Gå till innehåll

Optiwhite?


loopmannen

Rekommenderade inlägg

Slänger ut en fråga rakt ut i luften, jag är på gång att beställa ett nytt akvarium och frågan kom upp om optiwhite eller inte. Jag har aldrig själv sett det live så nu ber jag om lite hjälp. Vad är skillnaden? Vilket tycker ni är snyggast? Jag kommer att ha 3 sidor (utåt) räcker det i så fall med 3 sidor optiwhite?

Tacksam för feedback

Benny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min uppfattning när jag kollat in i akvarium med både optiwhite och vanligt är att genom optiwhiterutan ser allt så mycket klarare ut, vattnet, koraller och fiskarna.

Fick även den känslan av mitt nya "Wrangs gamla" att det blir skillnad o kika in igenom glaset där det är optiwhite o en vanlig ruta även fast mitt är tomt.

Men det är min uppfattning

---

- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Ändrat av Mickius
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag läste på tyska sidor ang. Optiwhite (& liknande) så menade de att low iron glas var mer repbenäget och även aningen svagare varför de rekommenderade att man använde lite tjockare glas om man tänkte köra järnfritt. Om det är så vet jag inte men slänger ut det som en tankeställare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...