Postat 6 september 201212 år Författare En av polyperna på min Euphyllia Ancora har släppt och flyter omkring i akvariet. Är det någon som råkat utför ngt liknande och/eller vet varför den har gjort så? Ska tillägga att polypen verkar ha kommit från en av de längre polyperna som ibland sticker ut avsevärt mer än resten.
Postat 24 september 201212 år Författare Någon som vet hur man blir av med det här hemska bruna som täcker min sand?Någon som har en aning om vad det kan vara?
Postat 24 september 201212 år Diatomer skulle jag tro - har du något djur som bökar nåt i sanden?Kör du med osmosvatten?
Postat 24 september 201212 år Författare Jag undrar om det är någon som lyckats bli av med mikrobubblorna i sitt RSM250 ?
Postat 24 september 201212 år testa sänk ljus tiden?=)sätt filtermatta för skummarens utlopp så slipper du nog microbubblor=)
Postat 24 september 201212 år Författare Diatomer skulle jag tro - har du något djur som bökar nåt i sanden?Kör du med osmosvatten?Jag har en sandvändande sjöstjärna. Jag kör bara med osmosvatten.
Postat 24 september 201212 år Författare testa sänk ljus tiden?=)sätt filtermatta för skummarens utlopp så slipper du nog microbubblor=)Har ljuset på mellan 16-22, ska jag sänka det ännu mer?Hur ser en filtermatta ut och var köper man såna ?
Postat 25 september 201212 år Författare Luftbubblor??Är det någon som förstår eller kan tala om varför det kommer ut massor av små mikroluftbiubblor från min sand.Det är inte bara på ett ställe utan nästan överallt?-bok
Postat 30 september 201212 år Författare Kalium? Vad använder man för att höja Kaliumhalten i vattnet?Vad jag förstår så behöver mina hårda koraller en Kaliumhalt på ca 400 ppm för att må som bäst. Nu har jag 340 ppm.
Postat 30 september 201212 år Författare K-balance är väl en produkt.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.Tack för tips!
Postat 14 oktober 201212 år Författare Glasros! Har sett två på mina stenar så dom finns väl säkert på andra ställen också. Hur gör man för att bli av med dessa?
Postat 14 oktober 201212 år Pepparmintsräkor eller filfisk brukar käka glasrosor eller om man vill använda kemikalier så är Tropic Marin Elimi-Aipitas effektivt, hett vatten med spruta och kanyl funkar också men glasrosorna är snabba att dra in sig i sina gömmor, har du tillgång till reefbond (eller liknande) kan du plugga igen hålen/skrevorna de gömmer sig i. Ändrat 14 oktober 201212 år av Hawkmoon
Postat 14 oktober 201212 år Författare Pepparmintsräkor eller filfisk brukar käka glasrosor eller om man vill använda kemikalier så är Tropic Marin Elimi-Aipitas effektivt, hett vatten med spruta och kanyl funkar också men glasrosorna är snabba att dra in sig i sina gömmor, har du tillgång till reefbond (eller liknande) kan du plugga igen hålen/skrevorna de gömmer sig i.Tack för tipsen! Ska prova med hett vatten först.
Postat 27 oktober 201212 år Författare Köpte en ny korall igår men glömde skriva ner namnet. Den har små gröna flourescerande polyper. Någon som vet vad den här heter?
Postat 27 oktober 201212 år Författare Så här ser min tank ut just nu. Haft igång sen April. Min ambition är att fylla den med så mycker koraller det går utan att överbelasta systemet.
Postat 30 oktober 201212 år Köpte en ny korall igår men glömde skriva ner namnet. Den har små gröna flourescerande polyper. Någon som vet vad den här heter?[ATTACH]84626[/ATTACH]skulle påstå att detta är en Seriatopora caliendrum
Postat 30 oktober 201212 år Författare skulle påstå att detta är en Seriatopora caliendrumTack, ja så ser det ju ut då jag jämför med bilder på nätet.
Postat 22 november 201212 år Författare Min anemon har delat på sig så nu är det 2 stycken. Är det bra/dåligt/normalt ?
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.