Quirkz Postat 3 maj 2014 Författare Dela Postat 3 maj 2014 150watt e lampan på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 maj 2014 Författare Dela Postat 4 maj 2014 Skördat igen så nu får vi se vad nya lampan går för no3 har ej börjat gå ber än måste få större skörd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 maj 2014 Författare Dela Postat 4 maj 2014 Bra tryck i lampan hela rummet e rosa med öppna dörrar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 12 maj 2014 Dela Postat 12 maj 2014 Den där lampan blir kalas! Bra drag!Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 maj 2014 Författare Dela Postat 13 maj 2014 Jo vi får hoppas det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 24 maj 2014 Författare Dela Postat 24 maj 2014 Ny plan är att vi byter salt och se om det är källan till problemet. Körde förut tropic marin pro reef tror jag det hätte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 2 juni 2014 Författare Dela Postat 2 juni 2014 Äntligen lyckas jag buffra upp po4 till0.13 så mer vatten byten så får vi hoppas på det bästa. Tyckte jag såg lite svagare i no3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 2 juni 2014 Dela Postat 2 juni 2014 Bra jobbat! Jag tycker du också kan prova att köpa en hålig plastkorg till sumpen och köp ett knippe chaeto hos triton. Sen skärmar du av din lampa mot korgen med chaeto. Du borde få enorm tillväxt då och kunna skörda no3 i mängder.Typ en sån härhttp://www.pema.cc/ei--plastkorg--stor--vit--2708-p-26960-c-2752.aspxSent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 17 juni 2014 Författare Dela Postat 17 juni 2014 A gyre pump and new lights from Maxspect | Interz…: http://youtu.be/5d-umCmiHpkDom här pumparna är ett måste ge miiiiiig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 juni 2014 Författare Dela Postat 23 juni 2014 Hej jag kommer upp på morgonen så hittar jag nemo på golvet. Någon som vet varför dom hoppar ur burken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 23 juni 2014 Dela Postat 23 juni 2014 Kan vara stress, vissa hoppar när ljuset släcks, de kan vara jagade etc... Svårt att veta utan att ha sett detSent from my IPhone Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 23 juni 2014 Dela Postat 23 juni 2014 Kanvara att dom blir skrämda av något, framförallt om det blir helt svart i karet på natten. Lite månljus nattetid minskar risken. Eller kanske en nattlampa i rummet som lyser upp lite.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 juni 2014 Författare Dela Postat 23 juni 2014 har månljus på skumt är det i alla fall grabben vart ledsen va hans fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 23 juni 2014 Dela Postat 23 juni 2014 Hej jag kommer upp på morgonen så hittar jag nemo på golvet. Någon som vet varför dom hoppar ur burkenJag vet inte varför just din fisk hoppade ur, men jag kan tipsa om att använda en nätöverdel för att undvika att det händer igen.Se bild på mitt nät:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?23832-Pny-s-1000-liter&p=600953&viewfull=1#post600953 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 8 juli 2014 Författare Dela Postat 8 juli 2014 Hej råka hälla i alldeles för mycket ultra mini s korken där i lossna vad göra? Är det farligt eller bara byta lite vatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 8 juli 2014 Dela Postat 8 juli 2014 Tjena Thomas!Hur mycket råkade du hälla i tror du?? Jag skulle byta mycket vatten - Ultra min S innehåller kolkälla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 8 juli 2014 Författare Dela Postat 8 juli 2014 20 ml kanske har bytt lite vatten skummar blött sen pumpar på Max Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 juli 2014 Författare Dela Postat 12 juli 2014 Äntligen har min ats börjat få alger i sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 12 juli 2014 Författare Dela Postat 12 juli 2014 Min ats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 juli 2014 Författare Dela Postat 13 juli 2014 Underbar fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 13 juli 2014 Dela Postat 13 juli 2014 Håller med dig de är riktigt snygga som juveniler än snyggare när de färgar om tycker jag mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 29 juli 2014 Författare Dela Postat 29 juli 2014 hej alla glada tur att man har kylare i denna värme. Min ats jobbar för fullt men nitrat har ej börjat gå ner men jag avvaktar och ser får skörda efter 7 dagar ungefär Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 augusti 2014 Författare Dela Postat 3 augusti 2014 Så nu har man lämnat in vatten till triton som ska skicka det till Tyskland för labb koll så får vi reda på vad det är som gör att jag inte får ner no3 eller om det är mät fel och vad det är som orsakar detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 16 augusti 2014 Författare Dela Postat 16 augusti 2014 Hej hopp slängde i 10 kg sten till se om det kan hjälpa till lite med nitrat och en svamp bit Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 20 augusti 2014 Författare Dela Postat 20 augusti 2014 Kan silikon limmet som man bygger burken med orsaka no3 problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.