Majki01 Postat 5 maj 2012 Författare Postat 5 maj 2012 Kanske har något att göra med att clownerna är så pass små? Sent from my iPhone using Tapatalk
Heske Postat 5 maj 2012 Postat 5 maj 2012 Kanske, det har kanske något med könsmognaden och göra? Mina började ju putsa framför anemonen bara någon dag efter att rangordningen blivit bestämd...
mikoto Postat 5 maj 2012 Postat 5 maj 2012 4 grader är lägstaKalas, tackar för infon. Resuns hemsida och de manualer jag hittat lämnar ju tyvärr ganska mycket att önska...
Majki01 Postat 5 maj 2012 Författare Postat 5 maj 2012 Och den manualen man får med är skriven i ett sådant språk där det ser ut som att barn ritat massa figurer. Så man fick gissa sig fram haha Sent from my iPhone using Tapatalk
akutmottagning Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Hade jag byggt med bara ls istället för pelarna hade jag klarat mig med 1, för pellarna går ju upp ovanför ytan så dom stoppar lite till sidorna.säkert dum fråga men har du provat att sätta modulen på "andra hållet" eller vad man ska säga på tvären istället för längst med spridningen blir lite anerlunda då märkte jag själv med mina
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 säkert dum fråga men har du provat att sätta modulen på "andra hållet" eller vad man ska säga på tvären istället för längst med spridningen blir lite anerlunda då märkte jag själv med mina Då försvinner tyvärr möjligheten med att ha den inbyggd, Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 Någon som är insatt i detta med led, skillnaden på royal blue och blue? Nu på kvällen har jag ställt in så det är royal tillsammans med bara blå, det gör det blåa ljuset rätt skarpt, gäller det att köra bara royal igång för att få det vita att tex "självlysa"? Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 Fan jag fattar nada, i butik köpte jag en anemon som "lyser" i blå ljus,Såg det med egna ögon, Jag har en led ramp där jag kan dimma och ställa in vilka spektra jag vill,Men jag får endå inte fram det ljuset så den "lyser", testar med bara royal blue, testat blanda den med vanliga blue osv :s skumt Sent from my iPhone using Tapatalk
_Manne_ Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 UV led ??Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 det jag har att leka med är hyper red green royal blue, blue cool white.. men jag syftar på detta när alla "fluroserande" stavning "lyser" i blå ljus inget gör så i karet med denna ramp:S men med bara blåa t5 gör det:S
freddi36 Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Testa att inte ha så starkt ljus?Mina "lyser" i svagt actinic ljus, 20000k.
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 Ska sitta och kolla nu när den själv dimmar ner dom kommande timmarna och se!
_Manne_ Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Fluocerar inget när du bara kör royal blue ?? , då är rampen usel/fel tillverkadMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 hade inte förvånat mig ett jävla dugg när man slängt 7 lax på en ramp.
_Manne_ Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Fluocerar inget när du bara kör royal blue ?? , då är rampen usel/fel tillverkadMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSvaret var ??????Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 just nu är svaret nej, får dra mig och handla koraller som jag ser fluocerar och testa,, ang aneomen så vet jag inte om där va uv lampor med ovanför den i butiken i danmark.
_Manne_ Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Vanlig euphyllia , många lpser har fluo effekt.. Inget alls sånt i ditt kar ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 Får slänga i imorgon och se Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 6 maj 2012 Författare Postat 6 maj 2012 Anemonen va inte nöjd med sin plats efter att jag möblerat om, rätt coolt som den släpper och följer "flödet" Sent from my iPhone using Tapatalk
Hermanbrute Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Det kan inte vara så att dem inte visar sina rätta färger för att den inte trivdes på platsen i akvariet? Min carpet ändrar färg mycket beroende på vart i akvariet den håller hus!
Gocky75 Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Anemonen va inte nöjd med sin plats efter att jag möblerat om, rätt coolt som den släpper och följer "flödet" Sent from my iPhone using TapatalkLäckert Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
ulfsa Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Anemonen va inte nöjd med sin plats efter att jag möblerat om, rätt coolt som den släpper och följer "flödet" Sent from my iPhone using TapatalkHäftigt klipp!
Laggeman Postat 7 maj 2012 Postat 7 maj 2012 Alla gröna koraller lyser fint hos mig i RB-ljus.Vad gäller karet, vilka mått håller det? Kanske kan få in det i bilen och komma och lämna det samtidigt som vi dealar våra andra saker?
Rekommenderade inlägg