ulfsa Postat 6 september 2012 Författare Dela Postat 6 september 2012 En av polyperna på min Euphyllia Ancora har släppt och flyter omkring i akvariet. Är det någon som råkat utför ngt liknande och/eller vet varför den har gjort så? Ska tillägga att polypen verkar ha kommit från en av de längre polyperna som ibland sticker ut avsevärt mer än resten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nemisis Postat 6 september 2012 Dela Postat 6 september 2012 Jag har mitt rör uppskruvad till max i skummarkoppen.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 Någon som vet hur man blir av med det här hemska bruna som täcker min sand?Någon som har en aning om vad det kan vara? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 Diatomer skulle jag tro - har du något djur som bökar nåt i sanden?Kör du med osmosvatten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 Jag undrar om det är någon som lyckats bli av med mikrobubblorna i sitt RSM250 ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 testa sänk ljus tiden?=)sätt filtermatta för skummarens utlopp så slipper du nog microbubblor=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 Min underbara anemon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 Diatomer skulle jag tro - har du något djur som bökar nåt i sanden?Kör du med osmosvatten?Jag har en sandvändande sjöstjärna. Jag kör bara med osmosvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 testa sänk ljus tiden?=)sätt filtermatta för skummarens utlopp så slipper du nog microbubblor=)Har ljuset på mellan 16-22, ska jag sänka det ännu mer?Hur ser en filtermatta ut och var köper man såna ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 25 september 2012 Författare Dela Postat 25 september 2012 Luftbubblor??Är det någon som förstår eller kan tala om varför det kommer ut massor av små mikroluftbiubblor från min sand.Det är inte bara på ett ställe utan nästan överallt?-bok Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 30 september 2012 Författare Dela Postat 30 september 2012 Kalium? Vad använder man för att höja Kaliumhalten i vattnet?Vad jag förstår så behöver mina hårda koraller en Kaliumhalt på ca 400 ppm för att må som bäst. Nu har jag 340 ppm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 30 september 2012 Dela Postat 30 september 2012 K-balance är väl en produkt.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 30 september 2012 Författare Dela Postat 30 september 2012 K-balance är väl en produkt.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.Tack för tips! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 14 oktober 2012 Författare Dela Postat 14 oktober 2012 Glasros! Har sett två på mina stenar så dom finns väl säkert på andra ställen också. Hur gör man för att bli av med dessa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hawkmoon Postat 14 oktober 2012 Dela Postat 14 oktober 2012 (ändrat) Pepparmintsräkor eller filfisk brukar käka glasrosor eller om man vill använda kemikalier så är Tropic Marin Elimi-Aipitas effektivt, hett vatten med spruta och kanyl funkar också men glasrosorna är snabba att dra in sig i sina gömmor, har du tillgång till reefbond (eller liknande) kan du plugga igen hålen/skrevorna de gömmer sig i. Ändrat 14 oktober 2012 av Hawkmoon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 14 oktober 2012 Författare Dela Postat 14 oktober 2012 Så här ser dom ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 14 oktober 2012 Författare Dela Postat 14 oktober 2012 Pepparmintsräkor eller filfisk brukar käka glasrosor eller om man vill använda kemikalier så är Tropic Marin Elimi-Aipitas effektivt, hett vatten med spruta och kanyl funkar också men glasrosorna är snabba att dra in sig i sina gömmor, har du tillgång till reefbond (eller liknande) kan du plugga igen hålen/skrevorna de gömmer sig i.Tack för tipsen! Ska prova med hett vatten först. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 27 oktober 2012 Författare Dela Postat 27 oktober 2012 Köpte en ny korall igår men glömde skriva ner namnet. Den har små gröna flourescerande polyper. Någon som vet vad den här heter? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 27 oktober 2012 Författare Dela Postat 27 oktober 2012 En liten mussla slank med hem igår också. Riktigt fin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 27 oktober 2012 Författare Dela Postat 27 oktober 2012 Så här ser min tank ut just nu. Haft igång sen April. Min ambition är att fylla den med så mycker koraller det går utan att överbelasta systemet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 30 oktober 2012 Författare Dela Postat 30 oktober 2012 Min anemon gör sig redo för natten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 30 oktober 2012 Dela Postat 30 oktober 2012 acropora är den grön/blåa korallen=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 30 oktober 2012 Dela Postat 30 oktober 2012 Köpte en ny korall igår men glömde skriva ner namnet. Den har små gröna flourescerande polyper. Någon som vet vad den här heter?[ATTACH]84626[/ATTACH]skulle påstå att detta är en Seriatopora caliendrum Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 30 oktober 2012 Författare Dela Postat 30 oktober 2012 skulle påstå att detta är en Seriatopora caliendrumTack, ja så ser det ju ut då jag jämför med bilder på nätet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ulfsa Postat 22 november 2012 Författare Dela Postat 22 november 2012 Min anemon har delat på sig så nu är det 2 stycken. Är det bra/dåligt/normalt ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.