Mr_Ewing Postat 20 augusti 2014 Dela Postat 20 augusti 2014 Kan silikon limmet som man bygger burken med orsaka no3 problemNej! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 28 augusti 2014 Författare Dela Postat 28 augusti 2014 Hej hopp allt står still nu kasta i 5 kg sten till och väntar svar från triton lab Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 8 september 2014 Författare Dela Postat 8 september 2014 Hej alla glada tråkig nyhet va att vattnet jag skicka för test inte gick att mäta något hade blivit fel så fram med nya rör och skicka igen.. Hoppas vi löser gåtan då nitrat problemet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 8 september 2014 Dela Postat 8 september 2014 Hej alla glada tråkig nyhet va att vattnet jag skicka för test inte gick att mäta något hade blivit fel så fram med nya rör och skicka igen.. Hoppas vi löser gåtan då nitrat problemetJag fick också ett mail där det stod att mitt vatten inte fick att testa. Jag har ju dock fått resultaten av mitt test så jag tolkar det som att de antingen förväxlat mig med någon (vilket jag så fall tycker är skönt för då betyder det bara att jag fick ett gratis test) eller så har de haft strul med tekniken. Ska skicka iväg mitt test imorgon. Hoppas jag förbättrat de saker de anmärkte på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 september 2014 Författare Dela Postat 9 september 2014 Jo jag vet inte vad som hänt men bättre att skicka om mitt ligger på posten nu dom borde ha det på fredag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 9 september 2014 Dela Postat 9 september 2014 Jo jag vet inte vad som hänt men bättre att skicka om mitt ligger på posten nu dom borde ha det på fredagKlart intressant vad de hittar för värden i ditt vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 9 september 2014 Dela Postat 9 september 2014 Vad kör du med för metod nu förresten? (För att sänka näringsvärdena) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 september 2014 Författare Dela Postat 9 september 2014 Ats och kolkälla värkar funka alla värden är super bara no3 som ligger 50 ppm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 9 september 2014 Dela Postat 9 september 2014 Ok, vad bra! Sjunker no3 något? Vad mäter du för po4? Växer det bra i ats:en? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 september 2014 Författare Dela Postat 9 september 2014 Po4 0.00 jo det växer massa men nitrat sjunker inte något Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 15 september 2014 Författare Dela Postat 15 september 2014 Så nu har testet kommit massa att gå igenom men mycket såg bra ut no3 va ej med på detta test. Kommer att skicka ner ett annat där dom bara kollar det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 15 september 2014 Dela Postat 15 september 2014 Dela gärna med dig av provsvaren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 15 september 2014 Dela Postat 15 september 2014 Varken ATS eller kolkälla kan sänka ditt No3 om ditt Po4 är 0. Du behöver bättre denitrifikation. Jag föreslår 4L Siporax i sumpen så kommer No3 snart vara ett minne blott. Eller en DSB, de är ganska effektiva på att denitrifiera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 18 september 2014 Författare Dela Postat 18 september 2014 Någon som vet vad pure salt är det är inte Reed see salt eller tropic marin salt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 24 september 2014 Författare Dela Postat 24 september 2014 Här kommer lite från triton lab test Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 2 oktober 2014 Författare Dela Postat 2 oktober 2014 Hej hopp helt plötsligt så ligger po4 på 0.22 så nu borde no 3 ha lite att jobba med för att det ska bli en bra balans Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 oktober 2014 Dela Postat 2 oktober 2014 oj...ta det lugnt med po4 doseringen thomas! mätte du nu på morgonen? isåfall vore det bra om du mätte även ikväll innan belysningen går ner så du vet din ungefärliga po4 förbrukning på en dag. Försök hålla po4 så du har mätbart i alla fall. Jag skulle i ditt fall rikta in mig på ungefär po4 0,06 på morgonen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 2 oktober 2014 Författare Dela Postat 2 oktober 2014 Mot kvällen mätte jag ska kolla idag igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 oktober 2014 Författare Dela Postat 3 oktober 2014 Hmm idag låg den på 0.26 hat ökat utan dosering. Skumt detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 oktober 2014 Dela Postat 3 oktober 2014 Njae...det behöver inte vara skumt. Det beror lite på när du gjorde de olika testerna och vad som skett däremellan - matning mm. Mätfel är ju också en eventuell orsak. Använder du Hannas po4 test så tror jag den felgränsen är 0.03 eller 0.04. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 oktober 2014 Författare Dela Postat 3 oktober 2014 Jo kör hanna tog samma tid som dagen innan hade ej matat innan mätningen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 oktober 2014 Författare Dela Postat 4 oktober 2014 Fin besök Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 oktober 2014 Författare Dela Postat 4 oktober 2014 Detta måste jag få bort sprider sig över allt någon som vet vad det är och hur jag får bort det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 4 oktober 2014 Dela Postat 4 oktober 2014 Detta måste jag få bort sprider sig över allt någon som vet vad det är och hur jag får bort detSer ut som pumpande xenia... Kanske inte helt lätt att få bort, om man vill bli av med det, men börja med att mekaniskt ta bort allt som finns eller dyker upp framöver är väl en bra början. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 oktober 2014 Dela Postat 4 oktober 2014 Har den ett "täcke" som den växer från eller är det enskilda "stjälkar"?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.