Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Hör väll inte hemma på detta forum Magnus, men hon är trevlig och ser i alla fall inte illa ut

vad tjatar du om henne hela tiden då för? <avd göra bort sig??

Den enda som tjatar om annat än akvarium är ju du Magnus vet inte vad du har fått för hangup men kanske känna av stämmningen lite...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Phuuu då är 10 timmar nerlagt på akvariehobbyn.

PärS var på besök, fem minuter efter att den första rampen var inkopplad. Ett mycket trevligt besök som gav en hel del att tänka på i styrväg och annat.

Tack Pär för mycket input:)

När Pär åkte så rev ja vänstersidan och plockade ur en stor modul, både Pär och C tyckte att revet liksom kom för nära.

O ta mej tusan dom hade rätt, nu när jag lyft i ca 10kg koraller så får dom liksom mycket plats och dom kommer lite längre in i karet.

Ljusrampen är 1200*500, den har 3st 50watt 20K chip samt 270Watt i 3wattare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

8mins sen inlägget var gjort Larry... Hade hoppats på någon bild på underverket..

Med vänlig hälsning, Manne

Absolut kommer det, men ja råkade nolla fosfaten och fick massdöd av Caulerpa. Det gör att att karet är rätt disigt, inte att fota helt enkelt.

Lever dom små eller har dom simmat vilse?

Ja och bilder vill vi se

Två lever garanterat, men ja tror att de två små står i en modul o trycker,,,,så att hoppet lever:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så då är mina 7 Acropora, 3 sorter Seriatopora, 4 sorter Montipora, 10 sorter knappar, 2 sorter Pavona, lite Euphylia, Stylopora och Pocillopora í karet.

Suck,,,,får inte plats under belysningen, nästan hälften av korallerna är kvar i lilla byttan.

Måste få klart även ramp nummer två innan jag kan lägga ner 500 litaren.

Men jag vill ändå säga att jag är meganöjd. Inte minst för att det lilla karet innehöll mycket mera koraller än jag anade,,,,,,,,,, visst det är på inga vägar fullt i stora karet men det kommer inte att bli så tomt som jag först inbillade mig.

Dessutom så har jag inga dödsfall än så länge.

Rampen ger ett medelvärde på 350 i PAR 30 cm ner i karet med skitiga gamla täckglas. Tror att värdet kan stiga med 10% med rena nya glas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej det tror jag inte :P jag har tyvärr inte haft tid att kunna åka dit ännu :/, jag har ju tyvär inte något kar ännu men jag håller väl på att försöka skaffa så mycket kunskap om saltvattenshobbyn som möjligt :). Jag håller väl även på att se över mina möjligheter.... men förhoppningsvis kan även jag skaffa mig ett eget akvarium så småningom :))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för i går Larry. Det kommer att bli ett helt grymt kar med tiden. Var ju redan ganska mycke koraller i. Fattar inte att allt det varit i "lilla" karet för det såg ju fortfarande ganska välfyllt ut. Risken med detta bygge är ju att du aldrig får va i fred. Kan ju bli Växjös nästa stora turistmål. TACK för fraggarna. Fosfaten var nere under 0.1 när jag kom hem i går kväll så jag satte dom i nya karet direkt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åhhhhhhhhhhhhh helt slut, efter nya 10 timmar så är härmed 500 litaren tom på koraller, LS och fisk.

Ramp nummer två är härmed igång och karet går med alla koraller.

Inga missöde förutom lite vatten på golvet och två spräckta täckglas,,,,,ja förutom ryggen då för att den är riktigt öm.

Ja måste bara tillägga det som även Krille säger, ja fattar inte att alla korallerna fick plats i det lilla karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...