BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Gammal är jag men jag har inte glömt hur det funkar och är inte helt dum i Huvudet . Men jag kanske inte kan detta med salt inte vet jag .;);) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Någon aktuell händelse som ligger bakom dessa reflektioner? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan.mag Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Visst är det skönt Tyvärr upp lever jag att man ofta blir bemött med tråkig attityd på forum Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Fast man kan ju undra när man ser hur du parkerat på bilden! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Ha ha Kanon Leffe!!!! Ja det finns riktiga Original över allt;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piraterna Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Inte för att vara sån men spelar det någon roll om man är ny eller gammal?Man skall väl bli trevligt bemött oavsett? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Akvarielagret Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Säger man A får man säga Bkompis:kaffe: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Tycker faktiskt tvärt om.Tycker de flesta är trevliga och vänliga i förhållande till många andra forum....eller så är det bara jag som inte har känselspröten ute :-)Som på alla forum så får man solla lite bland faktakvalliteten i svaren men jag tycker jag får mycket bättre råd och svar här än i många butiker.Vad detta beror på vet jag inte.Den som själv besitter mycket kunskap är oftast inte rädd för att dela med sig av den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Säger man A får man säga Bkompis:kaffe:Ja efter som du är här och läser detta samt att jag känner dig så kan jag väl säga det då.. För detta rör faktiskt dig ;)Det är så att jag säljer en Wave maskin lätt beg här på forumet. En person hör av sig med en typ fråga som -VET du vad Zoo säljer ut dessa för?? Jag svarar lite fint nej tyvärr inte . Får ett svar endast 650kr. Okej säger jag Och? Han återkommer då med ett svar du får 150kr för den. Jag hälsar då tillbaka lite fint -Då tycker jag att du skall åka dit och köpa den där, samt att han även skulle passa på och hälsa till dig i från mig.. Detta är bara ett av alla förslag jag har fått. Självklart skall man försöka pruta . Men man skall inte ge skambud som e så lågt att det är pinsamt;) Vi hörs Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Det blev nåt fel?? där av 2st inlägg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Som på alla forum så får man solla lite bland faktakvalliteten i svaren men jag tycker jag får mycket bättre råd och svar här än i många butiker.Vad detta beror på vet jag inte."Sardellen"Det finns "många" här inne på Forumet som kan jävligt mycket . Många har gått på många smällar och ha då lärt sig på sina egna missta eller sina vänner. Sen finns det några gamla rävar som jobbar i vissa butiker som kan mycket. Men åker man till ett stort varuhus så finns inte den hjälpen(förlåt Christer;) ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Ja efter som du är här och läser detta samt att jag känner dig så kan jag väl säga det då.. För detta rör faktiskt dig ;)Det är så att jag säljer en Wave maskin lätt beg här på forumet. En person hör av sig med en typ fråga som -VET du vad Zoo säljer ut dessa för?? Jag svarar lite fint nej tyvärr inte . Får ett svar endast 650kr. Okej säger jag Och? Han återkommer då med ett svar du får 150kr för den. Jag hälsar då tillbaka lite fint -Då tycker jag att du skall åka dit och köpa den där, samt att han även skulle passa på och hälsa till dig i från mig.. Detta är bara ett av alla förslag jag har fått.Självklart skall man försöka pruta . Men man skall inte ge skambud som e så lågt att det är pinsamt;) Vi hörsDet där var väl inget....Min kompis (som har affär) skänkte bort en massa akvarium mot att de hämtades. När ett gäng var färdiga (de tog ganska många akvarium) kom de in i affären och sa att akvariumen var ju så dåliga att de nog skulle ha rabatt på det de köpte i affären också bara för att de tog dem...... - det kallar jag skambud MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Det där var väl inget....Min kompis (som har affär) skänkte bort en massa akvarium mot att de hämtades. När ett gäng var färdiga (de tog ganska många akvarium) kom de in i affären och sa att akvariumen var ju så dåliga att de nog skulle ha rabatt på det de köpte i affären också bara för att de tog dem...... - det kallar jag skambud MVH Lassehaha bäst idag!!Men var i en butik för några veckor sedan och prata med ägaren förklarede att jag hållt på med salt i 6 år och startat upp 3 kar innan o det funkat bra osv, men han skulle ändå berätta om hur jag skulle starta upp mitt nya kar nu och verkade inte direkt lyssna på mina ideér o tankar. Behandlad som en total novis när det gällde saltvatten..