Gå till innehåll

Vad är detta jag fick med i min levande sten?


Wigge

Rekommenderade inlägg

Porites är en symbios-korall till masken. Googla på bilden på christmas tree worm. De är riktigt fina. Men jag tror inte att där finns någon sådan levande i din sten. Så jag skulle säga positivt. Dock så tror jag inte att den blir så spännande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Porites är en symbios-korall till masken. Googla på bilden på christmas tree worm. De är riktigt fina. Men jag tror inte att där finns någon sådan levande i din sten. Så jag skulle säga positivt. Dock så tror jag inte att den blir så spännande.

Skulle dessa vara dåliga? Jag hade gärna haft några :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men då är det ju inte levande sten =/?

Bakterier och diverse andra "lägre" djur klarar sig bättre under dessa förhållanden än andra mer "komplexa" djur såsom rörmaskar. Du får nog vänta och se :) Det sre iallafall ut som det finns några maskhål i Poritesen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mr_blue dessa köpte jag på bl discus som ligger på ättekulla i helsingborg. men du kan även köpa ännu finare levande stenar i lomma, vet je riktigt vad affären heter(så ngn får gärna rätt mig) men där har dem jätte fina stenar=).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vart ser ni christmas tree-na ? det är inte xenian i bakgrunden vi pratar om?

Jag har haft en ljust gul porites ( som jag givetvis fått med stenen, det är svårt att urskilja om du har en död, eller ljusgul levande porites.. det får man kolla nära, ifall där är polyper)

öppnar bara för möjligheten att den kan leva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...