Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Dagens vattenbyte slutade med att när jag skulle starta returpumpen igen så vägrade den vara med. Så det fick bli en oplanerad resa till Stig i Gemla och införskaffa en ny.

Den var bra mycket tystare en den gamla så det var ju inte helt fel heller.

• Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Nu har jag kört två veckor med kalkvatten men både ph och kh sjunker. Hur ska jag få upp dom till en vettig nivå? Mätte idag och då låg det såhär.

Salt 1.025

Mg 1140

Ca 420

Kh 6,4

Ph 7,6

Postat

Känns som grejerna börjar bli gamla i baljan nu. Idag efter vattenbytet ville inte skummaren starta men efter lite meck med den så drog den igång.

Postat

Tack Ricke. Ja det får bli lite framåt nu. Är sugen på någon ny fisk med :) Men som du vet så stressar jag inte så mycket med det utan det kommer när man hittar något kul

Postat

En fråga till er gamla salträvar. Om man ska fragga en S.hystrix. Bryter man då bara av några "pinnar" och limmar på fraggsten? Min har växt massa och börjar bli väldigt yvig så kanske är dax att fragga ner den lite.

Postat
En fråga till er gamla salträvar. Om man ska fragga en S.hystrix. Bryter man då bara av några "pinnar" och limmar på fraggsten? Min har växt massa och börjar bli väldigt yvig så kanske är dax att fragga ner den lite.

nu är jag absolut inte någon räv, men jag har gjort så många gånger med olika koraller inkl. hysterix, och det har gått jättebra.

Postat

En fråga till. Min Montipora digitata har vita fläckar på sig. Är det normalt eller kan det kanske vara sjöborren eller något annat som ställt till med det? Har försökt fota det men det var lättare sagt en gjort.

Postat

Vart är de vita fläckarna? Ser ut som den står bredvid en Galaxea på höger sida? Skulle gissa på att den bränner den isånnafall, de har grym räckvidd.

Postat

Den är väldigt långt från Galaxean. Det är bara en liten fragg som ligger under nedanför mjukkorallen ( Som jag aldrig kommer ihåg namnet på ) längst till vänster på helkarsbilden över.

Ska se om jag kan lyckas få ett kort på det imorgon.

Postat

Det är tre småbitar jag fick av Ricke när jag startade akvariet som ligger ihop. Kanske så att dom växer ihop. Ska ta en bild imorgon så får ni se hur det ser ut.

Postat

Sådär då var veckans vattenbyte fixat. Sen passade jag på att flytta min euphyllia som när den delade sig hamnade i skuggan under en sten. Bör bli bättre för den nu när den står helt i ljus. Gjorde oxå min första fraggning på hysterixen, ska bli kul att se hur det går med den. Man är ju inget mästare på att använda revepoxyn :)

• 3 veckor senare...

• Skapa Ny...