Gå till innehåll

Jebo/Jebao WP-40


litetsmultron

Rekommenderade inlägg

  • Svar 528
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Awessome! Då blir det nog en WP40 iaf, så man inte riskerar att köpa "för lite kraft" =)

Men... blir osäker på detta:

Can Set for 12V /15V /16V /18(18.5V) / 19(19.5V) 20/21V / 24V Voltage

Vill man inte kunna minska från 12 v? Denna är ju ställbar mellan 12 v och uppåt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det vore förträffligt... om du/ngn skulle finna den så posta gärna här. Ska beställa nästa vecka, men velar fortfarande mellan WP25 och 40... :smiley24:
Jag kör med två st WP-25 i ett kar som är 100*65*60 (ca 400l) när jag testade vågfunktionen så tog det typ 3sec sen höll den på att skvalpa över. Efter ett tag är dom tysta och det är ett grymt blås i dom. Jag velade mellan WP-25 och 40, men tycker att storleken gjorde det sista i slutänden. Löjligt mycket pulver till en bra peng. Med vänlig hälsning, Göran
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, precis. Det gäller bara att det är samma kontakt in från AC-adaptern in i kontrollern som original då. Om man nu inte vill kapa & skarva sladdar själv.

Är det samma kontakt?

De flesta "ersättningsadaptrar" kommer med ett kontaktset så man kan byta kontakt och polaritet som man vill.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med två st WP-25 i ett kar som är 100*65*60 (ca 400l) när jag testade vågfunktionen så tog det typ 3sec sen höll den på att skvalpa över. Efter ett tag är dom tysta och det är ett grymt blås i dom. Jag velade mellan WP-25 och 40, men tycker att storleken gjorde det sista i slutänden. Löjligt mycket pulver till en bra peng. Med vänlig hälsning, Göran

Låter bra :) Men med ställbar strömtillförsel till WP40 så borde det gå att trimma in till lagom nivå för mina 110x60x80. Det är den bredare "strålen" som lockar mig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I min oändliga velan så blev det en WP25 ändå... :snurrig: samt en strypbar adapter enligt ovan. Skulle den inte vara tillräcklig för mitt kar så får man väl uppgradera helt enkelt, men 8000L/h borde räcka. Ser otroligt kraftfull ut på alla videos man sett iaf och man vill ju inte blåsa sönder hela revet. Nu är det bara att vänta...

Thank You for Purchase!You'll receive an immediate notification by email to tell you that we've got your order and we'll confirm it with a response from our sales department within the next few days or hours. In the meantime if you have any queries or require any more information you can contact us anytime by our contact emails and phone numbers.

Sales Department

EDIT: Hittade en ny jämförelsebild, men detta måste vara WP60 & 25, inte WP40? :smiley3:

post-6800-14468930911901_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I min oändliga velan så blev det en WP25 ändå... :snurrig: samt en strypbar adapter enligt ovan. Skulle den inte vara tillräcklig för mitt kar så får man väl uppgradera helt enkelt, men 8000L/h borde räcka. Ser otroligt kraftfull ut på alla videos man sett iaf och man vill ju inte blåsa sönder hela revet. Nu är det bara att vänta...

EDIT: Hittade en ny jämförelsebild, men detta måste vara WP60 & 25, inte WP40? :smiley3:

[ATTACH=CONFIG]103087[/ATTACH]

Jag har som redan sagt en wp25 i min 120 l kub, lagom

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kraft i WP-25an jag kan inte köra min mer än på 12 volt i ett 200 liters men får då lite deadspots kan inte öka mer för då flyttar den sanden. Kan man skaffa en till att ha i andra änden på karet i låg fart för att få lite olika strömmar och täcka deadspots?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska väl inte vara något problem, snarare tvärtom. Ju mer (mer, inte starkare) cirkulation, ju bättre vad jag förstår... Men om man kör båda på Wave mode så kanske de släcker ut varandra dock om de inte har exakt matchande timing.

En vecka sedan jag lade min order nu, så förhoppningsvis dyker den väl upp nästa vecka.. -dans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De går oftast riktigt fort därifrån. Min order skickades i slutet av förra veckan, kom fram i onsdags.

Köpte bl.a. en ställbar ac-adapter till min wp-25 och den är värd varenda krona! Nu kan jag köra den på alla program på 18.5v istället för endast W1 S3 (50% intervallkörning).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått mina två 25or nu. Är än så länge mycket nöjd med de. Fina pumpar, det är mycket kraft i de måste jag säga. Speciellt med tanke på hur små 25orna är. Mina är väldigt tysta med tycker jag. Får se vad jag tycker inatt när de andra sakerna är avstängda.

De kändes lite klena i 375 liters akvariet jag testa de i dock, däri hade jag nog gärna testat 40 pumpen. Men i mitt 250 och 180 så rev de upp ordentliga stormar. Får se om jag kan få till några roliga vågor med...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Återstår att se hur en sådan klarar mina 500 L då... när den väl kommer fram. Kan dock inte kolla mailen eftersom min PayPal är kopplad till en mailadress jag inte kan komma åt längre. :död: Ska se om jag kan uppdatera det till nästa gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...