Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Småturbos..

post-3404-14468928969951_thumb.jpg

Ca 1cm i diameter.

Är det så att mina turbos äntligen förökat sig ? , har ett vimmel av 3-4mm stora , men denna på ca 1cm har jag aldrig sett innan.. Vore häftigt om det var en naturlig "ökning" i karet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Småturbos..

[ATTACH]93870[/ATTACH]

Ca 1cm i diameter.

Är det så att mina turbos äntligen förökat sig ? , har ett vimmel av 3-4mm stora , men denna på ca 1cm har jag aldrig sett innan.. Vore häftigt om det var en naturlig "ökning" i karet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Coolt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt.

Trochus-snäckorna i mitt akvarium förökande sig i december, då jag upptäckte mer än 50 st små rackare. Först växte de snabbt, men sen stannade de upp i tillväxt. Men jag tror majoriteten har klarat sig och nu är de ca 2 cm i diameter stora. Sånt är kul, så grattis till tillökningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trochus-snäckorna i mitt akvarium förökande sig i december, då jag upptäckte mer än 50 st små rackare. Först växte de snabbt, men sen stannade de upp i tillväxt. Men jag tror majoriteten har klarat sig och nu är de ca 2 cm i diameter stora. Sånt är kul, så grattis till tillökningen.

Riktigt häftigt faktiskt.. Har sett massor av 4-5mm varianter bitvis här.. Men detta var första "stora" som jag sett.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Dagens besök i butiken gav två påsar hem.. En stichodactyla Tapetum anemon samt en fjärils fisk för mina glasroser ,, just nu går det lite si o så.. Xanturumen gillar inte den nya så nu har jag satt en spegel(hall spegeln) framför karet så nu får den nya liten chans att bekanta sig med karet.

Xanturumen är väldigt arg på sig själv just nu.. En perfekt lösning som dom flesta bör ha i åtanke vid problem med ny fisk.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Manne !!

Du kunde inte hålla dig :-)

Nu har du bara Akillesen kvar!!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Absolut.. Det är fisken vi inväntar nu.. Man har ju tålamod i denna hobby..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt inköp Manne. Inga fler stimfiskar på gång?

Varit runt o kollat lite.. Inga napp så att säga..

Har blivit två tapetum anemoner också , men dom har valt o sätta sig så foto är omöjligt , om man nu inte kör en fuktvänlig kamera tyvärr.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas att de hittar till sina kolleger i karet så du kan få ut en bild på dem sen då. :)

Vekar som dom behöver vänja in sig lite vid min belysning , så får vi se vad dom gör efter det.. Försökte parkera dom vid mina andra men dom valde att smita iväg..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...