Gå till innehåll

Identifiering


Jpson67

Rekommenderade inlägg

Den första är en kalkreaktor, används till att hålla kalcium och kh värdet på bra nivå. Dock behövs det lite mer delar till den, som en co2 flaska mm...

Den andra är en skummare, vilken sort eller modell har jag ingen koll på. Men ser ut att behöva kompletteras med minst en pump av passande modell.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte låta otrevlig men om du inte visste sen innan att den andra bilden är en skummare så föreslår jag att du tar dig väldigt god tid att läsa på om denna hobby innan du drar igång något. Skummaren är den viktigaste apparaten du kan ha och vet du inte det så har du inte läst på ordentligt.

Jag hoppas jag inte låter otrevlig men jag tror bara du kommer tröttna ifall du drar igång något och allt blir fel för att du inte läst på tillräckligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då vill jag kontra med att skummaren inte alls är den viktigaste "apparaten" och det går utmärkt att köra skummarlöst ifall man vill det, så länge man anpassar vattenbyten och belastning i karet rätt.

När man som nybörjare köper ett paket av någon som lägger ner så får man ibland en massa prylar man inte vet vad det är, då är frågan fri och visar på nyfikenhet och framåtanda i mina ögon. Alla skummare tex, ser inte likadana ut och sitter det ingen pump på så kan man lätt få huvudbry.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag misstänkte att det va en skummare, men när jag inte hitta beteckningen eller modellnr så kände jag att jag var tvungen att fråga, har förstått att den hobby är extrem när det gäller utr av olika slag, att man får göra mycket egna rördragningar mm, inte som i ett sötvattens akvarium där man bara ser till att ha bra värden i vattnet ett bra filter och lagom med ljus.

Vill inte låta otrevlig men om du inte visste sen innan att den andra bilden är en skummare så föreslår jag att du tar dig väldigt god tid att läsa på om denna hobby innan du drar igång något. Skummaren är den viktigaste apparaten du kan ha och vet du inte det så har du inte läst på ordentligt.

Jag hoppas jag inte låter otrevlig men jag tror bara du kommer tröttna ifall du drar igång något och allt blir fel för att du inte läst på tillräckligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...