Gå till innehåll

Antennarius?


alexochingencarina

Rekommenderade inlägg

Har sett ett gäng av denna sort på liveaquaria och dem annser att visa är säkra i ett revakvarium. Det ska tydligen vara okej att ha dem i 30 gallon (130l).

Är det någon som har erfarenhet av dessa fiskar? Är själv skeptisk till att dem är revsäkra och kan leva i en så liten burk!?!?

Tacksam för svar och erfarenhet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom gör ju inte många knop, kan ju inte ens simma i ordets bemärkelse utan går på botten med fenor som närmast utvecklats till små tassar. - så dom funkar i en 130liters.

Den kan nog på sätt och vis anses vara revsäker, men det som går in i munnen sväljer den!

Kan säga att det går in en del i den munnen - öppnar som en Finlandsfärja och bokstavligen suger in bytet med en smäll!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Föräldrar" hade 2st i ett RSM för ett litet tag sedan, vet inte om de överlevde eller vad som hände med dem.

Revsäkra är dem väl, går inte på korallerna men riktigt dåliga för vattenvärden o ger sig på levande.

Är rätt säker på att det var Stefans som Agnes tog över.

Vad är det som gör dem riktigt dåliga för vattenvärdena?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grisiga ätare och kan i princip inte matas ihjäl är två dåliga kombinationer för vattenvärdena :-) Jag tror Stefan Molin mata sina med nästan 25 guldfiskar i veckan när han hade de. Man får ha en monsterskummare som ska kunna hantera den mattillförseln.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var jag som hade dem. För strök en med av trolig mycobactum (de dör gärna av sin egen magsaft) och de andra två dog i en barnrelaterad olycka. Min sexåring tykte det var en strålande idé att leka med knapparna på sidan och stängde av hela systemet och froggarna dog av syrebirst eller något åt det hållet, detta på 8 timmar typ. Av de tre jag hade åt en levande och de andra två åt fryst. Om man kollar reefcentralstråd (tror jag det var) så är det 24 sidor med information om dem. Så står det allt man behöver veta om dem. Stefan hade dem med andra fiskar men de tog allt mitt levande inkl eremiter, var bara snigarna kvar. Söta små rackare i storlekar som tennisbollar rep. pingis. Täta vattenbyten krävs och bra men inte snabb cirkulation. Väldigt känsliga för transport, mollys är nog det bästa levande jag hittade att ge dem men de behöver egentligen en väldigt varierad kost. De lever dessutom inte mer än 2år enl. den forskning som finns.

Skall man ha något roligt med mycket personlighet så finns det ju alltid puffers.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...