Laggeman Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Kanske brist på kalium?Du behöver gallra eller byta till ett större kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Fina bilder med skrutten Manne ser riktigt bra ut ju:smiley20: konstigt med din fas som du skriver inte rätt pers att komma med råd men hoppas det löser sig Med vänlig hälsning Ola.Just nu så kör jag vidare på samma tanke.. 1 extra KH dosering dagligen så får vi se.. Köpte på mig en hink salt så näsa byte blir med stig salt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Kanske brist på kalium?Du behöver gallra eller byta till ett större kar. Kan va.. Får kolla i helgen.. Har ju ett test även för det.. Det där med att gallra är helt rätt.. Men är dåligt motiverad till att göra det tyvärr.. Vet liksom inte i vilken ände man ska börja.. Har varit inne på det ett tag men inte kommit till skott med en fraggrejd i karet helt enkelt.. I nästa problem är att det är ytterst lite marginal mellan staghornen i mitten o magfloaten Igen.. Drygt när det blir så på mitten av framrutan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MagnusJ Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Mäktiga kolonier helt klart. Achillesen är ju kanonläcker den med. Musslan vet jag inte riktigt vad jag säga om.. Sjukt stor ju! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tribiani Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Behöver du hjälp med att bli av med lite koraller Manne så hjälper jag gärna till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Grymt kar helt enkelt, mega koraller och en jättemussla:)Ser ju även att Kirurgen mår finfint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Behöver du hjälp med att bli av med lite koraller Manne så hjälper jag gärna till. Ja - och glöm inte julbesöket MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Behöver du hjälp med att bli av med lite koraller Manne så hjälper jag gärna till. Det kan jag tänka mig.. Är det något som kan passa så bara hör av dig..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Grymt kar helt enkelt, mega koraller och en jättemussla:)Ser ju även att Kirurgen mår finfint.Koraller är ok.. Musslan lever.. Men lyckas inte så bra ändå med achillesen.. Vet i tusan vad jag kan göra mer för att lägga oddsen till fiskens fördel, för prickfri är den långt ifrån.. Har ett meterlångt deltec uvc igång på heltid..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Ja - och glöm inte julbesöket MVH LasseDet glömmer inte någon i familjen , har ju blivit tradition numera.. Tror du en frigolit låda pallar temperaturen , så kan jag säkerligen plocka med en del om önskan är sådan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Mäktiga kolonier helt klart. Achillesen är ju kanonläcker den med. Musslan vet jag inte riktigt vad jag säga om.. Sjukt stor ju! Karet har gått ok en längre tid så det växer på även om man själv blir lite blind för tillväxten.. Musslan är stor , har inte själv sett någon större i fångenskap, ute på stora barriär revet så finns meterstora musslor..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Några bilder till tagna med mobilen i blått ljuse.11 bilder senare .. Håll till godo...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Mycket snyggt du har i karet Manne Bild 6 är det en lamelosa ursäkta stavningen mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Mycket snyggt du har i karet Manne Bild 6 är det en lamelosa ursäkta stavningen mvh Ola.Nej.. Ingen lamellosa.. En annan LPS.. Som också växer som ett flak.. En långsamt växande rackare..