Saxmark Postat 3 mars 2006 Postat 3 mars 2006 Riktigt snyggt.. Impad av fågelboet.. Vad blev det i födelsedagspresent föressten ?.. Om man fyller jämt så ökar ju liteantalet med 1000.. Glöm inte det framigenom.. Citera
wrang Postat 3 mars 2006 Författare Postat 3 mars 2006 Fågelboet är från Svärd fick några små fraggar utav han å den växer bra där uppe i högra hörnet Citera
Lejonkungen Postat 3 mars 2006 Postat 3 mars 2006 Ser stort ut. Mer än 300 liter. Är det Heliofungian som börjat tappa "tentakler" eller är det en vanlig Fungia som syns? Citera
Saxmark Postat 3 mars 2006 Postat 3 mars 2006 Du glömde att svara på vad det blev när du fyllde år.. Citera
metcrue Postat 3 mars 2006 Postat 3 mars 2006 jätte fint Wrangen, ljuset ser verkligen behagligt ut. Du funderar inte på att lägga till vlamingin som Bengan hade? Citera
wrang Postat 3 mars 2006 Författare Postat 3 mars 2006 Det är en fungia i mitten och en Heliofungia till vänster båda trivs bra och växer ut på kanterna. Fungian har jag märkt det nu i veckan då jag flyttade fram den lite granna och den så var uppviken mot en stenTycker att det är viktigt att ordna i karet så det ser bra ut och tänka framåt då korallerna växer så får man ta detta i tanke oxså. Flyttade faktiskt min Sarcofyton till höger sida av karet för att den skall täcka/maskera min streampump. Hoppas att den ej tog skada utav detta.Iomed detta så ville jag ha mer utspritt med koraller i karet då den vänstra sidan var lite kal och få koraller då Sarcon tog upp en bra bit av detta hörnet.Tack igen för rosenapsJa jag har en önskan som present eller några saker jag sneglar på Citera
wrang Postat 3 mars 2006 Författare Postat 3 mars 2006 jätte fint Wrangen, ljuset ser verkligen behagligt ut. Du funderar inte på att lägga till vlamingin som Bengan hade?haha den var redan borta men hadde ej fått plats i karet. Skjöfarts museet köpte den visst! Citera
Vargklo Postat 3 mars 2006 Postat 3 mars 2006 Vackert och balanserat! Bra att tänka på att korallerna ska ha plats att växa också. Citera
wrang Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 Lite mer uppdateringar från idag. Denna svamp har vuxit fram efter att jag köpte den färska Levandestenen. Står rätt under ljuset och lagom med flödeHar en storlek som en 5-kronaHar fraggat lite i karet så 5st fraggar från diverse koraller finns tillgjängliga 3cmBlåtoppad staghorn ca 6-10cm hög 2deladljusbeige med vita polyper tätväxande. 2 delad ca 4cmSamma som ovan den till vänster är oxså 2delad men ca 4-6cm Karet idag 2006-03-13 Citera
wrang Postat 14 mars 2006 Författare Postat 14 mars 2006 Tackar känner mig nöjd med detta upplägg i burken skall bygga klart min ytavrinningslåda och koppla in sumpen vid sidan av karet så smäller jag till med en försenad födelsedags present oxså då sumpen är byggd för denna sak... Citera
GustavF Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Kalkreaktor? Superskummare? Ska bli kul att se hur det blir med din sump vid sidan om karet då jag funderar på samma sak ungefär. Citera
wrang Postat 27 mars 2006 Författare Postat 27 mars 2006 Fler saker i karet 1st ny kirurg Acanthurus tristis (Indian mimic)1st Chaetodon kleinii för glasrroserna som redan är uppätna 1st sandbökande snigel ser ut som en stor gul kona1st Tridacna squamosa guldfärgad mantel Citera
Clownen Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Fin fisk Wrang!Inga bilder på de andra invånarna? Citera
wrang Postat 27 mars 2006 Författare Postat 27 mars 2006 Chaetodon kleinii har jag haft innan men denna hoppade ut så det är en bild från den förra firren men ser likadan ut3st bilder på samma mussla Sandsnigeln Åså en närbild på koraller Citera
wrang Postat 27 mars 2006 Författare Postat 27 mars 2006 Nån som vet vad det är för slags sandbökande snigel? Citera
crille Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 snygg kirurg,kanske samma sorts sniglar som jag ska hämta hos laserbengan,han var hos bengan igår,verkar dom bra? Citera
wrang Postat 27 mars 2006 Författare Postat 27 mars 2006 Japp den sniglar runt riktigt bra på botten å sticker upp sitt periskop då å då Citera
wrang Postat 30 mars 2006 Författare Postat 30 mars 2006 Bild på min kirurgAcanthurus tristisHar aldrig sett nån liknande kirurg innan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.