Gå till innehåll

540l optiwhite projekt


loopmannen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

I dag fick jag besök av Rickard som var lite sugen på mina två sista Sinularia, helt ok för mig då han hade med sig en fin Euphyllia paradivisa med två huvuden som han ville byta mot den ena. Det är en helt suverän hobby detta där man kan byta, fragga och på så sätt så vinner alla på det i längden.

Hoppas dina koraller trivs i din tank, här strålar Euphyllian och jag ler brett i takt :)

post-5391-14468924670101_thumb.jpg

Min nya kompis.....

Kika gärna in o ta en titt på mitt nano som är under uppbyggnad

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?45844-Mitt-Dymax-IQ5-13L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Mats!

Jodå de står högst på önskelistan, men några saker står ivägen. Jag vill ha tag på båda samtidigt då mina Flavescens har varit hårda mot nya fiskar men när de kom tillsammans blev det lungt. Därav vill jag också ha tag på lite större fisk. Sedan skulle jag vilja ha tag på fiskar som har gått ett tag i karens, kändes väldigt mysko att båda dog samma natt ca 3v efter att jag introducerade dem trots att de åt bra och var aktiva. Nu inser jag att det blir svårt att få tag på fiskar som har gått i karens så det är nog bara att glömma. Hör du lite bitterhet lever kvar :)

Du gör rätt som förbereder med uvc jag körde dygnet runt med mitt när jag hade dem. Nu kör jag ozon i stället men mitt uvc finns kvar som extra säkerhet. Men det är en underbar kirurg som pryder vilket akvarium som helst och hur som haver så ska jag bara ha en till slut :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Rickard!

Kul att du blev nöjd och att de överlevde både Factory Outhlet och Mariebergs köpcentrum :)

Var inne och kikade på din tråd, riktigt härliga fiskar du har där.

Tack själv jag blev väldigt nöjd jag med :) . Du hade verkligen ett kanonfint kar med kristallklart vatten
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har beställt lite ballingprodukter från Triton och väntar på lite salt som var slut i förra veckan hos PWSS, annars rullar akvariet på och värdena verkar vara ganska stabila. Känner dock ett oerhört sug efter en liten inköpsresa. Suget är stort efter ett par nya kirurger, några kilo sten och givetvis koraller. Men för tillfället har det varit marigt att komma iväg hemifrån med jobb, barn mm. Känner mig också lite tveksam när det gäller inköp av fisk med tanke på hur det gick sist.

Ser fram mot träffen i Linköping och en fraggfest som heter duga. Hoppas bara att vi blir några stycken så blir det trevligare i bilen och kanske stöter man på några av er andra här på SVG.

Så för tillfället står det lite still i utvecklingen, men jag njuter fortfarane av att se alla nyinskaffade fraggar de verkar trivas och växer på, det är nästan lite som att ha en BB avdelning i akvariet :)

Har dock startat ett 13l akvarium men samma sak där behöver komma iväg en sväng. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?45844-Mitt-Dymax-IQ5-13L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kul! En liten dröm som går i uppfyllelse :) Jag håller tummar o tår men jag tror säkert att det kommer att gå kanonbra, men du nu vill jag se lite nya bilder i din tråd.Hoppas på att din kejsare lugnar sig efter ett tag men det är säkert inget problem ( positivt tänkande) Vi ska till Linköping i nästa vecka får se om de har någon liten dröm till salu åt mig.....

Nu har jag precis installerat en liten A Leucosternon i mitt kar. Hittills är det bara min Centrophyge Elibili som mopsar lite.. Får väl se om jag har bättre flyt än dig Benny..:nöjd:
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I går var jag med två vänner på en saltvattensträff i Linköping där vi fick ta del av en kanonbra föreläsning av Mattias inte nog med det sedan fick vi chansen att köpa ett gäng av hans underbara sps fraggar. Väldigt fina fraggar och mest glad blev jag över mina två Montipora Dane Superman, en lila och en röd.

post-5391-14468924858215_thumb.jpg

Nu funderar jag stark på att sälja (byta) av alla mina mjukisar samt en gorgonia för att lämna plats till flera sps koraller samt ge de som jag har möjligheten att växa på sig ordentligt. Dock ligger jag lite lågt på kh och lite högt på ca men jobbar på det. Har nog varit lite dålig på att mäta värden.

Planerar oxå ett större vattenbyte i helgen.

post-5391-14468924858604_thumb.jpg

Här är några av korallerna som förmodligen kommer att dyka upp under Köp/Sälj

En snabbis på Korllfisken var inplanerad men det hann vi inte med men förhoppningsvis kan det bli av med en ev resa till Triton framöver. Skulle passa fint då mitt nano gapar tomt.

post-5391-14468924857387_thumb.jpg

post-5391-14468924857614_thumb.jpg

post-5391-14468924857819_thumb.jpg

post-5391-14468924858017_thumb.jpg

post-5391-14468924858401_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I går var jag med två vänner på en saltvattensträff i Linköping där vi fick ta del av en kanonbra föreläsning av Mattias inte nog med det sedan fick vi chansen att köpa ett gäng av hans underbara sps fraggar. Väldigt fina fraggar och mest glad blev jag över mina två Montipora Dane Superman, en lila och en röd.

Nu funderar jag stark på att sälja (byta) av alla mina mjukisar samt en gorgonia för att lämna plats till flera sps koraller samt ge de som jag har möjligheten att växa på sig ordentligt. Dock ligger jag lite lågt på kh och lite högt på ca men jobbar på det. Har nog varit lite dålig på att mäta värden.

Planerar oxå ett större vattenbyte i helgen.

Här är några av korallerna som förmodligen kommer att dyka upp under Köp/Sälj

En snabbis på Korllfisken var inplanerad men det hann vi inte med men förhoppningsvis kan det bli av med en ev resa till Triton framöver. Skulle passa fint då mitt nano gapar tomt.

Snygga bilder på vackra korall fraggar.

Någon mjukkorall som rör sig i akvariet gör det annars lite mer levande, tycker jag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig fullständigt. Jag skrev alla men jag ska spara ett par st favoriter plus att euphyllierna tycker jag ger akvariet lite liv. Så ett rent sps kar blir det inte i varje fall inte att börja med. Det som jag vill få in är färgerna som finns hos sps och lps korallerna.

Snygga bilder på vackra korall fraggar.

Någon mjukkorall som rör sig i akvariet gör det annars lite mer levande, tycker jag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst var det kul Göran! Jag har rivit lite i burken jag oxå sedan träffen inte för att rota fram elaka fiskar utan ommöblering behöver plats för div fraggar. Men min förbenade borre river i samma takt som jag täller upp. Vill inte sätta fast innan jag har fått i all sten som jag vill ha.

Fina bilder! Det var en kul resa i Måndags och kul med några nya fraggar, Ska riva burken i helgen så att jag kan få tag i några dumma fiskar.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...