LN21 Postat 29 oktober 2012 Författare Dela Postat 29 oktober 2012 Välkommen Glenn:)Tyvärr inte mer än en stenhög än så länge men det kommer förhoppningsvis att i en framtid bli bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 3 november 2012 Författare Dela Postat 3 november 2012 Då är de första fiskarna i akvariet.Fyra Banggaier från Glenn. Tack Glenn för ett mycke trevligt besök (första gången jag fått hemkörning av fisk).Dom äter fryst artemia direkt från start i karet:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 3 november 2012 Dela Postat 3 november 2012 Jag tycker Banggaier är väldigt häftiga, det är en snygg och annorlunda fisk Dessa kan du ha med gott samvete också, dom är ju när-odlade Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 3 november 2012 Dela Postat 3 november 2012 Tack för kaffet, titten och knappar mm. Hoppas nykomlingarna inte simmar vilse, dom fick gott om utrymme och inte många att trängas med-Tummen uppDet karet kommer att bli något extra-shark_smileyHälsa frun.MVH/Glenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 4 november 2012 Dela Postat 4 november 2012 bla bla osv sen!Hälsa frun.MVH/Glennmisstänksam som jag är ln så ger jag mig fan på att du har en snygg fru! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 4 november 2012 Dela Postat 4 november 2012 Snacka om att få torgskräck där i Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 4 november 2012 Dela Postat 4 november 2012 bla bla osv sen!Hälsa frun.MVH/Glennmisstänksam som jag är ln så ger jag mig fan på att du har en snygg fru!Hör väll inte hemma på detta forum Magnus, men hon är trevlig och ser i alla fall inte illa ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 4 november 2012 Författare Dela Postat 4 november 2012 :)Ja Jimmy, firrarna har just nu 1500 liter mer än dom verkar behöva:)Men det är i andra karet som ja har problem, vissa ställen är det helt enkelt för packat med korall, det pågår strider hela tiden.På bilden är där 14 olika sorters koraller (tre sorters acropora), och dom är helt enkelt ivägen för varandra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 november 2012 Dela Postat 4 november 2012 Dax o prova flytta över något i korallväg ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 4 november 2012 Dela Postat 4 november 2012 Varför inte börja flytta över lite ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 4 november 2012 Författare Dela Postat 4 november 2012 Jo det går lite knappar, en liten bit flak och tills igår en ganska rejäl E. Lamellosa.Korallerna mår prima som går i karet men ja vill inte göra någon stor flytt förrän det finns bättre lyse i karet.Har inte bestämt mig än men kanske ja kör igång den ena rampen med 200 W LED i veckan och då är det ju fritt fram att börja flytta lite större koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 november 2012 Dela Postat 4 november 2012 Låter som en bra plan Larry!Lugnt o metodisk.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 4 november 2012 Författare Dela Postat 4 november 2012 Jupp nice and easy:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 5 november 2012 Författare Dela Postat 5 november 2012 Kunde inte låta bli, var på besök hos Stig och två rejäla Clowner och en Salarias fick följa med hem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanssanden Postat 5 november 2012 Dela Postat 5 november 2012 Som vanligt kanon Larry Mvh Hans Sandén i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 november 2012 Dela Postat 5 november 2012 Nu fattas bara en röd eller blå Haddoni till clownerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 5 november 2012 Dela Postat 5 november 2012 Dom clownerna va ju anabola matade så passar ju bra i ditt lilla akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 5 november 2012 Författare Dela Postat 5 november 2012 Nu fattas bara en röd eller blå Haddoni till clownerna. Ja någon typ av anemon ska i den saken är säker, kommer att köra minst tre olika sorters Clowner och det vore ju kul om ja fick till iallafall två symbioser:)Dom clownerna va ju anabola matade så passar ju bra i ditt lilla akvarium Ja dom var riktigt kraftiga, kul att se att även vuxen fisk fanns i Stigs försäljningskar. Dessa gick ju riktigt fridfullt runt som ett väl ingånget par:)Honan är på gränsen till att kunna ta den minsta Bangaien men än så länge finns igen jakt och Bangaierna är på sin vakt.En helt annan rätt kul detalj är att nu har jag 7 fiskar ,,,,,i men ingen har varit i närheten av att passera mitten på karet. Allihop är på samma fjärdedel i vänstra framhörnet rakt under ljustet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 5 november 2012 Dela Postat 5 november 2012 Kul att du börjat släppa i fisk nu, följer projektet och det ska bli riktigt kul att se karet om ett år eller så! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 november 2012 Författare Dela Postat 6 november 2012 Även min fru vill att det snart ska vara klart.En bild på vardagsrummet.Fattar helt enkelt inte vad hon menar:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 6 november 2012 Dela Postat 6 november 2012 Även min fru vill att det snart ska vara klart.En bild på vardagsrummet.Fattar helt enkelt inte vad hon menar:)Jag såg ju bordet i helgen och det var ju funktionsdugligt och ändamålsenligt, hon hade väll det bra vid det andra eller är det för långt till spisen från det-ger upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 november 2012 Författare Dela Postat 6 november 2012 Hahahahaha :) sådana kommentarer gör att du riskerar att mista rabarberpajen vid nästa träff. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 6 november 2012 Dela Postat 6 november 2012 Hahahahaha :) sådana kommentarer gör att du riskerar att mista rabarberpajen vid nästa träff.Kunde inte låtabli att ta risken;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 november 2012 Författare Dela Postat 6 november 2012 Helt rätt av dig:)Du ska veta att C.s rabarberpaj är vida känd :),,,,,,eller vad tycker Ni som smakade??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanssanden Postat 6 november 2012 Dela Postat 6 november 2012 Rabarber pajen var fin😍,Men bara ett rum Larry ? 😜Med tre ungar så ser tre rum ut så här hemma konstant 😀 Mvh Hans Sandén i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.