Gå till innehåll

Smakar på 250 liter salt


irwin_fletch

Rekommenderade inlägg

Nu ska karet bara få bubbla på under sommaren så får man se hur de nya färgar ut. Har en lila humilis som jag haft lite problem med men nu visar den gula!? polyper. Aldrig sett något liknande och riktigt snyggt, men än så länge är det bara polyper i nederkanten på korallen. Slänger upp lite andra bilder som jag tog i veckan.

post-6832-14468935757331_thumb.jpg

post-6832-14468935757578_thumb.jpg

post-6832-14468935757857_thumb.jpg

post-6832-14468935758077_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer så fort jag får tillfälle Larry. Nu har jag ju bytt belysning så tillväxten har varit sådär från januari när jag hämtade fraggarna men här ser man att milleporan och hyacinthus vuxit lite i alla fall. Man skulle kunna kalla mitt kar för ditt fraggkar snart ;)

post-6832-14468935771178_thumb.jpg

post-6832-14468935771514_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Tack ska ni ha. Förhoppningsvis kan det bli lite nya toppar framöver, tänkte testa mussla för första gången. Är det något speciellt jag bör tänka på inför musselköpet? Mina koraller går helt ok för tillfället förutom min gomezi som blektnat lite (nästan snyggare nu). Tror ni det beror på leden i nya rampen? Jag kör endast på 23% av max på just leden och de andra korallerna verkar trivas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med mussla!! Det du bör tänka på är att verkligen noggrant söka pyramidsniglar - lite jobbiga att bli av med och är hyfsat vanliga liftare. Angående gomezin kan det ju vara så att du nått än lägre näringsvärden och kan ju även ha med ljuset att göra som du skrev - eller en kombo. Fina bilder som vanligt också :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får kika efter sniglarna med typ förstoringsglas. De gömmer sig gärna i och runt foten eller uppe vid manteln. Använda tandborste är att rekommendera och ta en kvart typ och efter det kolla en gång extra ;) Det finns en del fiskar som noppar bla pincett och har för mig kejsare kan göra det me. Googla...finns massor om det. Jag har dvärgkejsare och de har noppat nyfiket nån gång men musslorna har alltid klarat sig. Tips är att lägga några extra hundralappar på en extremt fin mussla också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...