Laggeman Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Ja tack, gärna en ny bild på kart. Spännande med nytt ljus också. Citera
Lasse Postat 20 juni 2012 Författare Postat 20 juni 2012 Tja - tyvärr så glömde jag persiennerna en dag i våras (det står precis innaför ett fönster som har direktsol mellan 13 - 17) så temperaturen steg en del. Det lever men knappt. Det blir en nystart till hösten.MVH Lasse Citera
freddi36 Postat 20 juni 2012 Postat 20 juni 2012 Tråkigt Men se det som att du får ett nytt projekt i höst igen Citera
Lasse Postat 24 december 2012 Författare Postat 24 december 2012 Då var karet uppstartat igen (Algrensat). Just nu så är det inte så mycket i det men det finns åtminstone ett par med Goby och räka. Det finns en pistol till i karet men dess Goby har jag inte sett på någon vecka. Å andra sidan så har jag inte sett det paret jag upptäckte i går på en månad så det säger ingenting. Detta par har valt en liten märklig plats att gräva sin gång på. De har nämligen ett av sidoglasen som ena sidan av gången. Perfekt för mig.MVH Lasse 1 Citera
Andy88 Postat 24 december 2012 Postat 24 december 2012 Trevligt par. Jag har samma i mitt nano och enda gången man kan få en liten skymt är vid matning. Maten måste dock passera precis framför hålan, hinner se huvudet på gobyn i en sec. Du har ju perfekt åskådning på dina. /André Citera
wrang Postat 24 december 2012 Postat 24 december 2012 Kul att det funkar med större bild funktionen Citera
Clownen Postat 9 januari 2013 Postat 9 januari 2013 Snyggt Lasse!Vi har samma gobie/pistolräka och jag var nästan säker på att de båda var döda då jag inte sett någon av dem på nästan en månad. När jag kom hem från semestern över julen var dock båda i farten och Gogien är mycket tuffare än tidigare. Trevligt att du kan studera dem så nära och det är en mycket fascinerande symbios. Hoppas Gobien dyker upp! Citera
Lasse Postat 20 november 2014 Författare Postat 20 november 2014 (ändrat) Ett tag sedan jag skrev något om detta akvarium. det är fortfarande igång och har gått med lite Eviotagobies ett bra tag nu. Invånarna är ett par Eviota atriventris, en st Eviota nigriventris eller Eviota brahmi. På senare tid har de fått sällskap av en av mina drömfiskar Discordipinna griessingeri.Här är en närstudie MVH Lasse Ändrat 20 november 2014 av Lasse Citera
Lasse Postat 20 november 2014 Författare Postat 20 november 2014 (ändrat) fel Ändrat 3 november 2017 av Lasse Citera
Lasse Postat 20 november 2014 Författare Postat 20 november 2014 Japp då och då - de här kom för ca 1 år sedan. Han har Discordipinna inne just nu. jag har sett dem på andra platser också.MVH Lasse Citera
Lasse Postat 25 september 2016 Författare Postat 25 september 2016 Av någon anledning har det blivit fel länk ovan. Här är den rätta MVH Lasse 1 Citera
Casio Postat 1 juni 2021 Postat 1 juni 2021 Hej Lasse, Kikade på dina filmer på youtube, framför allt denna Discordipinna griessingeri - highlights from my old kitchen nano - YouTube Undrade hur du höll snäckkrossen så ren? Även har du sett denna film om ditt akvarium Lasse Forsberg Reef Tank - Aquascape review - YouTube Allt gott 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.