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Ja måste säga att detta är det absolut snällaste forum ja varit aktiv i:)Sen är det ju alltid tråkigt om man känner sig åsidosatt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Du får väl en tvåhundring för den där jäkla wavemaskinen då gnällpelle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Det där med skambud är inte så farligt vanligt här, känner jag, i alla fall om man jämför med terrarie-hobbyn. När jag skulle sälja mitt 800liters regnskogsterrarium med ingående levande, regnsystem och belysning så låg det ute för "4000, kan dra av några hundringar om det hämtas fort". Av 12 svar så var 1200 det bästa som kunde åstadkommas. 700 spänn var det mest snikna. Försökte sälja sagda regnsystem löst vid senare tillfälle, låg ute med "1200, fast pris gäller. Prutare göre sig icke besvär". Likväl får man ett tiotal svar med bud från 50 (femtio) kronor och uppåt....Här på forumet får man dock oftast "rätt" sorts svar på frågor, även om man varit med om en del lite mer löjliga kommentarer i stil med "släng dom där lysrören och köp en MH. Lysrör hör hemma i sötvatten, ska du ha salt är det bara MH som gäller.". Dessa är dock bara en handfull sen jag registrerade mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Hur detta med att sälja prylar funkar är rätt enkelt: Tillgång och efterfrågan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Såld till Adddo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Men visst är det Så, men jag är inte behov av att sälja å då får det vara kvar till nästa burk . Istället för sälja till vilket skit pris som helst så ger jag då hellre bortet eller bäst av allt ..slänga skiten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bygert Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 När det gäller just terrariehobbyn så är det där med skambud lite speciellt, många tycker att de får upprörande dåligt betalt fastän det kanske egentligen inte är så. Det finns nämligen i princip två olika marknader för terrariehobbyn, en via zooaffärer och en via annonser och mässor. På privatmarknaden har överskott på djur pressat priset ner till ingenting för somliga sorter och på mässorna är vi flera som åker runt och pressat ner varann till priser som garanterar att ingen tjänar nånting.Går man in i en zooaffär och köper nåt komplett med djur och allt för 5000 och sen när man tröttnat annonserar ut det för hälften så lär det inte bli mycket till svar. Av den enkla anledningen att de som kollat runt lite köper motsvarande på mässor för samma pengar. Vilket så småningom leder till att den som säljer tycker att den som bjuder en tusenlapp är en idiot och den som bjuder tycker det är en idiot som vill ha lika mycket pengar som man kan köpa nya pryttlar för.Sen kan det naturligtvis diskuteras om det här är bra eller inte men så är läget, den orm som affären tar en tusenlapp för kan kosta en hundring om man tittar på andra ställen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Akvarielagret Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Får väl erkännaom jag vill köpa något som jag kanske inte behöverger jag gärna ett skambud fan en av tio nappar o jag har köpt skitmycket som är onödigt men ibland kommer det hem coola sakerBilar Lejon (Tavlor Edelmann annars gör jag alla tavlor själv) Entresolplan Nya Zooaffärer Motorcyklar Palmer Vintunnor Polacker Nattkikare Skelett Sedelräknare Papegojor Växthus 1000m2 Kassaskåp Hiss Papperstugg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Hahahaha.Men det väcker ju en fråga vad är "rätt" pris. Du tar inte ens en tredjedel mot ny! Finns det verkligen prutmån på ett sådant pris?//Danielj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Det är kul i akvariebranschen - det händer grejor hela tiden, å händer inget så får man väl göra som cf, renovera nån gammal bok! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Motorcykel - en diseldriven Royal Enfield från indien var en fullträff MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Har du den kvar Christer? Jag måste komma förbi nån dag med min nya leksak... Oj oj;). Vi får ta en lång lunch helt enkelt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.