Gå till innehåll

540l optiwhite projekt


loopmannen

Rekommenderade inlägg

Visst är den fin, en av mina stora favoriter. Tyvärr började jakten när belysningen släcktes mina flavenses satte full fart och började jaga den stackaren. Hoppas bara att det lugnar ned sig och att han överlever och inte stressas ihjäl av mina gula monster som annars ska vara så fridfulla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack Mats, den är verkligen fin är lite orolig för hur det ser ut när jag kommer hem i dag men tanke på hur det såg ut i går när mörkret la sig. Men den är fet o fin och käkade i går så jag hoppas att det fungerar. Visst borde din Leucosternon bli kung över din Hepatus även om den är mindre. Hoppas bara att det inte utbryter för mycket trakaseringar från din Leucosternon.// Benny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter mycket om o men så fick jag tummen ur arslet och införskaffade mig led belysning som kvällsljus till akvariet. Det blev en snabb visit hos gänget på PWSS lite saltsnack och lite smått o gått.

http://www.pwss.se/product.php?productid=15523&cat=0&page=1

Dessa Jad belysningar ska jag testa, har inte fått dem på plats men förhoppningsvis senare i kväll när barnen sussar. De är dränkbara så man behöver inte oroa sig för elsäkerheten. Annars har jag gjort om lite i scapen och min Leucosternon stortrivs, det råder ett skönt lugn i akvariet och det känns riktigt bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:nya bilder: Dax för några nya bilder tagna innan jag ändrade på scapen, så ett gäng nya planeras den snaraste framtiden men lägger ut dessa så länge. Ska försöka få några helbilder men det är svårt då jag har en pelare som står mitt framför akvariet. Det blev ett ganska bra månljus med den nyinköpta ledbelysningen. Ett macrooptik står på önskelistan ( ifall frugan läser detta )

post-5391-1446892531655_thumb.jpg

// Benny

post-5391-14468925315808_thumb.jpg

post-5391-14468925316055_thumb.jpg

post-5391-14468925316305_thumb.jpg

post-5391-14468925316712_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Helt underbar, jag har två och de verkar trivas tillsammans så enligt vad jag har sett så kan jag rekomendera två st om man har möjlighet och plats. Sedan får man många sköna timmar av underhållning i karet. :)

Ett litet tips lobester eggs verkar vara favoritmaten för mina krabater.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Acanthurus leucosternon dog i natt, något hände i går (fick massa förslag via en annan tråd)

Den tillbringade sista natten i ett karantänkar men överlevde inte sina skador/angrepp. Alla de andra fiskarna mår bra. Jag har ökat på ozontillflödet samt kör med uvc om det ev skulle va en parasit. Riktig tråkigt då Acanthurus leucosternon verkar va den fisken som inte ska klara sig i min besättning, stressad av andra fiskar, plötslig död samt nu detta. Känns som om det bara ska skita sig med denna arten för mig :( Dessutom otroligt synd på en sådan underbar varelse.

post-5391-14468925488229_thumb.jpg

post-5391-14468925488059_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja faktiskt en av två drömfiskar enl mig. Alltid tråkigt när ett sådant underbart exemplar dör. Men jag ger mig inte blir att leta upp en ny även om jag tror att det blir svårt att hitta en så fin och kraftig som redan har gått några månader i någons akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-nej Inte roligt längre, nu när jag kom hem från dagens träning så hittade jag min putsarfisk död. Ja inte utav någon konstig sjukdom eller parasit den har helt enkelt hoppat ut ur akavriet och låg död på golvet. Trist men går givetvis inte att jämföra med katastrofen med min kirurg för några dagar sen. Men det är en aktiv o riktigt rolig fisk att titta på.

Nu måste det snart bli en planerad resa för att införskaffa något kul, shop till you drop :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I morse låg min Valencienna puellaris död på golvet, det är så man börjar fundera på vad det är som händer. Akvariet brukar vara riktigt lungt på nätterna. Någon som har ett förslag på varför mina invånare kastar sig ut i döden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Först kirurgen, sedan två hoppande fiskar.

Dagen efter låg min Röd scooter blenny död på botten, (har inte sett den andra) plus att jag inte kunde se en av mina frökenfiskar. Nu blev det byte av vatten 50l byttes ut.

I morse så hittades en frökenfisk på botten plus en av clownerna. Saknas gör den andra clownen och den andra frökenfisken.

I dag ska jag mäta alla värden för ngt måste vara grymt fel, ser inga prick eller konstig på de döda fiskarna.

Vad tusan är det som händer i mitt akvarium ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...