Gå till innehåll

metcrue 960 liter


metcrue

Rekommenderade inlägg

Röret ska sticka upp ca 3cm. Den här överrinningslådan samlar tyvärr på sig en del luft i toppen men som måste bort annars går det åt pipsvängen men 2 timmar!! Jag fick suga ut luften i början varannan dag innan jag satt dit pumpen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Klart det blir allmoge i köket, Daniel! Nåt annat finns inte...cool hoj, ta det nu lungt bara!

Kommer förbi nån dag för en testkörning. En sån hoj mår inte bra av att stå still, den måste ju varvas ut med jämna mellanrum;-) Har kollat lite själv på hoj igen,men det blir en 60-talare om jag ska ha hoj igen.

Man e ju anglofil när det gäller hojar och dricka! -Triumph rular!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey Läder killar är det så här ni ser ut eller komma se ut då ni ej sitter framför Datorn :skrattar:

leatherboys.jpg

Daniel: ja hör av dig då du vill alltid välkommen att höra av dig kör försiktigt bara med hojjen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

ja du, det står lite still för tillfället:). jag kommer förmodligen flytta till hus ganska snart så jag vill inte göra för mycket innan dess. All teknik är i princip inköpt, även om jag kommer att göra lite förändringar för att få ner elförbrukningen. Kommer att satsa på en sump i källare för att hålla nere värmen och få undan oljud och slabb där man inte störs av det. Vet inte hur jag skall få med mig karet ur lägenheten bara, i värsta fall får man väll köpa ett nytt och dra släggan i det gammla. Eller så kommer det upp en annons där man får köpa ett kar billigt om man hämtar det själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Japp, då var det gjort. Karet är flyttat till huset och förpassat till källaren där det skall byggas in i en vägg. Jag har sagt det många gånger, men nu menar jag allvar: Jag kommer aldrig att flytta det karet igen. Fy fan va tungt, och in i en hiss på snedden åt alla håll och ner i källaren via en hemmabyggd landgång. Akvariet rullade vi runt på en hemmabyggd skateboard med måtten 150*50.

Nu skall det bli ett in-wall akvarie, det största problemet nu är att skummaren inte går in i källaren, då det är för lågt i taket, men det går nog att lösa med ko-doja och slägga.

Har förövrigt inte kollat om karet höll under flytten:).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok, norberg jag erkänner. Akvariet har jag använt som dragskåp när jag handmålat äggkoppar, belysningen för att äggplantorna skall växa bättre och skummaren är igentligen en färgblandare. Nu när det var sagt så kan de som är intresserade av att byta handmålade äggkoppar ringa mig:).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, 1,97 och taket är 190. Det är en Aquamedic.

Ett halvår är nog lite optimistiskt, jag skall bli färdig med biorummet på samma gång.

Tänk att jag började med detta 12-03-05 och karet har stått tomt hela tiden.

kan du inte gräva en grop i golvet eller såga upp ett hål i taket så du får in skummaren då? hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok, norberg jag erkänner. Akvariet har jag använt som dragskåp när jag handmålat äggkoppar, belysningen för att äggplantorna skall växa bättre och skummaren är igentligen en färgblandare. Nu när det var sagt så kan de som är intresserade av att byta handmålade äggkoppar ringa mig:).

Tjena Daniel, vad har du för nr?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok, norberg jag erkänner. Akvariet har jag använt som dragskåp när jag handmålat äggkoppar, belysningen för att äggplantorna skall växa bättre och skummaren är igentligen en färgblandare. Nu när det var sagt så kan de som är intresserade av att byta handmålade äggkoppar ringa mig:).

pix pax för de bruna äggen med rosa prickar. Grymt fina.

Byt ut skummarn å köp en mindre vet ja

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan du inte gräva en grop i golvet eller såga upp ett hål i taket så du får in skummaren då? hehe

Jo, det får nog bli så. Det löser sig på ett eller annat sätt.

1.90 i takhöjd? lät inge kul.. får gå på knäna om jag ska hälsa på dig :skrattar:

Jag skall fixa dit några sköna soffor att sitta i så man slipper att släpa huvudet i taket:)

Tjena Daniel, vad har du för nr?

Kopparna ligger på posten:).

pix pax för de bruna äggen med rosa prickar. Grymt fina.

Byt ut skummarn å köp en mindre vet ja

Så får det bli om jag inte lyckas lösa det hela, men det går nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ok, lite har hänt.

På bilderna ser man rummet där akvariet skall stå. Även "sump-rummet". På bänken rakt fram i rummet skall sumpen och all teknik stå vilket lämnar plats för osmosförvaring under akvariet. Golvet skall kaklas och det skall dras in vatten så man kan koppla på en osmos även en golvbrunn skall till. Som ni ser är det lågt i tak men skummaren skulle bara in, så det det blev till att ta fram sågen. Det kommer även att bli bio med duk som kommer ner framför akvariet när man känner för att titta på lite film.

post-774-14468913409245_thumb.jpg

post-774-1446891340937_thumb.jpg

post-774-14468913409517_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OJOJOJ Daniel nu går de undan så fort MC säsongen gick över hehe. Nu biter nog Svärd på naglarna där hemma. Han trodde nog han skulle ta hem matchen på Walkover. (sporrar honom lite bara Svärd hoppas du förlåter)

Nog skämtat de ska bli skoj å se va d blir av de här och de e kul att du kommit igång på allvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, det är riktigt skoj, och att ha ett helt hus å leka med är inte fyskam det heller. När jag låste om hojen för sista gången inför vintern så dog en liten bit av mig, men en annan bit som legat på latsidan fick en liten kick i baken. Japp Svärd, nu är jag på g och ute på banan igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...