Gå till innehåll

PNY's 2x275 W Cree XT-E LED-ramp!


petnym

Rekommenderade inlägg

Har applicerat silikon i profilerna som skall dölja sladdarna som löper på ovansidan av kylflänsen tillbaka till elektroniken med drivarna i andra änden av LED-rampen. En tub silikon räckte precis (med lite god vilja de sista två decimetrarna)... och resultatet blev nästan bättre än jag vågat hoppas på. Nu får det ligga och torka i ett par dagar.

post-2486-14468924777449_thumb.jpg

post-2486-14468924777939_thumb.jpg

post-2486-14468924778074_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 149
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vilket monster till ramp du har byggt - jag skulle inte ens våga fundera på vad en köperamp i samma kaliber skulle kosta. Inte för att det skulle gå att köpa men ändå :)

Känns rätt bra att det är du som byggt med dina egna händer va?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kontaktdonen hemma... Jag har valt runda 7-poliga "avionik"-kontaktdon som är specade för upp till 10A. Blir en utmaning att löda dessa. Köpte dem från Kina eftersom ELFAs kontaktdon kostade stjortan i vanlig ordning.

post-2486-14468924828782_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Strömförsörningen börjar ta form... Nu återstår "endast" att ta upp några slitsar eller hål för ventilationen. (Luften som fläkten blåser ut på framsidan måste ju kunna komma in någonstans också)...

post-2486-14468924880867_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte inbyggnadsboxen på tradera. Den var nog halvbredds 19" från början men jag har gjort den lite smalare för att spara lite yta i möbeln under akvariet. Jag har 3 st nätagg i den, två stora och ett mindre. Totalt 800W/24V & 25W/12V. Idén är att den skall driva båda mina LED-ramper. Kontaken är en bra idé, jag har själv funderat i de banorna...

Ändrat av petnym
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Strömförsörningen börjar ta form... Nu återstår "endast" att ta upp några slitsar eller hål för ventilationen. (Luften som fläkten blåser ut på framsidan måste ju kunna komma in någonstans också)...

[ATTACH=CONFIG]73604[/ATTACH]

Supersnygg Peter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Provade även mitt "knapp-koncept" med små gummidistanser som förlängning på knapparna fram igenom alu-profilen... Det fungerar riktigt bra! Nu är det "bara" att fila ut hålet för LCD'n bredvid knapparna...

post-2486-14468924888279_thumb.jpg

post-2486-14468924887887_thumb.jpg

post-2486-14468924888015_thumb.jpg

post-2486-1446892488816_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Provade även mitt "knapp-koncept" med små gummidistanser som förlängning på knapparna fram igenom alu-profilen... Det fungerar riktigt bra! Nu är det "bara" att fila ut hålet för LCD'n bredvid knapparna...

[ATTACH=CONFIG]73653[/ATTACH]

Ja, det där verkar ju fungera bra. Jag var faktiskt lite fundersam om du tänkte bygga in kortet när jag såg att du hade valt knappar med ganska korta toppar (det finns ju ett antal olika längder på den där knapptypen, men kanske ingen som skulle räcka hur som helst).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet bakslag... Tror ni man kan sätta igen hålet till vänster med något innan man målar profilen och endå få det slätt och snyggt?

[ATTACH=CONFIG]73732[/ATTACH]

klä den med plåt i den färgen du vill ha den så slipper du måla oxå :))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Work in progress... Mänsklig CNC - Vem behöver en CNC-maskin för 27.000:- när man kan göra hålen med en batteridriven skruvdragare... ;-)

[ATTACH=CONFIG]73847[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73846[/ATTACH]

Javisst sålänge man arbetar med aluminium fungerar det utmärkt ;) prova samma mängd hål i rostfritt syrafast det är lite mer sport i det hela :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Strömförsörningen börjar ta form... Nu återstår "endast" att ta upp några slitsar eller hål för ventilationen. (Luften som fläkten blåser ut på framsidan måste ju kunna komma in någonstans också)...

[ATTACH=CONFIG]73604[/ATTACH]

En sån vill jag ha tag på - vart hittar man den och vad söker man på?

EDIT: såg att du redan hade svarat på det... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...