Gå till innehåll

Mitt Red Sea MAX 250-projekt.


ulfsa

Rekommenderade inlägg

  • Svar 539
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har en digital från Aqua Medic, http://www.aqua-medic.de/index.php?r=catalog/product&id=162 . Har den på tre kar, jag skulle inte lita på att den visar exakt rätt men den är lätt att avläsa och man ser ju om temperaturen inte är det som den brukar vara och kan ta lämplig åtgärd åt saken. Den rekommenderar jag, fast sugproppen har blivit lite dålig efter ett år... Men det går ju byta den dagen det behövs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Andra natten har varit bra, inget larm och inga utryckningar. Osmolatorn fungerar klockrent.

Skummet i skimmern har klättrat upp en bit men inte hela vägen upp ännu

Ändrat av ulfsa
felstavning
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min osmolator fick också fnatt en gång och börja skrika i högan sky utan uppenbar anledning. Sedan dess har den fungerat bra dock. Vad det beror på vet jag inte heller.

Missa sjö stjärne frågan innan med, ja de stjärnorna kan föröka sig genom delning :-) Underhållande djur. Släktet på de stjärnorna heter asterina.

Grymt avundsjuk på att du fick ett stort fint paket att gotta dig med när du köpte ditt akvarium nytt med. Vill också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min osmolator är känslig för strömspikar, jag tror att jag läst att någon annan haft samma problem. Om jag stänger av cirkulationspumparna för snabbt när jag ska mata fiskarna börjar den pipa. Men stänger jag av pumparna var för sig, alltså inte trycker på båda knapparna samtidigt, funkar det för det mesta bra. Kan ju vara nått sånt som spökar.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min vattennivå nu när det stabiliserat sig ligger på mellan 3-4 strecket i det lilla fönstret. Nu när det är stabilt kan jag låta det ligga

där eller måste jag dra ner det til streck 6-7 som ska vara det optimala enligt manualen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt en tidigare tråd dök det upp ett djur första dagen som såg ut lite grann som en plattare version av en

svart och luden fjärilslarv. Har inte sett den sen dess. Någon som av denna bristande beskrivning har någon

aning om vad detta kan vara?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ligger mellan 2-3 strecket uppifrån o det funkar bra!

Min vattennivå nu när det stabiliserat sig ligger på mellan 3-4 strecket i det lilla fönstret. Nu när det är stabilt kan jag låta det ligga

där eller måste jag dra ner det til streck 6-7 som ska vara det optimala enligt manualen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite intressanta saker jag upptäckt i karet ikväll då jag tände ljuset och som jag skulle behäva hjälp med att artbestämma.

post-6558-14468925143766_thumb.jpg

Här är en snigel och någon "kanelbulle" som sitter snett upp till vänster om snigeln.

post-6558-14468925143967_thumb.jpg

Rakt nedanför det gröna stråt som sticker upp ovanför stenen sitter det ngt som ser ut som en tvättsvamp. Finns flera av dessa i karet.

post-6558-14468925144168_thumb.jpg

En liten snygg varelse.

post-6558-14468925144366_thumb.jpg

Den här var svårast att ta kort på, detta är nog 4e bilden. FInns i mitten av bilden, har vit färg och verkar

ha ett hål i mitten.

fantastiskt kul att komma hem ikväll och upptäcka allt det här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bullen kan vara någon mask tror jag, har en del sådana med. Gör ingen skada åtminstone :-) Den snygga saken är en rörmask.

Det sista är någon alg ja tror jag med, men svårt att säga sort. Den får väl växa till sig lite så ser man om du inte plockar bort den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...