Gå till innehåll

Jebo/Jebao WP-40


litetsmultron

Rekommenderade inlägg

Jag fick en hel del från FS jag med. Problemet är ju inte dom, utan det är att posten packar upp skiten och sen bara slänger ner paketen igen. När jag hämtade lådan så skramlade det i hela lådan. Summan blev att den ena nätadaptern var mosad. Blir så förbannad över att posten ska öppna upp paketen men sen bara slänger ner det i lådan igen. Tror f-n att saker går sönder.

Man ska reklamera detta omgående när man hämtar ut paketet. Däremot så blev min tull och moms väldigt moderest, så antar att herren ger och herren tar :).

Mvh

Upplevde samma sak när jag hämtade mitt paket. Allt i lådan var huller om buller och bubbelplasten låg till och med i en boll längst ner istället för runt grejerna.. Sen hade dom inte ens brytt sig om att tejpa igen lådan igen.. Som tur var så var inget skadat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 528
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nu har jag med beställt två WP25 pumpar då jag hade en kupong sedan tidigare på FS. Nu hoppas jag att ni inte överdrivit hur för starka WP40 pumparna är för jag satt nästan och grät när jag valde 25orna istället :-) Men mina kar är inte så stora så jag vill inte ha ett för stor pump rent fysiskt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske man ska slå till på 2 wp-60 istället? va tror ni om det. Det jag funderar på är ju att det är ju ett jäkla tryck i dom. Det blir bra 1 meter bort men 50cm ifrån kanske tok mycke tryck? Någon som vet hur bred "mjuk"stråle det är i dessa bjässar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte min wp40 på ebay, betalade ca 600 kronor inkl frakt, slapp tull och hela den bomben! tog ca 1,5 vecka att få hem den ifrån hong kong, enda felet som var att nät adaptern gick sönder ca 4 dagar efter köp men hade en universal adapter hemma så det löste sig, sen så fick jag ingen "eu" plugg med skickad men vad kostar en kabel om man inte har det hemma? typ en hundring på classes? =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet faktiskt inte, det enda som slagit mig är ju att du måste ha kontrollen synligt i rummet för att det ska funka antar jag, om du inte har timer på belysningen i sumpen dvs.

hade jag fått välja igen hade jag kört en wp 25 ist för 40, lite väl häftigt i min lilla låda, med rätt intervall och fullt blås så slår vågorna över :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte riktigt med på varför man vill "spara" 80-90 kronor per pump genom att beställa på eBay och då få fel kontakt och den gamla kontrollern!?

Jag har köpt ett antal 40or från fish-street (en och en), betalt för den dyrare frakten vilket då blir strax under 100$, haft grejeorna inom drygt en vecka och inga extra kostnader en enda gång.

Senorn fungerar utmärkt om man moddar den som jag beskrivit i tidigare inlägg, dock har jag inte testat det med den nya kontrollern.

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag köpte på ebay, 613 kronor inkl frakt, hade kabel hemma så det var bara byta, en helt vanlig kabel som man har till tex en dator. jag fick den nya kontrollen och sparade ca 200 kronor på köpet. ser inte riktigt vad som är så konstigt med att köpa på ebay?^^

Inget konstigt att alls att köpa på eBay, det gör jag hela tiden, det var inte så jag menade utan missförstog nog lite.

Hade svårt att se fördelen i det exempel jag såg tidigare som jag förstod det då jag inte kunde se att du fick nya kontrollern osv, men fick du den nya kontrollern, sensorn och hade kabeln så är det klart att det kan vara värt att spara 200 (fast en modell 40 från FS blir väl inte mer än strax under 700 när jag köpt i alla fall).

En annan sak att tänka på men som säkert även eBay säljaren har lösningar på, det är reservdelar....

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker man gör som man vill. Det som är tråkigt är att det skulle bli sådan prislapp om det hade varit någon i detta land som salufört dom. Hade man hamnat några hundringar över hade det varit perfect. Men 2 stycken för 1160kr ink frakt är ju rätt skapligt billigt. Ang sensorn så kan jag tycka att man ej skall behöva modda en produkt man köper ihopa med..... En sak är att bygga eller köpa någon del som ej är just till den saken och man får modda för att det skall passa osv. Där av tycker jag sensorn är lite sak samma. Kan vara därför dom ej skickar med den för att slippa klagomål på den delen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker man gör som man vill. Det som är tråkigt är att det skulle bli sådan prislapp om det hade varit någon i detta land som salufört dom. Hade man hamnat några hundringar över hade det varit perfect. Men 2 stycken för 1160kr ink frakt är ju rätt skapligt billigt. Ang sensorn så kan jag tycka att man ej skall behöva modda en produkt man köper ihopa med..... En sak är att bygga eller köpa någon del som ej är just till den saken och man får modda för att det skall passa osv. Där av tycker jag sensorn är lite sak samma. Kan vara därför dom ej skickar med den för att slippa klagomål på den delen.

Självklart gör man som man ville, jag såg bara inte vinsten eftersom jag missförstog vad som fåtts för pengarna.

När det gäller sensorn, hmm, ja den kanske inte skickas med längre, jag har alltid fått den med.

Håller med om att den ska ju funka utan modd, möjligen gör den det nu mera, det kan säkerligen justeras i deras firmware om de har orkat. Det problem som gör att det inte funkar som den ska är just att om man tar bort sensorn så ska den fungera som om det var ljust, men signalen på ingången är då som om det vore helt svart. De är dessa nivåer de skulle kunna detektera på ett lite bättre sätt i programvaran.

Men det bästa vore ju om man kunde köra flera pumpar från en extern kontroller så slipper man sensorproblemet helt.

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Från tex FS medföljer sensorn. Jå det är inte många kronor i vinst på ebay på många av dessa pumpar det man sparar in är framför allt frakten som blivit ganska så dyr från FS.

Det skulle finnas en funktion som kopplar bort funktionen av sensorn helt och hållet om den ej används.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Från tex FS medföljer sensorn. Jå det är inte många kronor i vinst på ebay på många av dessa pumpar det man sparar in är framför allt frakten som blivit ganska så dyr från FS.

Det skulle finnas en funktion som kopplar bort funktionen av sensorn helt och hållet om den ej används.

Men om du inte har den inkopplad så fungerar den ju inte..? Dvs pumpen kör på som om det varit dag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...