Lasse Postat 13 april 2014 Författare Postat 13 april 2014 Det här akvariet upphör aldrig att förvåna - när jag matade idag - vad dök upp - jo min Serranocirrhitus latus som jag inte sett på ca 6 dagar - rund och goMVH Lasse Citera
odel68 Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Jättebra att den dök upp aldrig roligt med förluster mvh Ola. Citera
linkano Postat 13 april 2014 Postat 13 april 2014 Fyyfaaaan va snyggt! Suck......Väldigt roligt att se! Blir så jävla sjuk på något liknande, men det gäller att ha intresset och inte ljuga för sig själv. Tack Lasse! Citera
Lasse Postat 14 april 2014 Författare Postat 14 april 2014 Får väl slänga upp lite bilder till då - som omväxling till det evinnerliga SPS köret MVH Lasse Citera
LN21 Postat 14 april 2014 Postat 14 april 2014 Snyggt Lasse:)Hur fick du dina Clowner att gå i Anemonen? Citera
Lasse Postat 14 april 2014 Författare Postat 14 april 2014 Några del och helbilder@ LN21: Jag gjorde inget - efter ett tag så hittade den stora (honan?) anemonerna. den lilla tror fortfarande att mjukkorallen är en anemon men besöker den stora då och då@ Ola: TackMVH Lasse Citera
Petter N Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Forumets häftigaste akvarium enligt min smak. Citera
Morot Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Snyggt Lasse.Nu finns det en fragg till dig av illgrön Glabrescens om du har vägarna förbi Lysekil.Blir inte så många Gbg turer för mig nu när jag bytt jobb.Mvh Mattias Citera
Lasse Postat 15 april 2014 Författare Postat 15 april 2014 (ändrat) Det är väl lite att ta i Petter men det kanske inte helt följer standarden i innehåll. Jag har försökt koncentrera mig på mångfald och många olika organismer. Det har dock sina brister det också - just nu är jag väldigt trött på två sjöborrar som i någon typ av samarbete strider med mig om placeringen av en euphyllia. Jag placerar - de river. Förutsättningen för mig är att jag på en begränsad volym (420 liter) vill ha något som är intressant för mig att titta på varje dag - det skall alltid komma något som jag inte helt var beredd på. Och akvariet bjuder på överraskningar då och då. Mina Liopropoma swalesi dyker upp någon gång då och då - de är i karet och alltid lika roligt att se att de är kvar. En annan fisk jag fick tag i är Belonepterygion fasciolatum en fisk som skall vara väldigt skygg. Jag har sett den en gång, sent en kväll för några veckor sedan - trevligt. Min fathead anthias (Serranocirrhitus latus) dyker upp lite då och då. Mina wetmorellagyltor lever sitt eget liv och det verkar var ett par av varje. Jag har haft några räkgobies gående - har inte sett någon på mer än ett halvår men upptäckt lite konstiga hål här och var - så vem vet. Jag hade tre stycken black caribian sailfin blennys - Emblemaria pandionis - tyvärr verkar min salarias ha haft ihjäl dem men nu har jag skaffat några mindre exemplar. Så nu ser jag ett litet huvud sticka ut lite här och var. Alltid något att upptäckaMVH Lasse Ändrat 15 april 2014 av Lasse Citera
adddo Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Ser kanon ut Lasse. Karet är verkligen fullt av liv! Citera
Lasse Postat 15 april 2014 Författare Postat 15 april 2014 @ Morot. Anemonväggen vi pratade om för ett år sedan. Av en har det totalt blivit 8, 6 är kvar - två har fått nya ägare.På skoj - så här såg samma vägg ut 090830, dvs 4,5 år sedan. Anemonerna sitter bakom gorgonian och den är gigantisk idag, dessutom nerklippt några gångerMVH Lasse Citera
Morot Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Häftigt Lasse. Just den här klonen verkar väldigt tacksam. Både härdig, lätt att föröka och vacker.Har en revpelare full med ca 10 st nu. Ser riktigt fräckt ut. Alla bubblar utom 2 ??? mycket märkligt.Mvh Mattias Citera
Lasse Postat 15 april 2014 Författare Postat 15 april 2014 Eftersom jag suttit nu för att försöka få bilder på mina mystiska fiskar och de inte bjudit på sig själva fortsätter jag med några som bara blev till. Börjar med en som är nästan samma vy som den jag visade från 2009. Hänt en del....Lite diverse bilder av invånarna - somliga är linslusarMVH Lasse Citera
MagnusJ Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Riktigt härligt akvarium. Där är ju verkligen mängder att titta på! Citera
LN21 Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Några del och helbilder[ATTACH=CONFIG]113906[/ATTACH]@ LN21: Jag gjorde inget - efter ett tag så hittade den stora (honan?) anemonerna. den lilla tror fortfarande att mjukkorallen är en anemon men besöker den stora då och då@ Ola: TackMVH LasseDenna bilden kan ja glo på hur länge som helst, o ändå hitta nått nytt. Snyggt jobbat Lasse, mångfald gynnar ett saltkars utseende helt klart. Citera
Lasse Postat 15 april 2014 Författare Postat 15 april 2014 Tack skall du ha Larry - även jag hittar saker ibland - som en filtrerande sjögurka som jag trodde var borta sedan 3 år sedan - vände på en sten och där var den. Skall se om ett foto kan tas vad det lider. Nu vill jag visa den förlorade sonen/dottern som återkommer några timmar varje dag och visar upp sig i sin fulla glans. Bilderna är motsatsen till mångfald - enfald - men ack så vackra. skönt att inte ha förlorat den sköna firre. Förresten det var nära att L.sulawesi hamnade på film idag - men bara nära.Det är lätt att förstå denna fisks amerikanska nick SunburstMVH Lasse Citera
odel68 Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Den var riktigt snygg Lasse mvh Ola:smiley20: Citera
Lasse Postat 15 april 2014 Författare Postat 15 april 2014 Den är en av de fiskar som funnits hos mig alltid och troligtvis alltid kommer att vara i något av mina karMVH Lasse Citera
odel68 Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Det förstår jag Lasse den är väldigt fin tycker jag, är den svår att hålla?Heter den så Serranocirrhitus latus*?Mvh Ola Citera
Lasse Postat 15 april 2014 Författare Postat 15 april 2014 Nej den är inte speciellt svår men du kan inte ha två i ett för litet kar. Jag lyckades ha 3 i det stora några år men nu är den ensam och jag har inte försökt få tag på en till. Ganska dyra när de finns - de var vanligare för några år sedan. Du har det latinska namnet rätt.MVH Lasse Citera
Lasse Postat 16 april 2014 Författare Postat 16 april 2014 Äntligen en bild på Liopropoma swalesi - dålig och med blixt - men ändå en BILDMVH Lasse Citera
Lasse Postat 23 april 2014 Författare Postat 23 april 2014 Och till slut - vad dyker inte upp nu på morgonkvisten Belonepterygion fasciolatumMVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.