Laggeman Postat 30 juli 2013 Postat 30 juli 2013 Ha en frigolitbit liggandes som du lägger mellan magneterna, det gör det enklare att lossa dem från varandra vid användning och du slipper slå ihop dem varje gång med risk för klämskador. Citera
_Manne_ Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 Ha en frigolitbit liggandes som du lägger mellan magneterna, det gör det enklare att lossa dem från varandra vid användning och du slipper slå ihop dem varje gång med risk för klämskador.Jag tror smällen blir i karet när man sätter ihop dom igen.. Brukar ha en handduk emellan magneterna när dom inte sitter i karet.. Mvh Manne Citera
Laggeman Postat 30 juli 2013 Postat 30 juli 2013 Håll våtdelen vid ytan på insidan, lägg sedan torrdelen en bit ifrån och låt dem glida ihop, så gör jag och då blir det ingen smäll av det hela. Citera
_Manne_ Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 Håll våtdelen vid ytan på insidan, lägg sedan torrdelen en bit ifrån och låt dem glida ihop, så gör jag och då blir det ingen smäll av det hela.Får väl göra det närväl jag har en fungerande igen.. Min gick av ca 15mm in på magneten tyvärr..Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Ca 550kr senare är snart min nya easyblade limmad.. Så trist utgift när det finns så fina koraller o lägga pengarna på istället Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Ny magnet 400 , easyblade 89 , limmet yttligare 60 kr...Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Aha, trodde du lagade en gammal Var tanken från början.. Men själva easybladen bröts av lite väl nära limkanten.. Så orkade inte mecka helt enkelt.. Blev helt nytt..Mvh Manne Citera
Atlas Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 Stiliga grejer du köpt manne.. Hoppas du haft en bra sommar..Med vänlig hälsning Nicklas Citera
_Manne_ Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Stiliga grejer du köpt manne.. Hoppas du haft en bra sommar..Med vänlig hälsning NicklasHehe.. Tackar Nicklas , du vet var dom kommer ifrån.. Jag hoppas att dom ska trivas i mitt kar, annars blir det en tråkig epok av acan fragg test.. Mvh Manne Citera
Atlas Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Hoppas verkligen att dom håller sej i bra skick. Så jag kan köpa fraggar sen hehe Får ta en tur o hälsa på igen framöver och se om du har nått kul. Citera
Laggeman Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Inga nya bilder på senaste inköpen? Är ju nyfiken på vad jag missade. Citera
_Manne_ Postat 5 augusti 2013 Författare Postat 5 augusti 2013 Inga nya bilder på senaste inköpen? Är ju nyfiken på vad jag missade. Dom ligger en en större låda i karet.. Skulle vilja fixa till en photo möjlighet innan allt släpps i..Vet dock inte hur det ska gå för att få till lite vettig möjlighet till det.Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 10 augusti 2013 Författare Postat 10 augusti 2013 En god vän sa till mig att ett VB är ibland det bästa man kan göra för sitt kar , Så dagens nöje då guiden verkar varit ner så fick det bli 100 liter vb igen! Mvh Manne Citera
Benighted Postat 10 augusti 2013 Postat 10 augusti 2013 Japp, det är precis så som det var tänkt, att alla skulle få en lördag att pyssla om sina kar ...Tycker ni det är nåt vi ska göra till ett stående inslag? Citera
mickosch Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Lika imponerande live som på bild detta karet! Tack för titten och korallerna. Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 Japp, det är precis så som det var tänkt, att alla skulle få en lördag att pyssla om sina kar ...Tycker ni det är nåt vi ska göra till ett stående inslag?Svaret på frågan är nej... Inte stående inslag.. Dock händer det ju tyvärr att något strular , det känner vi alla till i denna hobby.. Men nu är rutorna putsade så man kan se in o VB gjort.. Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 Lika imponerande live som på bild detta karet! Tack för titten och korallerna.Mycket trevligt o träffas! Hoppas nu korallerna gör sig bra i blennyt! Avis som jag är.. Mvh Manne Citera
mickosch Postat 12 augusti 2013 Postat 12 augusti 2013 Mycket trevligt o träffas! Hoppas nu korallerna gör sig bra i blennyt! Avis som jag är.. Mvh ManneDet blev super! Och sniglarna var framme en sväng igår med. Citera
_Manne_ Postat 12 augusti 2013 Författare Postat 12 augusti 2013 Det blev super! Och sniglarna var framme en sväng igår med.Det tolkar jag som att båda var framme! Härligt! Då har du två algbetare till. Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 1 september 2013 Författare Postat 1 september 2013 Då gårdagens partaj nere i Lomma blev en tomhänt resa så fick jag göra ett nytt försök på alternativ butik idag...En fjäril fick följa med hem.. Har höga förväntningar på den , vill minska ner glasroserna till en mer hanterbar nivå..Dock som vanlig så tycker xanturumen inte om sen typen av fisk så nu är han arg på sig själv , Efter mitt vanliga trick..Man hittar bra akvarie prylar på Ikea med lite fantasi.. Hallspeglen Stavre tog fram xanturumens värsta fiende , sin spegelbild.. Totalt upptagen av detta gör att min nya fisk får möjligheten att gå in sig lite i karet o göra sig bekant med resten av fisk beståndet..Mvh Manne Citera
LN21 Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 Bilden på fjärillen med musslan baktill är ju helt fantastisk. Citera
_Manne_ Postat 1 september 2013 Författare Postat 1 september 2013 Bilden på fjärillen med musslan baktill är ju helt fantastisk.Den blev bra! Man inser vilken bamsing till mussla det är!Snart är det väl dax för dig o köpa din första!Mvh Manne Citera
LN21 Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 Jepp, så fort Ballsam kommer igång så ska en Mussla i :)Ja din mussla är verkligen grann. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.