Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

:):)

Ja Jimmy, firrarna har just nu 1500 liter mer än dom verkar behöva:)

Men det är i andra karet som ja har problem, vissa ställen är det helt enkelt för packat med korall, det pågår strider hela tiden.

På bilden är där 14 olika sorters koraller (tre sorters acropora), och dom är helt enkelt ivägen för varandra.

post-5316-14468927187759_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det går lite knappar, en liten bit flak och tills igår en ganska rejäl E. Lamellosa.

Korallerna mår prima som går i karet men ja vill inte göra någon stor flytt förrän det finns bättre lyse i karet.

Har inte bestämt mig än men kanske ja kör igång den ena rampen med 200 W LED i veckan och då är det ju fritt fram att börja flytta lite större koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fattas bara en röd eller blå Haddoni till clownerna. :)

Ja någon typ av anemon ska i den saken är säker, kommer att köra minst tre olika sorters Clowner och det vore ju kul om ja fick till iallafall två symbioser:)

Dom clownerna va ju anabola matade så passar ju bra i ditt lilla akvarium ;)

Ja dom var riktigt kraftiga, kul att se att även vuxen fisk fanns i Stigs försäljningskar. Dessa gick ju riktigt fridfullt runt som ett väl ingånget par:)

Honan är på gränsen till att kunna ta den minsta Bangaien men än så länge finns igen jakt och Bangaierna är på sin vakt.

En helt annan rätt kul detalj är att nu har jag 7 fiskar ,,,,,i men ingen har varit i närheten av att passera mitten på karet. Allihop är på samma fjärdedel i vänstra framhörnet rakt under ljustet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även min fru vill att det snart ska vara klart.

En bild på vardagsrummet.

Fattar helt enkelt inte vad hon menar:)

Jag såg ju bordet i helgen och det var ju funktionsdugligt och ändamålsenligt, hon hade väll det bra vid det andra eller är det för långt till spisen från det-ger upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...