Gå till innehåll

metcrue 960 liter


metcrue

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 månader senare...

He, he det går ju inte så fort när jag skall göra något, men det börjar närma sig nu. Har beställt hem en sump, och skaffat lite mer prylar till karet. Igentligen väntar jag bara på sumpen och lite rördelar sedan kan jag hälla i vatten. Jag skall ta lite bilder så får ni se hur långt(eller snarare kort) jag kommit med bygget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp, det här jäkla projektet har tagit 1,5 år snart;).

lite uppdatering: Jag har skaffat mig lite mer belysning, två 400 wattare, så nu har jag 3*250 och 2*400 MH. Plus två lysrör.

Kalkreaktor:Jag har bytt ut AM mot Deltec 600

Nitratreaktor:Jag har skaffat mig en AquaCare reaktor

Styrning:Två IKS er skall styra och ställa i karet

Jag kommer att inrikta mig på stenkoraller både lång polypiga och kort polypiga. Därför blir det iga kjejsare eller fjärilar, utan endast girurger och nej jag tar inga chanser, måste kunna ha vilka koraller jag vill. Bilder kommer håller på att måla om vardagsrumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahab - Jo, jag skall ha en separat att kontrollera kalkreaktorn och en till karet.

Provfyllde karet i dag, men vågade bara till hälften. Skall justera bänken lite, så i morgon så kommer eldprovet. Detta är det värsta jag vet, går av och an å bara kollar på allt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahab - Jo, jag skall ha en separat att kontrollera kalkreaktorn och en till karet.

Provfyllde karet i dag, men vågade bara till hälften. Skall justera bänken lite, så i morgon så kommer eldprovet. Detta är det värsta jag vet, går av och an å bara kollar på allt.

Men du kan ju ansluta 8 prober. T o m 8 pH prober. Eller har du använt alla. Däremot tycker jag att 4 t ex anslutningar är för lite. Vill man ha den 4-kanaliga doserpumpen och en SIM-MOD har man bara två kvar till en dimbar skena och en fast. Men skippar man allt man bara kör på tid (ingen reglering) antar jag att det räcker till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag skall bara köra på timer och endast övervaka PH i reaktorn, det känns säkrare. Håller med om att det är lite lite utgångar på IKSen, i alla fall om man skall koppla på lite pumpar, magnetventil, ljus osv.

Wrang ringer dig med all säkerhet, jag är expert på att klanta till det så det kan vara bra med lite tips i mellan åt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer att bli en stor sump under akvariet, som är sammankopplad med en lite "sump" som står i skåpet. På denna koppling sitter en pump som matar skummaren som sedan rinner tillbaks till sumpen under akvariet. I sumpen i skåpet kommer jag ha all teknik och osmosvatten. Sedan kommer det at stå lite små pumpar och UVC pump i sumpen under akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Ok, fyllde på karet fullt i går. Kunde inte somna, var uppe och kollade 8300 gånger. Det hela slutade med att jag tog några stadiga groggar och däckade. Men det är fortfarande fullt(akvariet vill säga), peppar peppar.

hahahahahahaha... Du är skön Daniel Däckade framför akvariet haha...Tänk om karet hade smällt då hade du fått ett fint uppvaknande. (Skrattar som fa*)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...