Gå till innehåll

Älskar när folk tror att man är ny inom detta


BroderIsak

Rekommenderade inlägg

Jag tycker att skambud kan vara roliga men står det att det är prutat och klart får de skärpa sig. Sedan så är jag (som varit inom kattuppfödning) lite förvånad att man prutar på levande saker. Jag lyckades till min killes stora förtret köpa ett badkar i järn för 200, skönt att bada i och förjävligt att flytta :D

Sedan att lura newbies.. det är fan helt sanslöst ibland. Var hos en handlare när jag precis skulle få mitt beg. kar som tyckte att jag skulle slänga stenen och skänka fisken till honom, köpa massa dyra uppstartsgrejer och ny sten och fisk av honom. *himlar med ögonen*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att skambud kan vara roliga men står det att det är prutat och klart får de skärpa sig. Sedan så är jag (som varit inom kattuppfödning) lite förvånad att man prutar på levande saker. Jag lyckades till min killes stora förtret köpa ett badkar i järn för 200, skönt att bada i och förjävligt att flytta :D

Sedan att lura newbies.. det är fan helt sanslöst ibland. Var hos en handlare när jag precis skulle få mitt beg. kar som tyckte att jag skulle slänga stenen och skänka fisken till honom, köpa massa dyra uppstartsgrejer och ny sten och fisk av honom. *himlar med ögonen*

Man behöver inte ens fråga vem det var ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I min värld finns det bara skambud, sen måste säljaren inte ens svara på det om det inte är vad de vill ha för det....Alla vill ju betala så lite som möjligt... Det är ju inget personligt mot säljaren bara ett försök att få det så billigt som möjligt, sen om säljaren väljer att ta det personligt är ju tråkigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En god affär är när 2 parter är nöjda.

Skambud har en funktion på saker som inte blir sålda, eller måste säljas snabbt.

-Den som inte kan inse detta är ofta samma person som så ofta berättar att han/hon "blivit pålurad" en sak av säljaren.

Värst är personer som inte skriver HEJ i sina meil och sedan kommer med ett skambud. --> Idiot

Näst värst är dom som efter att en annons legat ute i 3 minuter skriver "Vad är ditt sista pris" --> Amatör

Till denna skara är ställer sig även en annan intressant grupp och det är dom som skriver "Du Får xxxkr) --> Får ..TACK, för du får inte ett skit.

På tal om Katterna som nämndes ovan. Katter är heliga. En katt skulle jag aldrig prutat på.

När vi kommer till fiskar så vill jag gärna se att det ska finnas en anledning till prutet.

Man kan ha köpt mycket och får lite rabatt, eller man gör affär "om du skickar med den lille blå med" osv, dvs ett mervärde för båda parter utöver det rent ekonomiska.

-Koraller är för mig inte till att jämföra med en Katt, snarare jämförbar med en pelargonia

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...