ormet Postat 5 december 2014 Dela Postat 5 december 2014 Ja det är svårt att låta bli! De där dispar anthiasarna i det där korallmyllret, helt perfekt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Veckans blandade bilder. Mina acan har varit indragna hela veckan. Nitrat eller dvärgkejsare? Framtiden får utvisa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 14 december 2014 Dela Postat 14 december 2014 Kanonsnyggt håller tummarna på det löser sig med dina acans ,de är riktigt snygga elddvärgkejsare läckert blåa toppar på din acropora också mvh Ola. . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 14 december 2014 Dela Postat 14 december 2014 Bild nr 3 är enligt min mening årets akvariebild.Otroliga färger, otrolig tillväxt och kanonsnygga koraller:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatrikD Postat 14 december 2014 Dela Postat 14 december 2014 Fantastiskt akvarium. Hur bär du dig åt för att få sån tillväxt??? Massa T5 + matar mycket + stor mikrofauna + stabilt kh etc. + bra salt + täta vattenbytan + många fiskar + 27 grader eller mer + salthalt 35 ppm + tillsatser?Eller?? Vad stämmer av ovanstående? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 14 december 2014 Författare Dela Postat 14 december 2014 Stort tack, värmande kommentarer. I våras/somras hade jag bra tillväxt men i höst har det avtagit. Om det beror på lite nitrat vet jag inte men kan vara.Jag skulle vilja hävda att det mer handlar om att karet varit igång länge än att tillväxten är så stor =) Annars kör jag som alla andra antar jag, stabila värden på kh, ca,mg, kalium. Vattenbyte på 10%/vecka. Ganska hårt belastat kar med varvat frysfoder och flingor/pellets. Mellan 26-27 grader nu på vintern och 1.026 i salthalt. Med ballingen kör jag spårelement. Enda som kanske sticker ut är att jag bara kör full belysning ca 6 timmar per dag. 7 timmar med bara två rör. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hammer71 Postat 15 december 2014 Dela Postat 15 december 2014 Jäklar vilket imponerande akvarium, hoppas man kommer så långt med mitt eget en vacker dag😃👍👍 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 2 januari 2015 Författare Dela Postat 2 januari 2015 Sidobilder testades idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 6 januari 2015 Författare Dela Postat 6 januari 2015 När man har varit hos Larry så känner man sig som ett barn på julafton. Men är ett jäkla jobb när man kommer hem och ska lyckas placera allt =) Tack Larry, mycket trevligt att att snacka lite och se ditt otroliga kar. Just nu är jag riktigt sugen på de där fiskarna... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 6 januari 2015 Författare Dela Postat 6 januari 2015 Glömde att jag äntligen fick tag på skunkclowner hos Stig med. Längtat efter dem sedan jag såg dem/hörde dem hos Stig för nästan 3 år sedan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 7 januari 2015 Författare Dela Postat 7 januari 2015 En gobit från Larry Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 7 januari 2015 Dela Postat 7 januari 2015 Snygg! Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 7 januari 2015 Dela Postat 7 januari 2015 Den var fin den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 7 januari 2015 Författare Dela Postat 7 januari 2015 Tack, hoppas mycket på den. Här är några andra av bitarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 8 januari 2015 Författare Dela Postat 8 januari 2015 Euphylliaträdgården Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 med din tillväxt så kommer den svärmen att ha tagit över hela karet om ett halvår . Det är helläckert och ha en massa olika varianter tillsammans på det viset Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 8 januari 2015 Författare Dela Postat 8 januari 2015 Hehe, jag får hålla efter dem helt enkelt...=) Men jag tycker mina euphyllia har varit lite trögare nu i höst, kan vara att alla står på botten nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 En gobit från Larry[ATTACH=CONFIG]123509[/ATTACH]Snygg sak Vet du art? Echinopora/oxypora eller nåt helt annat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 Ja är fördålig på artnamn men ja tror den kallas Alieneye. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 Ja är fördålig på artnamn men ja tror den kallas Alieneye.Just ja - då är det väl en echinophyllia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 8 januari 2015 Författare Dela Postat 8 januari 2015 En uppdatering vad som finns i karet just nu. Man skulle nog bli dumförklarad om man sa att man planerade 250 liter med dessa invånare, men än så länge så rullar det på.Fisk:Zebrasoma flavescensCentropyge bispinosaPseudochromis fridmani6 st Pseudanthias dispar2 Amphiprion akallopisosSalarais fasciatusPteraogon kauderniSynchiropus splendidusGobiodon atrangulatusKoraller av olika arter:14 acropora7 euphyllia4 montipora3 stylophora4 acanstrea2 echniopora2 Zoanthusturbinarialobophylliatrachyphylliablastomussa wellsiducanopsammia axifugahydnophorapavona cactus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 Man ska ju inte svära meeeen f****n vilken bild. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 Kan bara hålla med Larry mvh Ola. . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 Jäklar så snyggt.Gillade även alieneye Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
irwin_fletch Postat 14 januari 2015 Författare Dela Postat 14 januari 2015 (ändrat) Allt är inte uppåt just nu. Mina fina Amphiprion akallopisos överlevde bara två dygn, på andra kvällen var de täckta med något vitt på hela överkroppen. Morgonen efter var båda döda. Typiskt när man letat efter dessa fiskar så lång tid. Konstigt med när de gått i karantän under lång tid. Idag blev hunden inlagd på djursjukhuset med, tuff vecka.Skickar med en bild ovanifrån på min acropora batunai Ändrat 14 januari 2015 av irwin_fletch Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.