Gå till innehåll

Förbättringsförslag till köp och sälj


Rekommenderade inlägg

Hej.

Har nästan för mig att man innan uppgraderingen av SVG kunde se i översikten av annonser var säljaren bor. Nu måste man öppna varje annons och konstatera att det är orimligt långt borta. Är det tänkbart att få till/få tillbaka?

Mvh Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr är det ju så att man aldrig kan få alla helt nöjda. Den senaste uppdateringen gjordes med guidens framtid i åtanke. Med nästa uppdatering av foumet så kommer även köp 6 sälj att uppdateras, så var det inte förut då den gamla versionen var en hemmasnickrad variant som var tvungen att anpassas efter aktuell version av forumets programvara av någon som hade kunskapen om detta, på dennes fritid.

Per, du får helt enkelt klicka lite mer med musen för att bli nöjd. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett sätt att få till ort i listan är att annonsören själv lägger in ort i rubriken.

Det går att ha helt frivilligt eller med enklare eller avancerad validering att så sker.

En mild variant skulle tex kunna vara att man skriver en text bredvid rubrikfältet att det är önskvärt att man avslutar annonsen med , [ortsnamn], och har man inte gjort det kan man få upp en alert en gång att det vore av gott uppförande att fylla i detta. Sen är det upp till personen ifråga att göra det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett sätt att få till ort i listan är att annonsören själv lägger in ort i rubriken.

Det går att ha helt frivilligt eller med enklare eller avancerad validering att så sker.

En mild variant skulle tex kunna vara att man skriver en text bredvid rubrikfältet att det är önskvärt att man avslutar annonsen med , [ortsnamn], och har man inte gjort det kan man få upp en alert en gång att det vore av gott uppförande att fylla i detta. Sen är det upp till personen ifråga att göra det.

Ok, men min lilla idé (ovan citrerad), med ortsnamn i rubrik, är det nåt att ha tycker ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också att det är bra med de rubriker som finns. Lättare att hitta det man söker efter.

Nu var det ju inte så att jag tyckte att man skulle ta bort de rubriker som redan finns. Jag ville bara lägga till en rubrik där man kan se alla annonser samtidigt. Men ingen stor sak, bara ett önskemål...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Lite förslag:

Det som nämns ovan med att man skulle kunna få in i rubriken var varan finns. Kan man inte få till en till rullist som måste fyllas i? I så fall skulle man kunna ha samtliga län t.ex. i den listen så får man ju ändå ett hyffsat humm om var varan kan finnas?

I förra versionen av annonsdelen av forumet så fanns det en funktion där man kunde betygsätta varandra som säljare/köpare (eller var det bara säljaren som kunde betygsättas?). Detta tyckte jag var jättebra då man får lite press på sig att sköta sig, annars finns ett verktyg för den som blivit illa behandlad att meddela framtida köpare att säljaren kanske inte är så mycket att lita på. Ett verktyg för att främja schysst handel helt enkelt! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I förra versionen av annonsdelen av forumet så fanns det en funktion där man kunde betygsätta varandra som säljare/köpare (eller var det bara säljaren som kunde betygsättas?). Detta tyckte jag var jättebra då man får lite press på sig att sköta sig, annars finns ett verktyg för den som blivit illa behandlad att meddela framtida köpare att säljaren kanske inte är så mycket att lita på. Ett verktyg för att främja schysst handel helt enkelt! :)

Håller med om det!

Finns inget värre än säljare som knappt orkar eller vägra svara på frågor efter avslutat köp.

Speciellt bör man vara försiktig med prylar som bara används nån timme eller så!

Gäller inte bara privatpersoner utan även affärer!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...