenerfarenhet men hoppas att med er hjälp kommer jag att klara mig.

Jag har inte bestämd mig än vilket mått på akvariet jag vill ha men jag tror att det blir 150x65x65cmeller 150x65x60cm.

Nu undrar jag vilken tjocklek på glaset passar bäst ?, det räcker med 12mm eller behöver jag 14mm !

Nästa veckan får jag hem ställningen, den är beställd på Marinium Blue i Frankrike.

Nilo Blue stainless steel -aluminium 150x65x85cm-blå.

Säkert blir det biopellets som kommer köras med Deltec reaktor- FR509.

Jag har redan köpt UV för nya karet De bary AN-25E med elektonisk ballast.

Akvariumglaset och sumpen kommer att byggas här i Sverige, det blir Triton eller majornasglas.

bilder på bänken kommer inom kort !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 364
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

bänken är tillverkad i Spanien men säljs i Frankrike.

SIROCCO

jag ville bygga min ställning i steel men priset var mycket högt här i Sverige. Till slut hittade jag köpa i aluminium inox, fick betala lite mera för jag ville blå färg och annat mått, de hade bara svart,grå eller vit.

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fick du för pris på stålställning här i Sverige?

Jag tror jag gav ett par hundralappar för materialet till min ställning, sen gjorde jag iofs jobbet själv och lackade den på jobb, men väljer man olackad så hade det inte kostat många hundralappar att få den svetsad på en liten verkstad någonstans.

Har du länk till tillverkaren?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar vara samma typ av skåp som till Deltec's akvarium, eller iaf uppbyggnaden är lika. Gillade inte den öppna ryggen pga att ljud från sumpen letade sig ut den vägen, men med en tyst skummare och injusterade rör som inte drar luft med sig och skapar ett porl så blir det nog kanon. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

tack !

det finns bara ett problem:

jag kommer köra herbie method 3 hål och vet inte hur kommer bli med hålet har inte plats under glas det sitter aluskiva.

post-5479-14468922988085_thumb.jpg

akvariet kommer se ut lika som den på bild.post-5479-14468922987974_thumb.jpg

post-5479-14468922987818_thumb.jpg

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Här kan du hitta några bra,sen kan du ändra lite färg eller motiv.

Man kan även göra biled mindre och skära det man vill så klart, sen kan du ringa Mattias och beställa den.

http://www.shutterstock.com/cat.mhtml?searchterm=sea&x=0&y=0&search_group=〈=en&search_source=search_form

Mattias Jönsson

Sälj & Design

Växel +46 (0) 40 685 95 95

stcklogo.png

En del av

PRNT Printing Solutions AB

Föreningsgatan 75

SE-212 14 Malmö

Sverige

Org.Nr: SE 556716-2390

info@stickit.se

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...