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 21 november 2014 Dela Postat 21 november 2014 Ok skitsnygg i varje fall tycker jag Manne-Tummen upp Med vänlig hälsning Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 november 2014 Författare Dela Postat 21 november 2014 Ok skitsnygg i varje fall tycker jag Manne-Tummen upp Med vänlig hälsning Ola.Den är bland det snyggaste jag har i korall väg.. Vacker även under dagen minst sagt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 22 november 2014 Dela Postat 22 november 2014 Yellow Scroll Coral kanske??? Ser ut som den jag har.https://www.google.se/search?q=yellow+scroll+coral&client=firefox-a&hs=eJW&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=930&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=IoFwVITEK6fiywPOkoDIDQ&ved=0CB8QsAQ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 november 2014 Författare Dela Postat 22 november 2014 Yellow Scroll Coral kanske??? Ser ut som den jag har.https://www.google.se/search?q=yellow+scroll+coral&client=firefox-a&hs=eJW&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=930&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=IoFwVITEK6fiywPOkoDIDQ&ved=0CB8QsAQInte den.. Men jag har den också.. Trevlig korall även den..Såhär ser den ut dagtid med fullt ljuse Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 22 november 2014 Dela Postat 22 november 2014 Se där jag riktigt riktigt snygg Manne skulle det ev bli fraggar på snyggingen så kanske du kan tänka på mig mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 22 november 2014 Dela Postat 22 november 2014 Fräck korall.Chalice Alien eye, Ja hade en sådan i mitt 4 meters som var Balsams. En liten skärva satt kvar på en sten, tyvärr så växer den otroligt långsamt i min bytta:)I ditt kar verkar arten trivas hur bra som helst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 22 november 2014 Dela Postat 22 november 2014 Då är det denna då? ´Den jag har är gul/brun.Echinophyllia aspera (Chalice Coral)https://www.google.se/search?q=coral+Chalice+Green&client=firefox-a&hs=rXX&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=946&bih=922&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=l5NwVOisC-qxygO_wICYCA&ved=0CB8QsAQ#rls=org.mozilla:en-US:official&tbm=isch&q=Echinophyllia+aspera+%28Chalice+Coral%29&facrc=_&imgdii=_&imgrc=yEY-WNtJmAu0XM%253A%3BAhYPa2m0eZgcUM%3Bhttp%253A%252F%252Fanimal-world.com%252Fencyclo%252Freef%252Fsm_stony%252Fimages%252FChaliceCoral_EchinoAsperaWRLps_Ap8AR.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fanimal-world.com%252FAquarium-Coral-Reefs%252FChalice-Coral%3B400%3B266 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 november 2014 Författare Dela Postat 22 november 2014 Då är det denna då? ´Den jag har är gul/brun.Echinophyllia aspera (Chalice Coral)https://www.google.se/search?q=coral+Chalice+Green&client=firefox-a&hs=rXX&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=946&bih=922&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=l5NwVOisC-qxygO_wICYCA&ved=0CB8QsAQ#rls=org.mozilla:en-US:official&tbm=isch&q=Echinophyllia+aspera+%28Chalice+Coral%29&facrc=_&imgdii=_&imgrc=yEY-WNtJmAu0XM%253A%3BAhYPa2m0eZgcUM%3Bhttp%253A%252F%252Fanimal-world.com%252Fencyclo%252Freef%252Fsm_stony%252Fimages%252FChaliceCoral_EchinoAsperaWRLps_Ap8AR.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fanimal-world.com%252FAquarium-Coral-Reefs%252FChalice-Coral%3B400%3B266Får inte länken att funka... Men googlar jag själv på Echinophyllia asper så är det klockrent med bild nr tre som kommer up.. Skitfin minst sagt!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 november 2014 Författare Dela Postat 22 november 2014 Fräck korall.Chalice Alien eye, Ja hade en sådan i mitt 4 meters som var Balsams. En liten skärva satt kvar på en sten, tyvärr så växer den otroligt långsamt i min bytta:)I ditt kar verkar arten trivas hur bra som helst.Min kommer också från Ballsam en gång i tiden... Mitt tips om den växer sådär... Kör ner den mot ett skuggit parti där ändå foder går genom vattenvolymen.. Lagom flöde.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 november 2014 Författare Dela Postat 22 november 2014 Se där jag riktigt riktigt snygg Manne skulle det ev bli fraggar på snyggingen så kanske du kan tänka på mig mvh Ola.Lägger det i minnesbanken :)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Postat 23 november 2014 Dela Postat 23 november 2014 Hejjag läste ditt inlägg på LN21 sida gällande fosfat och tillväxt,jag brottas ochså med samma problem, hög fosfat( 0,15) men hyfsad god tillväxt och grundfärger på acromen det lilla extra fattas, hur skulle du sänka det utan att det blir allt för jojjit, reaktor? Zeo? Fortsätta med absorver Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.